Kiedy najlepiej podlewać trawę?

1. Data: 2018-08-09 16:39:49

Temat: Kiedy najlepiej podlewać trawę?
Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od każdego słyszę inne opinie. Jedni że w dzień, inni że o świcie,
następni że późno wieczorem...
Ktoś powie ze 2 słowa? ;)

L.

2. Data: 2018-08-09 16:50:58

Temat: Re: Kiedy najlepiej podlewać trawę?
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 16:39:50 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> Od każdego słyszę inne opinie. Jedni że w dzień, inni że o świcie,
> następni że późno wieczorem...
> Ktoś powie ze 2 słowa? ;)

Podlewam czasami rano, czasami wieczorem, dzisiaj w południe podlewałem np
Ostatnie dwa tygodnie wcale nie podlewałem
Z moich obserwacji więc że pora bez znaczenia
Generalnie wg mnie podlewanie ma sens tak do maja, połowy lipca
W ubiegłych latach trawnika od sierpnia nie podlewałem i przeżył spokojnie
Tyle tylko że ja mam super czarnoziem taki torf na którym wszystko samo rośnie
Na piachach może być inaczej

3. Data: 2018-08-09 18:56:10

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.08.2018 16:50, Kris pisze:

> Generalnie wg mnie podlewanie ma sens tak do maja, połowy lipca

Bzdury. Nie ma wody, nie ma życia. To jest oczywista oczywistość.
Podlewać kiedy ranne wstają zorze. Lepiej lać rzadko, ale dużo,
niż wręcz przeciwnie. Chodzi o rozbudowę systemu korzeniowego
wgłąb.

4. Data: 2018-08-09 19:53:18

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty pyta:

> Od każdego słyszę inne opinie. Jedni że w dzień,
> inni że o świcie, następni że późno wieczorem...
> Ktoś powie ze 2 słowa? ;)

W nocy.

Jarek

--
Bo znać może panna owa
Po angielsku cztery słowa,

5. Data: 2018-08-09 20:05:51

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.08.2018 o 16:39, Lisciasty pisze:
> Od każdego słyszę inne opinie. Jedni że w dzień, inni że o świcie,
> następni że późno wieczorem...
> Ktoś powie ze 2 słowa? ;)
Ja powiem.
Z punktu widzenia ekonomiki podlewania należy podlewać wtedy, kiedy
najmniej wody wyparuje, czyli wtedy, jak ziemia jest w miarę chłodna.
Wynikałoby z tego, że nad ranem czyli wtedy, jak się najlepiej śpi.
Legenda głosi, że nie wolno podlewać w upały w słońcu, bo się rośliny
"zaparzą". Nigdy tego naocznie nie stwierdziłem. Być może tak się
zdarza, jak strumień wody jest mizerny.
Jacek

6. Data: 2018-08-09 22:31:38

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 18:56:32 UTC+2 użytkownik collie napisał:

> Bzdury. Nie ma wody, nie ma życia.

A moje trawniki żyją niepodlewane od połowy lipca;)
No ok dzisiaj podlałem bo auto myłem to wąż rozwinąłem więc przy okazji podlałem
Ale z reguły od lipca nie podlewam
Ale Liściasty chyba piach ma to i wody trochę więcej się zda jak na moim torfowisku

7. Data: 2018-08-09 23:43:34

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.08.2018 22:31, Kris pisze:

> A moje trawniki żyją niepodlewane od połowy lipca;)
> No ok dzisiaj podlałem bo auto myłem to wąż rozwinąłem więc przy okazji podlałem
> Ale z reguły od lipca nie podlewam

Powiedz to chłopom polskim, może przestaną marudzić o suszy
i domagać się podlewania. Od Bozi. A Bóg jakoś nierychliwy,
choć prawy i sprawiedliwy.

Pewnemu bacy sześć razy spaliła się bacówka. Pięć razy ją
odbudowywał, ale za szóstym razem już się załamał. Stanął
nad resztkami domu, podniósł głowę i woła do nieba:
- Panie Boże! Za jakie grzechy?!
Na to głos z nieba:
- Oj nie za żadne grzechy, nie za grzechy. Tylko cosik ja
cię chyba, Józek, nie lubię...

8. Data: 2018-08-10 09:29:44

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 9 sierpnia 2018 22:31:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> Ale z reguły od lipca nie podlewam
> Ale Liściasty chyba piach ma to i wody trochę więcej się zda jak na moim
> torfowisku

U mnie bieda jak mówisz. Nawieźliśmy po budowie trochę badziewnej ziemi,
a na końcu przy robieniu trawnika daliśmy z 5-7cm takiej już w miarę
wyglądającej gleby i to ona teraz robi robotę. A że trawa miesiąc temu
wysiana to póki co leję, nie wiem jak długo toto się ukorzenia na dobre.
Tak czy siak będę musiał pilnować, chyba trzeba będzie doświadczalnie
dojść jak długo i kiedy lać.

L.

9. Data: 2018-08-15 23:07:56

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> Od każdego słyszę inne opinie. Jedni że w dzień, inni że o świcie,
> następni że późno wieczorem...

Hejka. Prawidłowe podlewanie wcale nie jest takim prostym zagadnieniem.
Pozdrawiam profesjonalnie Ja...cki

10. Data: 2018-08-16 13:01:39

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 15 sierpnia 2018 23:07:56 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:
> Hejka. Prawidłowe podlewanie wcale nie jest takim prostym zagadnieniem.
> Pozdrawiam profesjonalnie Ja...cki

Na razie nie idzie źle, tylko w kilku miejscach trochę zżółkło
bo wody za dużo było, teraz się już poprawia. Jest szansa że
trawnik przetrwa i będzie jakoś rósł :P

L.

Piwonie - kosić, czy nie
sztobry
gruszek nie będzie
Kosiarka ręczna wrzecionowa - czy to ma sens?
Zabezpieczenie miejsc po cięciu.