Kosiarka do wysokiej trawy. Listwowa?

11. Data: 2016-07-07 10:10:00

Temat: Re: Kosiarka do wysokiej trawy. Listwowa?
Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie te długie źdźbła są warte zachodu bo może po zgrabieniu można by komuś to
siano dać albo jakiś kompost z tego zrobić...

> Raczej ciekawi mnie ile roboty jest przy zgrabieniu takiego areału i czy wymiana na
listwową plus grabienie wyjdzie lepiej niż zwykła rotacyjna z koszem i opróżnianie go
co chwila.

Z tego co pamiętam z mlodosci to siana z 20a bedzie solidna fura.
Grabienie tego grabiami to masakra, na wsi uzywa sie w tym celu grabarek.

12. Data: 2016-07-08 14:34:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 7 Jul 2016 10:10:00 +0200, tomekp napisał(a):

> [...]
>>
> Z tego co pamiętam z mlodosci to siana z 20a bedzie solidna fura.
> Grabienie tego grabiami to masakra, na wsi uzywa sie w tym celu grabarek.

Znaczy - żon grabarza?
333333-]

13. Data: 2016-07-09 10:47:49

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...

> A no i trawa zazwyczaj ma powyżej 15-20cm a czasem i pod kolana...

Hejka. Skoro koszenie nie sprawia Ci frajdy to może pomyśl o
zatrudnieniu kogoś innego w charakterze kosiarza ... mechanicznego. Dla
"jakiegoś" wyglądu murawy wystarczy ją skosić raz na dwa tygodnie w trakcie
sezonu.
Pozdrawiam naturalistycznie Ja...cki
PS Część areału mógłbyś przeznaczyć na łąkę kwietną.

14. Data: 2016-07-09 13:09:53

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 9 lipca 2016 10:47:51 UTC+2 użytkownik Dirko napisał:
> [...]
> sezonu.
> Pozdrawiam naturalistycznie Ja...cki
> PS Część areału mógłbyś przeznaczyć na łąkę kwietną.

W sumie to nie jest zły pomysł. Działka jest na wsi więc może jakiś miejscowy rolnik
albo by sobie chętnie ją obkosił albo zrobił to za niewielkie pieniądze.
Nawet 200pln miesiecznie przy koszcie kosiarki 2000 to jakieś 10 miesięcy koszenia. W
praktyce ponad 3 lata (wliczając paliwo) spokoju za cene kosiarki.

Może być warte rozważnia.

--
Pozdrawiam.
Łukasz Sczygiel