Kiełbasa ze słoika - groźne błędy na blogach.

1. Data: 2016-11-24 15:53:00

Temat: Kiełbasa ze słoika - groźne błędy na blogach.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W internetowych blogach sporo jest groźnych błędów, które mogą nieświadomym
zaszkodzić nawet śmiercią.
Np. moje zastrzeżenia merytoryczne do treści na blogu w artykule
http://www.olgasmile.com/kielbasa-ze-sloika.html#com
ment-332942
umieściłam w 2 komentarzach pod tekstem. Komentarzy jeszcze tam nie ma...

http://www.fotosik.pl/zdjecie/05744b936879ffee
http://www.fotosik.pl/zdjecie/145900000f71c50e

2. Data: 2016-11-24 21:55:27

Temat: Re: Kiełbasa ze słoika - groźne błędy na blogach.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Nov 2016 15:53:00 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
ment-332942
> umieściłam w 2 komentarzach pod tekstem. Komentarzy jeszcze tam nie ma...

No i nadal nie ma, ale moje uwagi zostały przynajmniej uwzględnione w
nieco zmodyfikowanym tekście na stronie. Lecz niestety tekst jest
zredagowany nadal z merytorycznymi błędami.

Ponieważ moich dwóch poprzednich komentarzy nie zamieszczono, podaję tutaj
treść trzeciego, ostatniego, który przed chwilą zamieściłam i też się
pewnie nie ukaże, dlatego wklejam tutaj zawartość strony z komentarzem
przed jego zmoderowaniem, dla dobra wszystkich, którzy zechcą sami zrobić
domowe konserwy mięsne:

"Małgorzata says

24 listopada 2016 at

Your comment is awaiting moderation.

No niestety, te 85 stopni to za mało, to nawet nie jest zagotowane. Tak się
parzy wędzonki tradycyjne, ale nie konserwy mięsne.
Temperatura zawartości powinna być JAK NAJWYŻSZA, czyli 100 stopni albo i
więcej, dlatego poleca się nawet gotowanie słoików w szybkowarze pod
ciśnieniem, bo temperatura wody jest wtedy wyższa niż ta w zwykłym garnku.
Można też zamiast tego do zwykłego garnka wsypać ok. pół kilo soli - słona
woda wrze w wyższej temperaturze.
Trzeba tylko po zakończeniu wypłukać z soli słoje, bo nakrętki szybko
pordzewieją na gwincie.
Jeszcze raz - chodzi tu koniecznie o WRZENIE!

Także podany CZAS gotowania jest za krótki: standardowo powinno się gotować
pierwszy raz godzinę oraz dwa razy po pół - ja jednak za radą mikrobiologa
gotuję trzykrotnie po pełnej godzinie.
I konieczna uwaga przy tym: jest to czas liczony od ZAWRZENIA wody w garze
ze słojami!
Proszę to wszystko jakoś uwzględnić, bo jeszcze ktoś się zatruje."

3. Data: 2016-11-24 22:13:04

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.11.2016 o 21:55, Ikselka pisze:
> moje uwagi zostały przynajmniej uwzględnione w
> nieco zmodyfikowanym tekście na stronie.

Nie za bardzo, zwykłym ludziom słoiki nadal się rozwalą. Ale już nie po
wrzuceniu ich do wrzątku, tylko natychmiast po próbie ich schłodzenia w
zimnej wodzie.
To musi być naprawdę geniusz kuchni, robi prawdziwe cuda!
;)
--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

4. Data: 2016-11-24 22:30:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Nov 2016 22:13:04 +0100, Akarm napisał(a):

> [...]
> zimnej wodzie.
> To musi być naprawdę geniusz kuchni, robi prawdziwe cuda!

Cóż, błędy te są tak podstawowe, że podejrzewam, iż faktyczne doświadczenie
w gotowaniu u autorki bloga jest dosyć mi(z)erne, a blog służy wg mnie
tylko i wyłącznie REKLAMIE kolejnych urządzeń agd kolejnych producentów.

5. Data: 2016-11-24 22:32:47

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm pisze:

> [...]
> po próbie ich schłodzenia w zimnej wodzie.
> To musi być naprawdę geniusz kuchni, robi prawdziwe cuda!

Tu przecież nie chodzi o zwykłych ludzi!

Jarek

PS:
Na blogach też mają kilfajle, jak widać. I to groźne w dodatku!

--
A wtedy mówię: Panie, masz siedem dni, może weź oddziel
światłość od ciemności, albo co.

6. Data: 2016-11-24 22:41:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Nov 2016 22:30:38 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> w gotowaniu u autorki bloga jest dosyć mi(z)erne, a blog służy wg mnie
> tylko i wyłącznie REKLAMIE kolejnych urządzeń agd kolejnych producentów.

Właśnie zamieściłam następny komentarz:

"Małgorzata says

24 listopada 2016 at

Your comment is awaiting moderation.

Uparta jest Pani. Ponieważ i tak nie zamieszcza Pani moich komentarzy, to
trudno, jednak proszę nie twierdzić, że przy krótkim przechowywaniu Pani
przepisy na konserwy są bezpieczne. Nawet po kilku godzinach mogą się
namnożyć w słoiku wystarczające ilości jadu kiełbasianego. Chyba nie zdaje
sobie Pani sprawy, jak szybko mnożą się bakterie - przykładem niech będzie
np typowa angina w gardle, która potrafi się wywiązać w kilka godzin, ale
też np. kwaśnienie mleka, które w cieple następuje w kilka godzin, a już w
ciągu 12 godzin mleko takie potrafi utworzyć skrzep.
"

7. Data: 2016-11-24 22:42:31

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 24.11.2016 o 22:30, Ikselka pisze:
> blog służy wg mnie
> tylko i wyłącznie REKLAMIE kolejnych urządzeń agd kolejnych producentów.

Jak np. słoik za 29zł? :D

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

8. Data: 2016-11-24 22:44:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Nov 2016 22:32:47 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Tu przecież nie chodzi o zwykłych ludzi!

...tylko o ludzi bez podstaw w wykształceniu. A że takich obecnie jest
znakomita większość, więc szkody, jakie wyrządza nierzetelny blog, mogą być
ogromne i mogą nastąpić wręcz ofiary w ludziach.

> PS:
> Na blogach też mają kilfajle, jak widać. I to groźne w dodatku!

Otóż to - niepublikowanie uwag służących bezpieczeństwu ślepo ufających
autorowi bloga użytkowników nie świadczy o dobrej intencji całego bloga.

9. Data: 2016-11-24 22:50:12

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Jarek

10. Data: 2016-11-24 22:51:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 24 Nov 2016 22:42:31 +0100, Akarm napisał(a):

> Jak np. słoik za 29zł? :D

Nie tylko - np. wyciskarki super-truper, za kilka "kafli".

Moje słoiki do konserw mięsnych kupiłam te - po jeden złoty i pięć groszy:
https://www.tradismak.pl/pl/p/Sloik-szklany-a-350-ml
/366
Tak że cel jedynie pieniężny krytykowanego przeze mnie bloga jest raczej
oczywisty...

Tradycja a kuchni
Wyciskarki złudzeń.
Piernik świąteczny dojrzewający