Kolejna babka migdałowa - relacja na żywo.

1. Data: 2003-08-09 18:32:13

Temat: Kolejna babka migdałowa - relacja na żywo.
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tym razem zabieram się za wykonanie tego przepisu:
http://tinyurl.com/jdzo

Przypominała o nim ostatnio Ania Ladorucka.

Oczywiście nie uda mi się zrobić tak jak w przepisie - nie chce mi się użyć
za wielu naczyń do ubijania ciasta. Posiadanie zmywarki nie zmniejszyło
mojego lenistwa przy brudzeniu naczyń i brudzę jak najmniej mogę. Postaram
się jedynie zachować proporcje składników. Od razu pewna zmiana - ciasto
będzie z masłem i oliwą zamiast margaryny...
Cóż - zabieram się za robotę.
Jak wstawię do piekarnika to napiszę co i jak mi się udało zrealizować
znaczy czym się różni przepis, który był inspiracją, od tego co wykonałam
zgodnie z własną intuicją.

Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-08-09 19:03:53

Temat: Re: Kolejna babka migdałowa - relacja na żywo.
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bh3egs$g32$1@news.onet.pl...
> Tym razem zabieram się za wykonanie tego przepisu:
> http://tinyurl.com/jdzo

No to już siedzi ciasto w piekarniku. Nie jest to dokładnie babka, bo w
keksówce siedzi... ale jestem pełna nadziei. Wszak przepis po lekkich
przeróbkach jest zgodny z intuicją ;-)

4 jajka - oddzieliłam białka od żółtek.
Białka buch do misy miksera ze szczyptą soli.
3/4 szklanki cuku - buch do ubitych białek.
dalej połowa esencji waniliowej (o to to pakuję do wszystkich wypieków
właściwie).
Następnie prawie 3/4 kostki masła w konsystencji lejącej (leżało na
dzisiejszym upale dwie godziny na wierzchu) buch do misy miksera, a potem te
mielone migdały - faktycznie około 150 g dałam i 3/4 szklanki mąki i pół
paczki proszku do pieczenia DR OETKER (jakby nie było robię ciasto, które
jest parafrazą ich przepisu). No i się zmiksowało i wyłożyłam to do
foremki - dokładnie tak: wyłozyłam ciasto jest dość gęste. Zaraz zaraz -
zapomniałabym. Jak zauważyłam, ze jest za gęste to lunęłam stróżkę oliwy z
oliwek - tak na oko wprost do misy miksera... A ile? Pewnie było tego ze 30
ml - cienką stróżką mi dwa razy mieś okrążyło i tak na oko tyle z butelki
ubyło. ;-)
To się nazywa precyzja przepisu! Cóż tak mnie uczyła piec moja babcia -
zawsze wszystkiego na oko, tak żeby konsystencja była dobra - metoda jest
naprawdę skuteczna.
A co to jest dobra konsystencja? Cóż - to zależy jakie ciasto chcemy zrobić.
Owa konsystencja najważniejsza jest przy drożdżowym...
Odezwę się jak mi ciasto pachnieć zacznie.

1. Data: 2003-08-09 19:04:35

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bh3egs$g32$1@news.onet.pl...
Wybacz, napisz, czy Ci ciasto wyszlo, czy bylo smaczne, jakies uwagi.
Epatowanie uzytkownikow grupy opisami stert brudnych naczyn jest IMHO chyba
nie na miejscu. Wiekszosc z nas jest jednak praktykami. Gdyby kazdy chcial
opisac doswiadczenia w tej mierze wkrotce grupa ta rozwazalaby, ktory plyn
myjacy jest najlepszy.
Poziomka

1. Data: 2003-08-09 19:13:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bh3gc4$jt8$1@news.onet.pl...

> Odezwę się jak mi ciasto pachnieć zacznie.

Minęło 20 minut pieczenia. Ciasto jest wyrośnięte o 50% kolor jasnozłoty.
Pachnie wybornie.
Hmm... Czy ja napisałam, ze posypałam ciasto po wierzchu kruszonymi
migdałami?

1. Data: 2003-08-09 19:18:54

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poziomka" <p...@e...com> napisał w wiadomości
> Wybacz, napisz, czy Ci ciasto wyszlo, czy bylo smaczne, jakies uwagi.
> Epatowanie uzytkownikow grupy opisami stert brudnych naczyn jest IMHO
chyba
> nie na miejscu.

A czy ja pisałam o stercie brudnych naczyń? Chyba źle odebrałaś mój tekst -
pisałam właśnie, że nie robię sterty brudnych naczyń. Tak a propos powalają
mnie wyczyny "kucharzy" piekących na ekranie - właśnie dlatego, że produkują
sterty brudnych naczyń.
Na dodatek moje wyjaśnienie było istotne, ponieważ właśnie ze względu na
oszczędność zaczyń zmieniłam pewne być może dla niektórych istotne fragmenty
przepisu.

> Wiekszosc z nas jest jednak praktykami.

Czyżby?

> Gdyby kazdy chcial
> opisac doswiadczenia w tej mierze wkrotce grupa ta rozwazalaby, ktory plyn
> myjacy jest najlepszy.

No i co? Widzisz w tym problem? Może o tym porozmawiamy?

1. Data: 2003-08-09 19:31:17

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bh3h8a$lmr$1@news.onet.pl...
> No i co? Widzisz w tym problem? Może o tym porozmawiamy?
EOT
Poziomka

1. Data: 2003-08-09 19:39:37

Od: "makary" <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bh3guq$l3k$1@news.onet.pl...

> [...]
> Pachnie wybornie.
> Hmm... Czy ja napisałam, ze posypałam ciasto po wierzchu kruszonymi
A czy szkiełko w piekarniku nie jest czasami brudne?
makary

1. Data: 2003-08-09 19:41:57

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bh3guq$l3k$1@news.onet.pl...
> Hmm... Czy ja napisałam, ze posypałam ciasto po wierzchu kruszonymi
> migdałami?

Migdały mają taki sam kolor jak skórka - właśnie minęło 45 minut i wyjęłam
ciasto. Oczywiście sprawdziłam patyczkiem czy jest suche.
Troszkę dziwnie wygląda, bo jakby ciutek opadło w czasie pieczenia.
Czyżby pierwszy raz w życiu wyszedł mi zakalec? :-)

1. Data: 2003-08-09 20:14:25

Od: "makary" <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bh3ki2$skd$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "makary" <m...@m...com> napisał w wiadomości

> Nie. A z czym to pytanie ma związek?
Z tym, że w dobrej wierze się ośmieszasz.
makary

1. Data: 2003-08-09 20:15:18

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "makary" <m...@m...com> napisał w wiadomości

> A czy szkiełko w piekarniku nie jest czasami brudne?

> [...]

ogórki małosolne
PRAWIE gnocchi (chwalę się)
Czy Adam665 to nasza droga Madzia?
Kto jadł "pysznego śledzia" w Zielonej Tawernie
Sztyblety indyka, jak sobie z tym radzicie?