Kłamstwo rodzica a dziecięca trauma.

1. Data: 2015-05-10 07:56:44

Temat: Kłamstwo rodzica a dziecięca trauma.
Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nawet niezamierzone kłamstwo dorosłego może wywołać głęboką traumę u
dziecka?

Paul Ekman w książce "Dlaczego dzieci kłamią" pisze tak:

"[...]
Do około ósmego roku życia dzieci traktują każdą nieprawdziwą wypowiedź
jako kłamstwo, niezależnie od tego, czy wypowiadająca ja osoba miała
świadomość jej fałszywości. Nie chodzi o intencję - a jedynie o
prawdziwość lub nieprawdziwość informacji. Nawet kiedy małe dzieci
wiedzą, że mówiąca coś osoba nie miała zamiaru wprowadzić ich w błąd,
wciąż będą nazywać ją kłamcą, jeżeli niechcący przekaże fałszywą
informację.

[...]

Rodzie podkreślają, że dzieci powinny mówić prawdę, nie wskazując, że
czasami powiedzenie czegoś fałszywego nie musi być kłamstwem, jeżeli nie
wiesz, że to co mówisz, nie jest prawdziwe. Inne badania sugerują, że w
większym stopniu może to mieć związek z rozwojem umiejętności językowych.

Ważne jest to, że dziecko już w wieku lat czterech, a niewykluczone że i
młodsze, wiedzą, że zamiar wprowadzenia kogoś w błąd jest zły. Tak małe
dzieci dezaprobują kłamstwa silniej niż dzieci starsze i dorośli.
Słowami jednego z badaczy, małe dzieciaczki sa "fanatykami prawdy".

[...]"

Możemy sobie wyobrazić jak zgubny będzie wpływ NIEŚWIADOMEGO kłamstwa
rodzica na rozwój dziecka. Bo rodzicielski ZAKAZ ograniczający dziecku
dostęp do wiedzy o życiu seksualnym rodziców jest kłamstwem, którego
dopuszcza się w stosunku do dziecka osoba będąca dla dziecka opiekunem,
żywicielem i będąca dla dziecka od samego początku jedynym autorytetem.
Ten autorytet uczy dziecko czegoś co jest sprzeczne z naturą dziecka.
Ten autorytet staje się fałszerzem rzeczywistości dziecka, zmusza je do
życia w zakłamaniu i fałszywym świecie.

--
LeoTar
Świat według LeoTar'a. @ http://leotar.friko.pl/

---
Avast.

2. Data: 2015-05-10 08:34:50

Temat: Re: Kłamstwo rodzica a dziecięca trauma.
Od: gazebo <g...@...bo> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-10 o 07:56, LeoTar pisze:

> [...]
> Ten autorytet uczy dziecko czegoś co jest sprzeczne z naturą dziecka.
> Ten autorytet staje się fałszerzem rzeczywistości dziecka, zmusza je do

ja odnosze wrazenie, ze ty musiales podgladac swoich starych i to zdrowo
toba wstrzasnelo, czemu sie nie dziwie bo te dziwne ruchy doroslych moga
i sa odbierane jaka krzywdzenie sie, mimo to zaden sad nie wezmie ci
tego jako okolicznosc lagodzaca

--
gazebo

3. Data: 2015-05-10 09:01:16

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo pisze:

> [...]
> toba wstrzasnelo, czemu sie nie dziwie bo te dziwne ruchy doroslych moga
> i sa odbierane jaka krzywdzenie sie, mimo to zaden sad nie wezmie ci

A ja sobie myślę, że dzięki temu żadnej kobiecie nie udało się zrobić ze
mnie jej emocjonalnego niewolnika i możliwym stało się przełamanie
przeze mnie bariery nieświadomości oraz wyjaśnienie mechanizmów wędrówki
i przekształcania się przemocy.

4. Data: 2015-05-10 09:10:49

Od: gazebo <g...@...bo> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-10 o 09:01, LeoTar pisze:

> [...]
> mnie jej emocjonalnego niewolnika i możliwym stało się przełamanie
> przeze mnie bariery nieświadomości oraz wyjaśnienie mechanizmów wędrówki

tyle lat a ty nie umiesz sie z tym pogodzic i poradzic sobie z faktem,
ze rodzice tez uprawiaja seks, tak jak inni dorosli ludzie, ktorzy
jednak nie rekompensuja sobie osobostych problemow chcac skrzywdzic
wlasne dzieci

--
gazebo

5. Data: 2015-05-10 09:19:08

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo pisze:

> [...]
> ze rodzice tez uprawiaja seks, tak jak inni dorosli ludzie, ktorzy
> jednak nie rekompensuja sobie osobostych problemow chcac skrzywdzic

Rzecz w tym, że rodzice nieświadomie krzywdzą swoje dzieci zakazując
dzieciom dostępu wiedzy o swoim życiu seksualnym. Zakazując zmuszają
dzieci do kłamstwa za które poczuciem winy obarczają dzieci. Zamiast być
dla dzieci świadomymi nauczycielami stają się nieświadomymi gnębicielami
co jest przyczyną straszliwej dziecięcej traumy. Nieświadomy
rodzicielski ZAKAZ jest przyczyną dziecięcego piekła do którego rodzice
wrzucają uczące się życia dziecko.

6. Data: 2015-05-10 09:31:39

Od: gazebo <g...@...bo> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-05-10 o 09:19, LeoTar pisze:

> Rzecz w tym, że rodzice nieświadomie krzywdzą swoje dzieci zakazując
> dzieciom dostępu wiedzy o swoim życiu seksualnym.

wskaz palcem, ktory rodzic tak robi, tylko nie tym, ktory trzymasz w
dupie bo lekarz ci zalecil trzymac w cieple

i ciach po zapaleniu neuronow
--
gazebo

7. Data: 2015-05-12 01:36:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 May 2015 07:56:44 +0200, LeoTar napisał(a):

> Czy

Ićstont.
--

XL
NIE DAJĘ na WOŚP - nepotyzm (rodzinny) w obrocie pieniędzmi z WOŚP, 46

8. Data: 2015-05-12 05:36:46

Od: LeoTar <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Ićstont.
?
Bardzo mnie nie lubisz czy tylko troszeczkę

9. Data: 2015-05-12 09:35:06

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LeoTar" <L...@w...pl> napisał w wiadomości

> ?
> Bardzo mnie nie lubisz czy tylko troszeczkę

Dosyć osobliwie odbierasz sygnały płynące do Ciebie od innych
:-)

--

Chiron

10. Data: 2015-05-12 15:06:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 May 2015 05:36:46 +0200, LeoTar napisał(a):

> ?
> Bardzo mnie nie lubisz czy tylko troszeczkę

Dlaczego wtryniłeś się na psd? - ićstont.

--

[...]

Córka (byłego) premiera RP...
Zwierzęta zmieniają ten świat na lepszy.
Co mówią o tobie pośladki?
Pas cnoty może nie...
Gender wyszedł z przedszkola...