Kolce kaktusa

1. Data: 2007-03-28 06:39:13

Temat: Kolce kaktusa
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktos postawił kaktusa nie tam gdzie trzeba, i odruchowo nawbijałem sobie
16 kolców kaktusa w opuszkę kciuka i palca wskazującego. Wyjąłem
wszystkie poza 3. Jede sie wbił mi miedzy górną czesc paznokcia a skórkę
przy paznokciu, tak niewiele wystaje ze nie jestem w stanie go niczym
zlokalizować i wyciągnąć. Drugi w podobne miejsce.trzeci natomiast wbi
mi sie centralnie w opuszkę, nie wiem jak wyjąć bo wystaje dosłownie
0,3mm i widać go pod określonym kątem. Jak by sie choć troche wysunął.
Jak to zrobić by je wyciągnąć?
Czy kaktusy maja trujące kolce Te sprzedawane do domów? Bo nie wiem
czemu ale w pewnym monecie zrobiłem sie blady i poczułem mdłości (stan
mi jest znany, choć przyczyn nie ujawniono. Wiec Miałbym omdlenie. TO od
kaktusa czy akurat zbieg okliznosci?

2. Data: 2007-03-28 07:36:38

Temat: Re: Kolce kaktusa
Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik <o...@w...pl> napisał(a):

> [...]

...i poczułem mdłości (stan
> mi jest znany, choć przyczyn nie ujawniono. Wiec Miałbym omdlenie. TO od

nie wydaje mi sie, by trujace, raczej to bol w tak wrazliwych miejscach
spowodowal omdlenie

hania

3. Data: 2007-03-28 08:08:49

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania napisał(a):

> ...i poczułem mdłości (stan
>
> nie wydaje mi sie, by trujace, raczej to bol w tak wrazliwych miejscach
> spowodowal omdlenie

Tyle że jako takiego bólu nie było :| Palec napuchł i tyle. Dwa kolce mi
zostały w palcu wskazującym niema szans ich wyjąc bo ich nie widać -
palucha wsadziłem pod lupe 16x i niestety nie widać ich a boli.
Ile czasu utrzymuje sie stan wrażliwości po nakłuciu?

4. Data: 2007-03-28 10:21:55

Od: "Papkin" <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik wrote:
> Ktos postawił kaktusa nie tam gdzie trzeba, i odruchowo nawbijałem
> sobie 16 kolców kaktusa w opuszkę kciuka i palca wskazującego. Wyjąłem
> wszystkie poza 3. Jede sie wbił mi miedzy górną czesc paznokcia a

hmm wez mala, sterylna igle do zastrzykow (apteka oczywiscie takie posiada na
stanie) i rozdrap okolice, tak by kolca nie polamac i moze sie uda go wyjac?

5. Data: 2007-03-28 18:41:54

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Mar, 08:39, Osadnik <o...@w...pl> wrote:
> Jak to zrobić by je wyciągnąć?

Domowym sposobem na wyciąganie drzazg jest ich zaparzanie, tzn. trzeba
palec z wbitym "czymś" włożyć do bardzo gorącej wody, takiej że
wkładasz na sekundę i wyjmujesz, kilka razy.
Nie wiem, co to robi, ale fakt faktem pomaga. Wbita rzecz wyłazi;)
est

6. Data: 2007-03-28 19:04:20

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wkładasz na sekundę i wyjmujesz, kilka razy.
> Nie wiem, co to robi, ale fakt faktem pomaga. Wbita rzecz wyłazi;)

Można też zwyczajnie owinąć palec/palce czymś mokrym- np. czystą husteczką
higieniczną zmoczoną w czystej wodzie i tak trzymać, woda podobno sama z siebie
wyciąga , testowane, skuteczne, i pewnie bezpieczniejsze niż celowe pażenie
się .
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,
ktury ludzie ociężali umysłowo

7. Data: 2007-03-28 22:05:24

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Papkin napisał(a):

> hmm wez mala, sterylna igle do zastrzykow (apteka oczywiscie takie
> posiada na stanie) i rozdrap okolice, tak by kolca nie polamac i moze
> sie uda go wyjac?
Nie widać go a boli. Jest schowany zupełnie, jak rozdrapie, to jak
znajde białe przeźroczyste niemal kolce we krwi?

8. Data: 2007-03-28 22:08:58

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka napisał(a):

> [...]
> wyciąga , testowane, skuteczne, i pewnie bezpieczniejsze niż celowe pażenie
Tak zrobiłem, z dodatkiem detergentu - po to by nieco oczyscic teren
(ani wody utlenionej ani spirytusu nie było :| ) No ładnie paluszek
podpuchł i jedną igiełki z kaktusa co wlazła mi w opuszkę kciuka udało
mi sie wyjąc. Zostały pewnie jeszcze inne te które złamały się w skórze.
I pewnie zostaną tam na wieki apo jakimś czasie może przestanie bolec. W
każdym razie, nadal jest problem z wbitymi nad paznokciem.

Btw, czy pozostawienie kawałka igiełki w skórze czymś może grozić?

9. Data: 2007-03-30 05:23:03

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Mar, 00:08, Osadnik <o...@w...pl> wrote:

> [...]
> każdym razie, nadal jest problem z wbitymi nad paznokciem.
>
> Btw, czy pozostawienie kawałka igiełki w skórze czymś może grozić?

Ja tam się dalej upieram (a uparta bestia jestem), żeby palucha do
gorącej wody wkładać na kilka sekund, tego z zepsutym paznokciem
też;). Wszystkie drzazgi wyjdą.
A pozostawienie jakiejś może (ale chyba nie musi) spowodować, że
będzie bolało i ropiało, ale skuteczna maść z antybiotykiem wtedy
zazwyczaj pomaga.
Aaaa, może jeszcze spróbuj domowym sposobem robić opatrunki z ciepłego
siemienia lnianego (kupisz w aptece).
To takie tam, moje domowe sposoby, ale dotychczas okazały się
skuteczne:)
Pozdr.
est

10. Data: 2007-03-30 07:27:08

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "poranna.kawa" <c...@g...com> napisał w wiadomości

>Ja tam się dalej upieram (a uparta bestia jestem), żeby palucha do
>gorącej wody wkładać na kilka sekund, tego z zepsutym paznokciem
>też;).

Ja tam tez w podobnych sytuacjach korzystam z goracej wody i innym ten
sposób polecam :)

Iwona
//Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac.//
Cyceron
www.kociszce.ao.pl

ropa na migdałkach, wiecznie mokre stopy
Meningokoki
Stałe nudności
Pytanie o Kolagen Active
wentrykulografia -???