Kolce i róże

1. Data: 2000-05-06 15:05:02

Temat: Kolce i róże
Od: "Aku" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie znalazłem odpowiedzi - może na tej grupie?
Moja córka szuka dopowiedzi na pytanie: Dlaczego róże mają kolce?
(to nie żarty ;-), tak nauczycielka w szkole zadała pytanie ;-))))))))))))))

Mam nadzieję, że ktoś z Was zna odpowiedź

hej!

Jacek

2. Data: 2000-05-08 04:53:23

Temat: Re: Kolce i róże
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aku" <l...@p...com> napisał w wiadomości
> Nie znalazłem odpowiedzi - może na tej grupie?
> Moja córka szuka dopowiedzi na pytanie: Dlaczego róże mają kolce?

Owoce róży mają dużo witaminy C więc kiedyś, gdy zwierzęta się o tym
dowiedziały, zaczęły je masowo objadać.
Aby się przed tym ochronić, róże wykształciły sobie kolce.

Jeżeli nawet z inteligiencją zwierząt przesadziłem to reszta jest
prawdopodobna :-).
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

3. Data: 2000-05-08 05:46:26

Temat: Odp: Kolce i róże
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@z...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po wpadce Adama i Ewy w raju, gdy juz wiadomo bylo, ze drzewo jabloni bedzie
narazone na eksploatacje przez czlowieka do granic mozliwosci, roze
wyksztalcily kolce, bo zgodnie z Ksiega Rodzaju mialy byc nastepnym
przedmiotem milosnych wyznan. Zwykly odruch ochronny.

Pozdrawiam Jurek

4. Data: 2000-05-08 06:21:26

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Nauczycielka Twojego dziecka wprowadza mala dezinformacje, sa przeciez roze
bez kolcow, choc uroku nie maja za grosz.
Po co im kolce? Jestem w stanie wymyslic tysiac powodow. Kolce zwykle sluza
roslinom do obrony przed roslinozercami. Zapewne i w tym przypadku taka byla
geneza ich wyksztalcenia. Zwykle tez magazynuja wode, ale to juz cecha
wtorna - wykorzystanie pustej przestrzeni miedzytkankowej.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

5. Data: 2000-05-09 19:59:29

Od: "Aku" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Niezle ;-))
kto wie, może tej nauczycielce właśnie o to chodziło?
A przy okazji, jak już sama by dostala róże, to zawsze może zwrotnie tymi
kolcami podrapać...

dzięki, Jacek

Użytkownik Jerzy Wierzchnicki <j...@z...slupsk.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:8f5jta$dpm$...@a...webcorp.com.pl...

6. Data: 2000-05-09 20:03:14

Od: "Aku" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

dzięki

tak też córa powiedziała - ale jak to w życiu bywa, laury zebrała koleżanka,
która rozszerzyła odpowiedź na pytanie podając m.in. przykłady kolców w
stylu - kasztany też mają kolce...

dzięki

(a róże w ogrodzie mamy i lubimy je bardzo :-))

Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:G1tR4.35212$O...@n...tpnet.pl...

Ślimaki
rozany szkodnik