Kiszenie ogórków w domu

1. Data: 2016-07-04 14:30:37

Temat: Kiszenie ogórków w domu
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Ostatnio dyskutowaliśmy tu o kiszeniu kapusty w domu.

Podrzuciłem solidne kompendium wiedzy na ten temat. Ku pamięci:
http://wedlinydomowe.pl/forum/topic/11920-rok-1955-k
iszenie-kapusty/

Na szczęście kiszenie ogórków jest znacznie częstszym procederem w domach,
a równie łatwym i przynoszącym również wspaniałe wyniki :)
Teraz właśnie jest sezon na kiszenie ogórów!

Tutaj dwa artykuły z Hasła Ogrodniczego, wyczerpująca informacja (polecam
też archiwum na tym portalu):

O ogórkach:
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=1828

O samym kiszeniu:
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=1872

Mamy do czynienia z tą samą fermentacją mlekową, wiele informacji jest
podobnych dla kapusty i ogórków, ale są też pewne różnice wynikające z
rodzaju surowca i pewnych odmienności w spodziewanych efektach.

Warto "zapamiętać" wszystkie trzy linki. A jeśli ktoś chce podyskutować
tutaj - zapraszam!

--
Trefniś

2. Data: 2016-07-06 10:23:17

Temat: Re: Kiszenie ogórków w domu
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:
> [...]
> Teraz wBa[nie jest sezon na kiszenie ogórów!
>
> Tutaj dwa artykuBy z HasBa Ogrodniczego, wyczerpujca informacja (polecam
> te| archiwum na tym portalu):
>
> O ogórkach:
> http://www.ho.haslo.pl/article.php?id28
>
> O samym kiszeniu:
> http://www.ho.haslo.pl/article.php?id72
>

> Mamy do czynienia z t sam fermentacj mlekow, wiele informacji jest
> podobnych dla kapusty i ogórków, ale s te| pewne ró|nice wynikajce z
> rodzaju surowca i pewnych odmienno[ci w spodziewanych efektach.
>
> Warto "zapamita" wszystkie trzy linki. A je[li kto[ chce podyskutowa

Zebrałam dopiero kilka ogórków, które schrupaliśmy od razu po zbiorze, ze
skórką i przyległościami; aromat i smak nie do porównania ze zleżałymi w
sklepie. Dziś pewnie zbiorę bardziej konkretną ilość, więc dyskusja na
czasie, ż.t.p. ?
Najpierw oczywiście będą małosolne, w wielkim szklanym słoju, potem już te
na zimę, w litrowych wiekach.

--
XL

3. Data: 2016-07-06 10:31:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> [...]
> czasie, ż.t.p. ?
> Najpierw oczywiście będą małosolne, w wielkim szklanym słoju, potem już te

Wekach oczywiście. Telefon mi "poprawił".

--
XL

4. Data: 2016-07-06 12:05:00

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 10:31 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

iszenie-kapusty/

> Wekach oczywiście. Telefon mi "poprawił".

Spokojnie, Pszemol zamilkł czemuś. Pewnie jajka gotuje :)
U mnie to już będzie kolejny parolitrowy słój ogórasków.
Niestety, ja muszę bazować na materiale z warzywniaka, ale mam taki "swój"
zaufany.

--
Trefniś

5. Data: 2016-07-06 12:19:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 06 Jul 2016 12:05:00 +0200, Trefniś napisał(a):

iszenie-kapusty/

> Spokojnie, Pszemol zamilkł czemuś. Pewnie jajka gotuje :)

Chyba już przegotował :-D

> U mnie to już będzie kolejny parolitrowy słój ogórasków.
> Niestety, ja muszę bazować na materiale z warzywniaka, ale mam taki "swój"
> zaufany.

Grunt to dobre samopoczucie ;-PPP

6. Data: 2016-07-06 14:18:46

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2016 o 12:19 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Dnia Wed, 06 Jul 2016 12:05:00 +0200, Trefniś napisał(a):

(...)

> Grunt to dobre samopoczucie ;-PPP

Ale ogóry dają się zakisić smacznie...

--