Kosiarki, koszenie, nawożenie

1. Data: 2004-04-15 19:36:38

Temat: Kosiarki, koszenie, nawożenie
Od: "Andrzej Błoch" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Mam kilka pytań dotyczących kosiarek i koszenia trawników.

1) czy na prawdę po 1.05 ceny kosiarek podrożeją o 22% (a jeśli tak to czemu
kosiarki mają
zerową stawkę, jako maszyny rolnicze?)
2) jak wygląda trawnik po skoszeniu kosiarką która rozdrabnia trawę i
zostawia ją jako nawóz?
czy np. chodząc po takim trawniku przyklejają się do stóp/butów/ubrań te
kawałki trawy?
czy można pozostawiać taką trawę na młodym trawniku (zakładanym jesienią)?
3) kiedy trzeba nawieźć a kiedy zacząć kosić młody (zakładany jesienią)
trawnik?

Pozdrawiam

Andrzej Błoch

2. Data: 2004-04-15 19:39:23

Temat: Re: Kosiarki, koszenie, nawożenie
Od: "Daniel" <d...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kawałki trawy?
> czy można pozostawiać taką trawę na młodym trawniku (zakładanym jesienią)?

Zależy jaką masz trawę, jeżeli żadką i niską to nawet tego nie zauważysz,
jeżeli gęsta i zapuszczona to grabki w dłoń i jazda...
Ale czytając o twoim młodziutkim trawniku to nie powinieneś mieć z tym
problemów.

Daniel

3. Data: 2004-04-15 21:05:08

Od: "Tarpan" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej Błoch" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> 1) czy na prawdę po 1.05 ceny kosiarek podrożeją o 22% ..
======================
Tak

> 2) jak wygląda trawnik po skoszeniu kosiarką która rozdrabnia trawę i
> zostawia ją jako nawóz?
======================
Źle wygląda :)) Kosiarką rozdrabniającą (BioClip) można kosić, jeżeli
ścina się 10% wysokości trawy. Jesli więcej - trzeba zgrabiać. Minimum raz w
roku trzeba trawnik wyczesać. U niektórych producentów np. w Husqvarnie
możesz przez Internet zamówić całkiem dobrą broszurkę o pielęgnacji
trawników kosiarką (chyba bezpłatnie)

> czy np. chodząc po takim trawniku przyklejają się do stóp/butów/ubrań te
> kawałki trawy?
=====================
No, nie przesadzajmy. Ale w pierwszych dniach jest to możliwe:)
Rozdrabnianie stosuje się raczej na dużych powierzchniach (Parki).

> czy można pozostawiać taką trawę na młodym trawniku (zakładanym
jesienią)?
======================
To zależy od jego kondycji i wysokości trawy.

> 3) kiedy trzeba nawieźć a kiedy zacząć kosić młody (zakładany jesienią)
> trawnik?
======================
Nawozić jak najwcześniej. Kosić jak urośnie.
Pozdrowienia
Naj

4. Data: 2004-04-16 11:32:42

Od: vpw <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Apr 2004 21:36:38 +0200, Andrzej Błoch wrote:

> [...]
>
> Mam kilka pytań dotyczących kosiarek i koszenia trawników.
>
> 1) czy na prawdę po 1.05 ceny kosiarek podrożeją o 22% (a jeśli tak to czemu

A widziales rolnika uprawiajacego pole swoje za pomoca kosiarki. Chyba nie
jest to jednak maszyna rolnicza. Nie wiem jak to wyglada przy takiej
maszynie jak glebogryzarka lub cos co w produkcji rolnej moze byc
wykorzystane. Obawiam sie, ze mozemy doprowadzic do sytuacji gdy ta sama
maszyna (opryskiwacz) bedzie sprzedawana dla rolnika albo dla dzialkowca

--
vpw (2004-04-16 13:26:20)

5. Data: 2004-04-16 14:20:44

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Błoch" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> 2) jak wygląda trawnik po skoszeniu kosiarką która rozdrabnia trawę i
> zostawia ją jako nawóz?

Normalnie.

> czy np. chodząc po takim trawniku przyklejają się do stóp/butów/ubrań te
> kawałki trawy?

Nie.

> czy można pozostawiać taką trawę na młodym trawniku (zakładanym jesienią)?

Tak.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2004-04-16 14:27:08

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Tarpan" <t...@o...pl> wrote in message news:c5mtdp$fkh$1@news.onet.pl...

> Źle wygląda :)) Kosiarką rozdrabniającą (BioClip) można kosić, jeżeli
> ścina się 10% wysokości trawy. Jesli więcej - trzeba zgrabiać.

Znasz to teoretycznie, czy z praktyki? Ja kosze od lat taka kosiarka, a
grabie tylko w wyjatkowych przypadkach. Czasem powiedzmy trzeba
zgestki trawy wziac w reke i rozsypac po wiekszej powierzchni.

> Minimum raz w
> roku trzeba trawnik wyczesać.

Nie trzeba.

> Nawozić jak najwcześniej.

W ogole nie nawozic. Im wiecej bedziesz nawozic, tym wiecej bedziesz
mial do koszenia.

Pozdrowienia,
Michal

7. Data: 2004-04-16 19:18:43

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:03Sfc.25854$B%

> W ogole nie nawozic. Im wiecej bedziesz nawozic, tym wiecej bedziesz
> mial do koszenia.

Jeżeli chcesz mieć trawnik, a nie łąkę, to radziłabym jednak nawozić.
Zwłaszcza jeśli po trawniku będzie się często chodzić, biegać,
imprezki urządzać, czyli deptać, ugniatać i masakrować trawę na różne
sposoby. "Trowa" traktowana ekstensywnie może tego nie wytrzymać, a na
pewno nie będzie ładna (chyba że ktoś lubi łyse placki).

Poza tym jak dla mnie urodę trawy trawy stanowi jej kolor. Trawa
głodna nie jest zielona, tylko żółta.
A co do koszenia, to najwięcej mają ci, którzy rzadko koszą. Zajmuje
to biedakom cały dzień...

Pozdrawiam polemicznie
Ewa

8. Data: 2004-04-16 21:28:36

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mam kilka pytań dotyczących kosiarek i koszenia trawników.
>
> 1) czy na prawdę po 1.05 ceny kosiarek podrożeją o 22% (a jeśli tak to

Niezbadane są wyroki opatrzności. Ja też w strachu i w przyszłym tygodniu
kupuje kosiarkę.

> 2) jak wygląda trawnik po skoszeniu kosiarką która rozdrabnia trawę i
> zostawia ją jako nawóz?

Sprzedawcy ostrzegali mnie przed tymi kosiarkami bo: kosić trzeba raz na
tydzień, bowiem długa trawa nie ulega zmieleniu, tylko jest wrzucana do
kosza. Ponieważ mam ok.20 arów trawnika, nie ma mowy, bym co tydzień kosiła.
W dużym ogrodzie jest mnóstwo innej pracy.

> 3) kiedy trzeba nawieźć a kiedy zacząć kosić młody (zakładany jesienią)>
trawnik?

Nawozić to pewnie na wiosnę, a kosić jak najczęściej, żeby się rozkrzewiał.
Też mam młody trawnik, który jescze nie nadaje się do koszenia.
Anka

9. Data: 2004-04-17 00:57:04

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in message

> [...]
> sposoby. "Trowa" traktowana ekstensywnie może tego nie wytrzymać, a na
> pewno nie będzie ładna (chyba że ktoś lubi łyse placki).

Ja lubie lyse placki! Wtedy moge je spokojnie obsiac czyms ladniejszym.
Jak mi na jesieni 2002 pedraki wyzarly korzenie trawy, to wiosna zeszlego
roku posialem gozdziki kropkowane.

Pozdrowienia,
Michal

10. Data: 2004-04-17 08:21:26

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:Ah%fc.29569$B%

> [...]
ladniejszym.
> Jak mi na jesieni 2002 pedraki wyzarly korzenie trawy, to wiosna

No i _u Ciebie_ wszystko jest w najlepszym porządku.
Ale ktoś, kto ma przykładowo w domu dorodną "drużynkę piłkarską" albo
innych "niszczycieli" mieć nieco inne oczekiwania względem
trawy/trawnika. Nie sądzę również, żeby takie goździki kropkowane
przetrwały nalot grillowych gości, zwłaszcza blokowiskowych, którzy
nie patrzą pod nogi.
A dobrze odżywiona i koszona trawa nie ma z tym problemu.

Pozdrawiam
Ewa

ZAOWOCUJE MI DRZEWKO WYHODOWANE Z PESTKI???
Re: HIBISCUS 'róża chińska' - pomocy!
Pnacza na ogrodzeniu
Re: zielone
Re: Magnolia - jakie wymagania