Kosiarka spalinowa do ogrodu - wybór

1. Data: 2008-05-04 09:57:58

Temat: Kosiarka spalinowa do ogrodu - wybór
Od: "Sioux" <c...@b...emaila.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wlasnie padla moja kosiarka spalinowa Alko, naprawa przekracza koszty
oplacalnosci i potrzebuje pilnie kupic cos nowego. Wpadlo mi w oko cos
takiego: Honda HRX 537C VYE. Czy bedzie to dobry wybor, a moze cos innego
dobrego? Cenowo max 3000zl, a im mniej tym lepiej ;)

Zalezy mi na takich rzeczach jak:
- niska awaryjnosc!
- zabezpieczenie noza (lub/i silnika i jego elementow) przed uderzeniem w
cos b.twardego
- naped na kola
- mozliwosc wymiany kosza bez potrzeby wylaczania silnika
- moc 6-7KM
- koszenie w trybie mulczera
- szerokosc koszenia 53cm
- najlepiej gdyby mial boczny wyrzut, ale takze mozliwosc podpiecia kosza z
tylu (kosza ktory wypelnia w 100%, a nie jak ta Alko, tylko do 50% bo dziura
przez ktora wlatuje scieta trawa calkiem sie zapychala)
- automatyczne ssanie
- rozrusznik silnika mile widziany (z opcja recznego dopalania, na wszelki
wypadek)
- dobre kola (w mojej aktualnej kosiarce juz po 6 miesiacach chodzily tak
jak w jakiejs plastikowej zabawce dla dzieci, na wszystkie strony sie
rozlazly)

Generalnie ma byc to solidna maszyna, zbudowana z lekkich lecz trwalych
materialow, ktora bedzie mi dlugo sluzyla a nie tylko 2 lata jak ten zlom
Alko ktory mial walek napedu z aluminum, co niby mialo zabezpieczyc przed
uszkodzeniem silnika przy trafieniu na jakis kamien czy kraweznik, a ktory
co chwila pekal a i tak w ostatecznosci silnik sie rozlecial (silnik tez
firmy alko...a jakze by inaczej).

2. Data: 2008-05-04 12:36:34

Temat: Re: Kosiarka spalinowa do ogrodu - wybór
Od: "Borato" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ja kupiłem 2 lata temu jesienią za 600zlp na przecenie kosiarke z silnikiem
Tecumseh i chodzi jak burza a słyszałem o tych silnikach od mechanika który
robil mi samochód.U niego taki silnik pare lat tez chodził bez napraw-tylko
olej,filtr oczyścic i czasem nóż naostrzyc po kamieniach.
Borato

3. Data: 2008-05-05 06:55:05

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Borato pisze:

> Ja kupiłem 2 lata temu jesienią kosiarke z silnikiem
> Tecumseh i chodzi jak burza .U niego taki silnik pare lat tez chodził bez napraw

wiekszosc silnikow kosiarek pracuje latami bez napraw - przez moje rece
przeszlo przez ok. 15 lat raptem 3 kosiarki i w silnikami nigdy nie bylo
problemow. Raczej dokonujac wyboru, mamy na mysli raczej funkcje i
"wyposazenia" kosiarki w osprzet, ktory ulatwia eksploatacje (dobry,
elektroniczny rozrusznik/starter, wygodne w obsludze uchwyty, dobre
napelnianie kosza, latwe prowadzenie, zwl. w zakretach; kola, ktore
sprawnie poruszaja sie nawet w trudnym terenie, odpowiednie
przeniesienie napedu na noz, itd.).

wyglada niezle; potrafisz cos napisac o rozwazaniach, ktore tam
wystepuja, interesuje mnie np. naped (przod czy tyl, a jesli tyl, to czy
kola maja jakis mechanizm roznicowy? co to jest naped hydrostatyczny?);
przeniesienie napedu na noz (za pomoca paska czy sztywne?); czy wiesz na
cyzm polega smart drive? czy w tej Hondzie mozna zdjac kosz (wyrzucic
jego zawartosc) bez wylaczania silnika?
Tez mysle o nowej - wypasionej (komfortowej w uzyciu) - kosiarce na
obszar ok. 35 arow.
Nb. Kiedys w dobrym sklepie wlasciciel powiedzial mi, ze Honde to by
kupil dla zony, a dla siebie Briggsa ;-)

wiekszosc maszyn - takze tanich (dwie takie mialem: Sipma, Granja) sluzy
bez problemow wiele lat, o ile sie o nie wzglednie dba, tj. czysci po
koszeniu (zeby wilgoc ze splesnialel trawy nie niszczyla obudowy),
wymnienia olej (zeby silnik mial dobrze) i dba o swiece (zeby ladnie
iskrzylo).

Piotrek

4. Data: 2008-05-05 08:48:23

Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> takiego: Honda HRX 537C VYE. Czy bedzie to dobry wybor, a moze cos innego
> dobrego? Cenowo max 3000zl, a im mniej tym lepiej ;)

Kurcze, ja sie przymierzam do kupna kosiarki za 700 zl a Wy mowicie
tutaj o sprzecie za 3.000 zl! :)

Neko

5. Data: 2008-05-05 09:31:46

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> wrote in message
> Użytkownik "Sioux" <c...@b...emaila.pl> napisał

> Kurcze, ja sie przymierzam do kupna kosiarki za 700 zl a Wy mowicie
> tutaj o sprzecie za 3.000 zl! :)
>
> Neko

Tylko trawnik? A ogródek?
Te za 700 są dwu-trzysezonowe, poniżej jedno-dwusezonowe.
Polecam Terra-Vari z wózkiem operatorskim lub nośnikiem narzędzi.
Nie trzeba wtedy chodzić, ale gdy trzeba - odłącza się wózek i można
wykręcać pomiędzy krzakami czy rabatami. Zwłaszcza, że kosiarek jest kilka
do tej maszyny o różnych możliwościach. Do ogródka też są i typu komunalnego
też.
Tu na trudny teren i mulczery:
http://www.hortmasz.com.pl/specjalistyczne.php4
Tutaj Terra i Robik:
http://www.hortmasz.com.pl/mikrociagniki_jednoosiowe
.php4

6. Data: 2008-05-05 10:50:18

Od: "Merator" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cyzm polega smart drive? czy w tej Hondzie mozna zdjac kosz (wyrzucic jego

Wiem tyle co mozna znalezc na googlach czyli nie za wiele, nie znalazlem jej
tez jeszcze w lokalnych sklepach.

Kosz mozna zdjac wylaczania silnika dzieki sprzeglu w kosiarce, tak
przynajmniej zrozumialem czytajac opis. Nie mam pojecia co do napedu po za
tym ze smart drive to taki patent sterowania samym kciukami bez jakiegos
wiekszego trudnu, i potrzeby szukania manetek i innych dzwigienek aby
sterowac kosiarka.

> obszar ok. 35 arow.
> Nb. Kiedys w dobrym sklepie wlasciciel powiedzial mi, ze Honde to by kupil
> dla zony, a dla siebie Briggsa ;-)

Ja niedlugo ide na przejechac sie po paru sklepach zobacze co tam maja
ciekawego. Bo gdybym chcial te honde to musze zamawiac przez internet i nie
wiem, boje sie tak w ciemno wyrzucic 3k.

7. Data: 2008-05-05 14:35:13

Od: "Borato" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
> wykręcać pomiędzy krzakami czy rabatami. Zwłaszcza, że kosiarek jest kilka
> do tej maszyny o różnych możliwościach. Do ogródka też są i typu

Hmm.
Moje 0.8ha trawników daje w kość masz racje ale traktorek kosztuje sporo.
Borato

8. Data: 2008-05-05 14:59:15

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Borato" <s...@o...pl> wrote in message
> [...]
>
> Hmm.
> Moje 0.8ha trawników daje w kość masz racje ale traktorek kosztuje sporo.

Nie kupujesz z miejca całości, można też kupić na raty - o ile masz gdzie
trzymać sprzęt.

9. Data: 2008-05-06 07:53:18

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Neko pisze:

> Kurcze, ja sie przymierzam do kupna kosiarki za 700 zl a Wy mowicie
> tutaj o sprzecie za 3.000 zl!
to kwestia obszaru, jaki musisz kosic. Ja maly trawnik przed domem kosze
wlasnie kosiarka za 700 zl. Natomiast duzy trawnik za domem kosze
maszyna za 1,5 tys. (dzis ok. 1,8 tys), ale wg producenta jest ona za
mala w stosunku do obszaru, ktory nia kosze (to sie przeklada na moja
ciezka prace i czas kosenia).

Piotrek

10. Data: 2008-05-06 07:55:28

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> Te za 700 są dwu-trzysezonowe

to nieprawda; moje wystarczaly na znacznie wiecej; to proste maszyny,
ktore sie nie psuja. wystarczaja na 7-10, a wiecej sezonow
(przyznajmniej te z normalnych sklepow ogrodniczych, nigdy nie kupowalem
kosiarki w supermarkecie).

Piotrek

Ale przyjemnie :)
jak tam sezon ogrodniczy w 3city?