Koktajl agrestowy

1. Data: 2003-06-29 16:26:55

Temat: Koktajl agrestowy
Od: "Tryk" <T...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ma moze ktos jakis przepis na dobry koktajl w ktorym glownym skladnikiem
jest agrest?
T.

1. Data: 2003-06-29 17:16:34

Temat: Re: Koktajl agrestowy
Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tryk" <T...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ma moze ktos jakis przepis na dobry koktajl w ktorym glownym skladnikiem
> jest agrest?

tu masz przepis na chlodnik, ale jak mocnie zmiksujesz, to wyjdzie napoj, ja
tak robie:)))

Składniki:

250 g truskawek i poziomek
250 g agrestu
250 g malin
cukier
0,5 lyzki maki ziemniaczanej
zimne mleko
250 ml smietanki
ewentualnie groszek ptysiowy lub grzanki z ciasta drozdzowego
Przepis:
owoce przebieramy i myjemy. zagotowujemy 1 szkl. wody z dodatkiem 1 lyzki
cukru. dodajemy agrest, zagotowujemy, przecieramy przez sito. pol lyzki maki
ziemniaczanej rozprowadzamy kiloma lyzkami zimnego mleka. 2 szkl. mleka
gotujemy, do wrzatku wlewamy rozprowadzona make ziemniaczana, doprowadzamy
do wrzenia, odstawiamy, studzimy, a nawet oziebiamy w lodowce. do talerzy
wkladamy truskawki, maliny i poziomki, posypujemy lekko cukrem, pozostawiamy
na 20 min. wlewamy mleko, przecier i smietanke. mieszamy dokladnie i
podajemy, ewentualnie z groszkiem ptysiowym lub grzankami z ciasta
drozdzowego.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-08-25
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia nr
8/2001

1. Data: 2003-06-29 17:52:29

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tryk" <T...@w...pl> napisał w wiadomości
> Ma moze ktos jakis przepis na dobry koktajl w ktorym glownym skladnikiem
> jest agrest?
> T.
Na koktajl nie mam, ale mam na deser - niestety nie mam wagowo - trzeba
samemu.
- w piekarniku upiec kruszonkę z dodatkiem cukru waniliowego, taką o
średnich ziarenkach.
- agrest niezbyt dojrzały podlać odrobiną wody, wsypać trochę cukru,
poddusić na miękko, ale nie ma się rozmamłać, odkryty, żeby woda cały czas
odparowywała (nie może być pływającego soku na dnie) - ma być kwaskawe
- ubić śmietanę kremówkę z odrobiną wanilii i cukru pudru
ostudzoną kruszonkę wymieszać z ubitą śmietaną, przekładać w pucharkach
warstwami z agrestem - podawać zaraz po zrobieniu, aby kruszonka nie
nasiąkła.
Jest to wyjątkowo pyszny deser, dostarczający zróżnicowanych doznań
smakowych - zwłaszcza zaskakujące jest połączenie aksamitnej, bitej śmietany
z trzaskającą w zębach kruszonką i kwaskawymi warstwami agrestu.

Podpatrzone w telewizji.

Sowa

Monadra
Pilne,rabarbarowe ciasto
termin ważności pasty jajecznej
Jogurt z ogórkiem - Pycha!!!
Szybkowar odkupię/przyjmę/gdzie mogę kupić ? :)