Kielki rzodkiewkowe

1. Data: 2002-11-08 10:21:47

Temat: Kielki rzodkiewkowe
Od: Dorota Szuba <w...@c...ifj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Czy ktos z Was ma jakis sprawdzony sposob na hodowanie kielkow
w domowych warunkach, wiem ze mozna je rzecz jasna kupic, ale nie o
to chodzi. Jadlam niedawno przepyszne w smaku kielki rzodkiewkowe
i chcialbym miec je w bardziej hurtowej ilosci za przystepna cene rowna
li tylko cenie nasionek+wykonanie.

serdecznie pozdrawiam
Dorka

1. Data: 2002-11-08 10:50:58

Temat: Re: Kielki rzodkiewkowe
Od: "Lia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota Szuba" wrote:

> [...]
> i chcialbym miec je w bardziej hurtowej ilosci za przystepna cene
> rowna li tylko cenie nasionek+wykonanie.

Sa takie specjalne urzadzenia, w których n a3 poziomach mozna hodowac kielki
( do dostania w sklepach gdzie sprzedaja nasionka), kosztuje ok 15 - 20 zl.
Ulozone tam kielki przezlewa sie 2 - 3 razy dziennie letnia przegotowana
woda.

Wersja "chalupnicza" - nasionka do sloika, zalewamy woda, po ok. 10
minutach odlewamy wode.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
O wszystkim decyduje srodowisko. Dlatego anioly fruwajace w niebie maja

1. Data: 2002-11-08 16:12:23

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> woda.
>
> Wersja "chalupnicza" - nasionka do sloika, zalewamy woda, po ok. 10

Kielki z rzodkiewki lubia powietrze, wiedza to ci co je sieja na
dzialkach.
Tak wiec, nie polecam metody w sloiku, juz lepiej na sitku zawieszonym nad
woda i przykrytym gaza.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-11-08 16:29:59

Od: Dorota Szuba <w...@c...ifj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Kielki z rzodkiewki lubia powietrze, wiedza to ci co je sieja na
> dzialkach.
> Tak wiec, nie polecam metody w sloiku, juz lepiej na sitku zawieszonym nad
> woda i przykrytym gaza.

jeszcze pytanie techniczne; sitko zanurzac okresowo w wodzie? czy
kielki maja przechodzic
przez sitko zeby pic wode, czy raz na czas je zanurzac? Jesli maja pic
same to jak umiescic nasionka
ktore sa drobniutkie tak zeby nie powypadaly przez sitko a potem same
kielki mogly przez oczka dostac
do wody?
moze te pytania glupio brzmia, ale jeszcze z sitkiem i kielkami nie
walczylam, choc zdarzylo mi sie
wyplatywac rozrosniete kielki z gazy... oporne byly nie powiem

a jesli w sloju to co zrobic zeby sie nie zaparzaly, tak mi sie juz raz
z fasolowymi przydarzylo

Dorka, ktora juz wie ze latwiej kupic cale rzodkiewki, ale nadal chce
kielkow... :))

1. Data: 2002-11-08 16:34:49

Od: "Lia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" wrote:

> [...]
> dzialkach.
> Tak wiec, nie polecam metody w sloiku, juz lepiej na sitku

Przeciez wiadomo ze słoik ma byc duzy, i otwarty - warunki zblizone do tych
na przyrzadzie

1. Data: 2002-11-08 17:27:56

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeciez wiadomo ze słoik ma byc duzy, i otwarty - warunki zblizone do
tych
> na przyrzadzie

Słój znaczy się?
;-)))

1. Data: 2002-11-08 18:01:22

Od: "Lia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" wrote:

> Słój znaczy się?
> ;-)))

Znaczy sie tak ;-)

Aczkolwiek na temat rzodkiewek sprzeczac si enei bede.
Bo w słojach to dobrych 10 lat temu robiłam kiełki, o ile nie dawniej, tearz
tylko na tym talerzu, i na owym jest dobra wentylacja, odpowiednia
wilgotnosc, i nie ma z tym zadnych problemów.

Ps. woda po przelaniu nasion jest oczywiscie najlepsza do podlewania
kwiatków :)

1. Data: 2002-11-08 18:25:54

Od: "ewa" <e...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

A ja robie tak: na tacje styropianowa(taka jak po np. miesie) wysypuje
nasionka, tacje wkladam w czysta ponczoche/podkolanoofke taka cieniutka,
wszystko zalewa woda(oligocenka) na jakies 10 min., wode odlewam i ustawiam
tacke w zacienionym miejscu albo przykrywam czyms (niezbyt szczelnie).Kielki
codziennie kilkakrotnie przeplukuje woda( i znoof najlepiej oligocenka) i
odcedzam tak by byly tylko wilgotne, po ok 4 dniach mam pyszne kielki w
dowolnej ilosci:))))Tak samo robie soje.
Pozdrawiam
-
mishka

1. Data: 2002-11-08 19:48:29

Od: Dorota Szuba <w...@c...ifj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa wrote:
> [...]
> odcedzam tak by byly tylko wilgotne, po ok 4 dniach mam pyszne kielki w
> dowolnej ilosci:))))Tak samo robie soje.

dzieki, chyba ten sposob najbardziej mi przypadl do gustu,
ide siac moje rzodkiewki

pozdrawiam
Dorka

1. Data: 2002-11-08 20:44:50

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wilgotnosc, i nie ma z tym zadnych problemów.
>
> Ps. woda po przelaniu nasion jest oczywiscie najlepsza do podlewania

Teraz dobrze piszesz, a właściwie lepiej.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

Jak sie nazywaja takie drozdzowe buleczki robione na parze?
CafeZaSlipem
Re: Zupa czosnkowa
jakie ciasto na suflaki
pizza