Komputerowe badanie kręgosłupa

1. Data: 2009-03-25 10:06:22

Temat: Komputerowe badanie kręgosłupa
Od: "Miro" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam skierownie na komputerowe badanie kręgosłupa (l3 / l4/ l5/s1)

Czy to samo co tomografia komputerowa kręgosłupa?

Mirek

2. Data: 2009-03-25 10:31:55

Temat: Re: Komputerowe badanie kręgosłupa
Od: "Miro" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałem dodać - na skierowaniu jest jeszcze napisane: CT (cokoliwiek to
znaczy)

3. Data: 2009-03-25 10:57:11

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miro pisze:
> Zapomniałem dodać - na skierowaniu jest jeszcze napisane: CT (cokoliwiek to
> znaczy)

CT - akronim od Computational Tomography, czyli Komputerowej Tomografii.
Inne nazwy to Computed Tonography, albo wreszcie prosto i plebejsko
Computer Tomography.
Wszystkie nazwy poprawne, ale podane przeze mnie od najbardziej fachowej
do potocznej. Zamiennie używane są też w różnych państwach anglojęzycznych.

STranger

Zapalenie gruczolu krokowego
Badanie OCT
Witaminy - pastylki rozpuszczalne typu 'plussz'
rezonans magnetyczny w Lublinie - gdzie??? pilna sprawa
Gastroskopia - przeciwskazania