Klasa sportowa

41. Data: 2009-03-30 07:00:31

Temat: Re: Klasa sportowa
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...net> napisał
| Co sądzicie o klasach sportowych? Warto, nie warto? Dlaczego? Wszystkie
| opinie mile widziane, namilej te poparte argumentami ;-)

Sama idea klas sportowych mi się nie podoba. Dla mnie to jakiś sztuczny twór
mający na calu nie wiem - wyłonienie jakiś wybitnych sportowców. Nie wiem
czy Ci wybitni akurat chodzili do klas sportowych - wątpię.
Moja siostra w podstawówce chodziła do takiej, może ona i zadowolna była,
może i jakieś tam osiągnięcia sportowe miała, dla mnie patrzącej z boku było
to jedno wielkie pasmo niepowodzeń. W nauce nie radziła sobie zbytnio ( nie
jest wysokich lotów ) ale pan wuefista mocno nalegał żeby wstąpiła do tej
klasy bo siatkówka, bo potrzeba i takie tam pranie mózgu. Klasa jej wbrew
pozorom nie podciągnęła na dodatek pan wuefista wybrał sobie grupkę
dorodniejszych dziewcząt na których skupił całe zainteresowanie. Więc nie
dość że nauka do dupy to i sport nie tak. Teraz chodzi do gimnazjum -
normalnego, a po lekcjach udziela się w sekcji oszczepniczej. I jest
zadowolona i szczęśliwa.
Moje dziecko chodzi na basen, za rok ją zapiszę do sekscji pływackiej, w
sierpniu jedzie na obóz pływacki - nawet przez myśl mi nie przyszło żeby
zapisać ją do klasy sportowej ( w przyszłości of kors ). Klasy takie budzą
moją nieufność i kuniec. A jak mam mieć sportowca to i tak nim będzie.

--
Kasia + Weronika (8-latka - I klasa)( na szczeście z baletu zrezygnowała
;) )

42. Data: 2009-03-30 07:07:15

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Mermaind <j...@p...onet.pl> tak oto plecie:

> To nie do końca tak.
> Pływanie rekreacyjnie jest dobrym środkiem wspomagającym leczenie. Tylko
> tyle.

Racja racja... ale nie wszystkie dzieci w klasie sportowej są "pędzone" dla
wyników. Z reguły uwaga trenera koncentruje się na tych najlepszych.

> Nieco inaczej wygląda to, gdy dzieci pływają dużo. Wtedy niezmiernie
> ważny staje się np. styl. Jeśli nie pasuje do typu skoliozy - pływanie
> zamiast pomagać, zaczyna szkodzić.

Które najbardziej szkodzą?

> Wystarczą czasem takie "drobiazgi"
> jak wzmocnienie mięśni grzbietu. Każdy chyba wie, że to dobrze przy
> wadach postawy. Jednak przy skoliozie, w której często następuje
> spłaszczenie kifozy, pogłębia tę niekorzystną tendencję. A wtedy łatwo
> o zwiększenie rotacji, a to prowadzi do pogłębienia skoliozy.
>
> Oczywiście konieczność wzmacniania mięśni grzbietu i brzucha w skoliozie
> to tylko jeden z krążących mitów. Wręcz nie wolno rozpoczynać od
> wzmacniania mięśni. Pływanie jest dobre, gdy usuwa przykurcze, działa
> rozluźniająco.

No to się już nawzmacniałam :-(

Qra

43. Data: 2009-03-30 07:11:15

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Mermaind <j...@p...onet.pl> tak oto plecie:

> Jej drugi syn poszedł do szkoły sportowej, bo starszy też tam się uczył.
> Zaczął wygrywać na zawodach, jest w kadrze juniorów, zdobywał złote
> medale. Liceum to szkoła mistrzostwa sportowego. Niestety, zawody,
> zgrupowania itp. powodują, że często nie może być w szkole. Nawet otarł
> się o brak klasyfikacji. Problem tylko w tym, że nauczyciele mają
> podejście typu: zdobyłeś medal, to wybaczamy... Co się odbija na
> wynikach w nauce.

Taka postawa szczególnie cechuje wuefistów-trenerów oraz dyrekcję, która się
boi, że zmniejszenie liczby uczniów w takiej klasie spowoduje pozbawienie
jej tego "profilu". Tak przynajmniej było kiedyś, czy nadal to aktualne -
nie miałam okazji sprawdzić.

Qra

44. Data: 2009-03-30 07:48:46

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Za to nauczyłam się wykorzystywać _te_ mocne strony.

Trenowałaś boks? ;)

Ewa

45. Data: 2009-03-30 07:51:15

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie medea <e...@p...fm> tak oto plecie:

> Trenowałaś boks? ;)

Krav magę ;-)

Qra

46. Data: 2009-03-30 07:59:56

Od: Mermaind <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30-03-2009 o 09:07:15 Qrczak <q...@g...pl> napisał(a):
> Które najbardziej szkodzą?

Zależy od typu skrzywienia. A trzeba pamiętać, że skolioza jest
zniekształceniem trójpłaszczyznowym, a nie tylko "W prawo w lewo".

Pozdrawiam
Jola

47. Data: 2009-03-30 17:35:17

Od: waruga <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Mar 2009 23:09:33 +0200, Paulinka napisał(a):

> Problem jest w tym, że Ty i gro osób twierdzi, że klasa sportowa to
> zbieranina dzieci, które owszem mają zdolności sportowe, ale słabe
> wyniki w nauce. Raz, że to nieprawda do końca,

W jednych szkołach prawda, w innych nie, w tej którą znam akurat prawda i
nie będę wmawiać, że jest inaczej.

dwa, że IMO te słabsze
> Postulujesz, ze powinniśmy te klasy zlikwidować?
Cytat?
Nie, ale jestem za rozsądnym doborem, ot choćby takim, o jakim pisała
MOLNARka.

--
waruga

48. Data: 2009-03-30 17:41:28

Od: waruga <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Mar 2009 02:02:43 +0200, Harun al Rashid napisał(a):

> A które stwierdzenie powinno go okryć wstydem, że swojego dziecka nie
> zapisze do klasy sportowej, czy że klasy sportowe sa często bardziej
> problemowe niż niesportowe?
>
> Chętnie się dowiem, bo podzielam jego zdanie. Oba zdania. :)

Ja też.

--
waruga

49. Data: 2009-03-30 17:43:57

Od: waruga <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Mar 2009 08:35:54 +0200, krys napisał(a):

> A ja mam przeciwne doświadczenia. Do mojej klasy były wybierane dzieciaki
> sprawne ruchowo, ale ważne też były wyniki w nauce.

No i tu jest ta różnica między wybierane, a przyjmowane.
--
waruga

50. Data: 2009-03-30 21:00:17

Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:
> Co sądzicie o klasach sportowych? Warto, nie warto? Dlaczego? Wszystkie
> opinie mile widziane, namilej te poparte argumentami ;-)
Z własnego doświadczenia (byłem w klasie sportowej w podstawówce w
klasie 4 i 5) mogę powiedzieć, że to super sprawa. 6-8 godzin wf
tygodniowo, prowadzonego na naprawdę wysokim poziomie - nie jakieś tam
rzucenie piłki z hasłem "pokopcie sobie", tylko normalny trening
lekkoatletyczny, czyli przede wszystkim dużo biegania. Po tych dwóch
latach miałem niesamowitą kondycję (przynajmniej w porównaniu z
rówieśnikami), co potem zaprzepaściłem uczestnicząc w "tradycyjnych"
lekcjach wf :-)
Niestety moja opinia dotyczy lat 80-tych ubiegłego stulecia, więc ciężko
mi powiedzieć jak to wygląda teraz, czy presja na osiąganie wyników
sportowych nie jest za duża, czy poziom nauczania innych przedmiotów też
jest odpowiedni itp. Pewnie jak zwykle wiele zależy od szkoły.
Maciek

buty - reaktywacja
Zerówka dylemat
ułamki
zaczynaja sie dobierac do d4 coponiektrorym "menedzerom"
Ciekawe co z tego wyniknie? Reforma szkolnictwa.