Koszt leczenia SM?

1. Data: 2004-08-02 08:23:34

Temat: Koszt leczenia SM?
Od: "Gocha" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
U mojej przyjaciółki (32 l.) zdiagnozowano właśnie SM :-(((
Oczywiście czeka już na termin u neurologa w lokalnej przychodni,
zanim jednak to nastąpi mamy kilka pytań.
1. Ile kosztuje przybliżony koszt miesięczny lekiem Interferon (może coś
przekręciłam),
mamy kilka sprzecznych informacji.
2. Czy nie znacie dobrego neurologa w Małopolsce lub na Śląsku, który by
specjalizował się w leczeniu SM?
Pozdrawiam, Gocha.

2. Data: 2004-08-02 11:11:54

Temat: Re: Koszt leczenia SM?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2 Aug 2004 10:23:34 +0200, Gocha wrote:

> [...]
> zanim jednak to nastąpi mamy kilka pytań.
> 1. Ile kosztuje przybliżony koszt miesięczny lekiem Interferon (może coś

Interferon beta stosowany w leczeniu SM jest w Polsce dostępny jako
Avonex, Betaferon i Rebif.
Opakowanie Betaferonu na przykład kosztuje około 6.5 tysiąca złotych.
Jedno opakowanie to 15 fiolek plus rozpuszczalnik. Wstrzyknięcia robi
się co drugi dzień, więc taki właśnie jest koszt miesięcznej kuracji.
W przypadku Rebifu cena jest inna - około 800 pln/tydzień lub około 3.5
tysiąca na 4 tygodnie. Co daje kwotę o nieco mniej niż połowę niższą
(ale zastrzegam, że ceny, które podaję, mogą być niezbyt aktualne).
Ale też wskazania do jakich zarejestrowane są w Polsce te dwa preparaty
są nieco różne. Tak czy inaczej trzeba to omówić z lekarzem.

(Trzeba też pamietać o tym, że o ile leczenie interferonem jest
skuteczne - czyli, że pacjenci leczeni interferonem statystycznie rzecz
biorąc dłużej są sprawni, to trzeba wiedzieć również, że to "dłużej" nie
u każdego pacjenta trwa tyle samo i nigdy nie wiadomo ile będzie trwać.
I że leczenie interferonem często powoduje objawy niepożądane
(paragrypowe), które mogą spowodować, ze globalnie pacjent dłużej będzie
leżał w łóżku z ich powodu, niż zyska na leczeniu.)
(Chcę przez to powiedzieć, że gdyby rozpoznano u mnie SM, to zamiast
wydawać przez 15 lat 6 tysięcy złotych miesięcznie na leczenie, dzięki
któremu na przykład o dwa lata później trafię na wózek inwalidzki, wolał
bym takie pieniądze wydać na te przyjemności, na które do tej pory było
mi ich żal (pomijam już fakt, że żadną miarą nie stać by mnie było na
takie leczenie). Ale podkreślam z całą mocą, że jest to WYŁĄCZNIE MOJA
PRYWATNA OPINIA, jako osoby fizycznej, i że nie ma ona NIC wspólnego z
poglądami moich przeszłych, aktualnych czy ewentualnych przyszłych
pracodawców.)

> mamy kilka sprzecznych informacji.

Może wynikają one z tego, że interferon jest również czasem dostępny dla
pacjentów w ramach badań klinicznych (ale wtedy ani lekarz, ani pacjent
nie wie, czy to interferon czy placebo - poza czasami występującą w
badaniach fazą otwartą leczenia), oraz tego, że czasami, w bardzo
szczególnych, indywidualnych przypadkach, NFZ refunduje lek całkowicie
lub częściowo.

> 2. Czy nie znacie dobrego neurologa w Małopolsce lub na Śląsku, który by
> specjalizował się w leczeniu SM?

Nie, niestety nie znam.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-08-02 15:12:16

Od: "Gocha" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> On Mon, 2 Aug 2004 10:23:34 +0200, Gocha wrote:
>
> Interferon beta stosowany w leczeniu SM jest w Polsce dostępny jako
> Avonex, Betaferon i Rebif.
[...]

Bardzo dziękuję za informacje. Smutne to wszystko...
Serdecznie pozdrawiam, Gocha.

Sposób na "zabicie" zapachu alkoholu
dyskopatia?
Jak pozbyc sie osadu z jezyk?