Ketony w moczu - dlaczego?

1. Data: 2009-09-03 12:00:29

Temat: Ketony w moczu - dlaczego?
Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Od dwóch dni pobolewa mnie w okolicach prawej nerki. Zrobiłem podstawowe
badanie moczu - wszystko w normie poza tym, że są ketony - 5. Wygoogle'ałem,
że pojawiają się np. w stanach odchudzania. Rzecz w tym, że nie odchudzam
się, choć powinienem :) Cukrzykiem nie jestem, kilka miesięcy temu pomiar
cukru wręcz książkowy, miesiąc temu w normie. Co jeszcze może powodować
obecność ketonów?

Jacek

2. Data: 2009-09-03 23:53:53

Temat: Re: Ketony w moczu - dlaczego?
Od: "zinek" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jh" <n...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
> miesięcy temu pomiar cukru wręcz książkowy, miesiąc temu w normie. Co
> jeszcze może powodować obecność ketonów?

dieta niewlasciwa ?
ketony jak sama nazwa wskazuje maja zwiazek z kwasica ketonowa ;) :) :)
czekamy na opinie specow z grupy.

3. Data: 2009-09-04 06:55:17

Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zinek" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> dieta niewlasciwa ?
> ketony jak sama nazwa wskazuje maja zwiazek z kwasica ketonowa ;) :) :)

Ciągle jestem bardzo śpiący, rano, po kawie jeszcze jako tako, ale tak około
10-11ej, potem około 17ej to po prostu się zataczam. Moja babcia chorowała
na cukrzycę (typu 2). Jeżeli badanie cukru jest w normie, to jak jeszcze
można zdiagnozować cukrzycę? Z badania ogólnego moczu ketony to +/- 5mg/dl,
urobilinogen norm 0.1mg/dl, pH 5.5, ciężar właściwy 1.030, pozostałe są
negatywne, w tym cukier. Badanie krwi z sierpnia - glukoza 87 mg/dl (norma w
laboratorium 60-100), podwyższone trójglicerydy - 178 mg/dl (norma 50-150),
cholesterol też za wysoki 210 (norma 140-200) (LDL 124 mg/dl z normą
50-100), Iron2 (żelazo?) 171 ug/dl (norma 37-156), phos2 (fosfor?) 2.45
mg/dl (norma 2.7-4.5), lymph 45.4 (norma 18-40). Inne, o które pytałem, ale
nikt mi nie odpowiedział i nie wiem, co oznaczają: PDW 8.5 fL (norma 9-17),
MPV 8.2 fL (norma 9-13), P-LCR 12.9% (norma 13-43). Czy to na coś wskazuje?
Niestety u nas lekarz pierwszego kontaktu z reguły trafia kulą w płot. Byłem
już odsłyłany z samostrawieniem się trzustki, a były to bóle kręgosłupa, z
poważną chorobą serca, a okazało się to nerwicą itd. Ostatnio na (moim
zdaniem spowodowane nerwicą) problemy ze ściśniętym gardłem, problemem z
ruszaniem szyją dostałem ibuprofen...

Jakaś sugestia? A może ktoś podpowie, do kogo udać się w Świętokrzyskiem, a
najlepiej w Kielcach z powyższymi objawami...

jh

4. Data: 2009-09-04 10:27:49

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

jh pisze:
> [...]
> miesięcy temu pomiar cukru wręcz książkowy, miesiąc temu w normie. Co
> jeszcze może powodować obecność ketonów?

A o której jadłeś ostatni posiłek przed oddaniem moczu do badania?

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

5. Data: 2009-09-04 10:46:59

Od: "jh" <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
wiadomości news:h7qq34$jii$1@inews.gazeta.pl...
> A o której jadłeś ostatni posiłek przed oddaniem moczu do badania?

Kolację około 19ej, ponieważ trochę miałem pracy, to około 21ej jogurt,
herbata. I do rana nic.

jh

6. Data: 2009-09-04 21:13:41

Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> szukaj wiadomości tego autora

jh pisze:
> Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał
> w wiadomości news:h7qq34$jii$1@inews.gazeta.pl...
>
> Kolację około 19ej, ponieważ trochę miałem pracy, to około 21ej jogurt,
> herbata. I do rana nic.

mi kiedyś jak wyszły ketony w moczu lekarka powiedziała, że za długo nic
nie jadłem, i to była przyczyna (kolację jadam koło 19-20 zwykle, wtedy
- nie pamiętam).

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl