Knajpa

1. Data: 2014-10-08 18:47:04

Temat: Knajpa
Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

Trwa plebiscyt na "Knajpę roku".
http://m.warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,106541,167377
03,Czy_to_Knajpa_Roku_2014__Feeria_kolorow_pachnie_w
.html

Jeden z restauratorów, o czym można przeczytać w linku wyżej,
zaprotestował przeciwko tej nazwie: knajpa i wycofał swoją restaurację z
ubiegania się nagrodę.
Czy miał rację? Czy słowo knajpa ma negatywne konotacje? Ciekawa jestem,
co o tym myślicie.

Zastanawiałam się, która grupa jest lepsza, nie wiem więc daję tu i tu.

--
B.

2. Data: 2014-10-08 19:26:15

Temat: Re: Knajpa
Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-08 18:47, bbjk pisze:
> [...]
> ubiegania się nagrodę.
> Czy miał rację? Czy słowo knajpa ma negatywne konotacje? Ciekawa jestem,
Pan McDonald ;)?

3. Data: 2014-10-08 19:58:27

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z ubiegania się nagrodę.
> Czy miał rację? Czy słowo knajpa ma negatywne konotacje? Ciekawa

Hm, według mnie to kolokwializm (podobnie jak "fajny", też z
niemieckiego przecież), ale nie wyczuwam w nim nic negatywnego.
Pewnie jakiejś restauracji "ą i ę" tak bym nie nazwała.
Zależy, jakiego typu knajpy do tej nagrody startowały, hi hi.

Ewa

4. Data: 2014-10-08 20:10:09

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-08 19:58, FEniks pisze:

> [...]
> Pewnie jakiejś restauracji "ą i ę" tak bym nie nazwała.
> Zależy, jakiego typu knajpy do tej nagrody startowały, hi hi.

Z tego, co czytałam, dość wypasione.
--
B.

5. Data: 2014-10-08 20:52:10

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Marsjasz" 543573c5$0$3159$6...@n...neostrada.pl

03,Czy_to_Knajpa_Roku_2014__Feeria_kolorow_pachnie_w
.html

> Pan McDonald ;)?

IMO ten pan nie może być knajpą, bo knajpy
oferują strawę duchową -- spirytus.

--
.`'.-. ._. .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

6. Data: 2014-10-08 20:58:03

Od: ikselk%g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 8 października 2014 18:47:04 UTC+2 użytkownik bbjk napisał:
> [...]
>
> ubiegania się nagrodę.
>
> Czy miał rację? Czy słowo knajpa ma negatywne konotacje? Ciekawa jestem,

Dokładnie to (posłużę się gotowcem z Wiki):

"Knajpa (w zdrobnionej wersji knajpka) - lokal gastronomiczny, zwykle niewielki i
przytulny, będący miejscem spotkań towarzyskich ze znajomymi (często bywalcami) przy
piwie lub innym napoju, zwykle alkoholowym. Odpowiednik angielskiego pubu. Słowo
knajpa pochodzi od niem. Kneipe (czyt. knajpe), oznaczającego bar, tawernę,
piwiarnię, używane na terenie d. Galicji, a zwłaszcza w Krakowie. Posiada stanowczo
ciepłe zabarwienie emocjonalne. Używane subiektywnie, może odnosić się do pubu,
niewielkiej restauracji, klubu, baru z przyjemną atmosferą, kawiarni. Sugeruje
wyjątkowość miejsca i dlatego raczej nie jest używane w odniesieniu do lokali
sieciowych. Warunkami, które wydają się konieczne do nazwania lokalu gastronomicznego
knajpą są wyszynk piwa i możliwość konsumpcji (zwykle mniejszej niż w restauracji)
oraz odpowiednia atmosfera, obejmująca zwykle niezbyt jasne światło, niewielką
przestrzeń i muzykę nie zagłuszającą rozmów."

7. Data: 2014-10-08 21:14:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-08 20:10, bbjk pisze:

> Z tego, co czytałam, dość wypasione.

To chyba zabrakło co poniektórym restauratorom dystansu po prostu.

Ewa

8. Data: 2014-10-08 21:35:43

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> To chyba zabrakło co poniektórym restauratorom dystansu po prostu.

Się nie dogadali po prostu. Organizatorzy konkursu z zawodnikami.
Mnie słowo też nie razi, źle mi sie nie kojarzy. Ale jeśli celowano
w te wypasione, to można było imprezę nazwać inaczej.

Jarek

--
Já jsem živnostník, když někdo přijde a dá si pivo, tak mu ho natočím.
Ale nějaký Sarajevo, politika nebo nebožtík arcivévoda, to pro nás nic

9. Data: 2014-10-08 22:04:24

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co o tym myślicie.
>
> Zastanawiałam się, która grupa jest lepsza, nie wiem więc daję tu i tu.

Ja dodam tylko tyle, że nie każda restauracja zasługuje na miano knajpy.
Knajpa, to jest dla mnie coś wyjątkowego. O wyjątkowym klimacie. Nie
nazwę knajpą byle restauracji, byle piwiarni. Knajpa to jest coś
wyjątkowego, gdzie chce się spędzać popołudnia, często późne. Knajpa, to
jest stan umysłu. Nie byleco.

Pozdrawiam,
MW

10. Data: 2014-10-09 00:10:09

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"wolim" 543598cb$0$18082$6...@n...neostrada.pl

> jest stan umysłu. Nie byleco.

Niebywała zwięzłość wypowiedzi. ;)
Ja bym napisał 'byle co' -- ale ja piszę rozwlekle. ;)
--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Festiwal Słoików Świata
Garus :-)
Milion Polaków żyje w homoseksualnych związkach,
Zupa z cukinii
suszone jabłka