Krem z porów

1. Data: 2002-09-29 17:32:49

Temat: Krem z porów
Od: "dap" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Jak można zauważyć nie miałem jeszcze "przyjemności" ;-)) na Waszej grupie,
tym niemniej witam raz jeszcze i takie oto pytanko:

Za tydzień mam chrzest dziecka i umyśliła mi się zupa-krem z porów...

Czy ktoś zna jakiś DOBRY przepis ??

Z góry dziękuję za odp. typu "ugotuj zwykłą i zmiksuj"

--
pozdr
dap

1. Data: 2002-09-29 17:45:32

Temat: Re: Krem z porów
Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dap" <d...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czy ktoś zna jakiś DOBRY przepis ??
>
> Z góry dziękuję za odp. typu "ugotuj zwykłą i zmiksuj"

5 porów (białe części)
1 cebula
2 kromki czerstwego, białego chleba
1 łyżka masła
2 litry rosołku lub wywaru z warzyw
1 szklanka kremówki
mąka ziemniaczana
sól, pieprz
1 szklanka utartego, żółtego pikantnego sera
Dokładnie umyte pory kroimy w półplasterki, cebulę siekamy i dusimy na
maśle, często mieszajac. W połowie duszenia dodajemy rozkruszony chleb,
minutę trzymamy na niewielkim ogniu, cały czas mieszając, podlewamy połową
rosołu i gotujemy, pod przykryciem, aż pory będa miekkie a chleb się
rozgotuje.
Miękkie pory przecieramy przez sito, łączymy z pozostałym rosołem, dodajemy
śmietanę, z dodatkiem mąki, zagotowujemy i przyprawiamy do smaku. Podajemy w
kokilkach bardzo ciepłą posypaną tartym serem, smacznego.
Przepis pochodzi z książki pt. Warzywa-źródło witamin".

1. Data: 2002-09-29 18:05:17

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

dap wrote:

> [...]
>
> Czy ktoś zna jakiś DOBRY przepis ??
>
> Z góry dziękuję za odp. typu "ugotuj zwykłą i zmiksuj"

Krem z porow

4 duze pory (tylko biale czesci)
2 lyzki masla
2 srednie ziemniaki
2 szklanki rosolu
1 szklanka smietanki
1 zoltko
pol zabka czosnku
sol, pieprz, galka muszkatolowa
groszek ptysiowy

Pory pokroic na cienkie plasterki. Czosnek zmiazdzyc i posiekac.
Zeszklic pory i czosnek na masle, ale nie smazyc do zmiany koloru (pory
robia sie gorzkie). Zalac rosolem i dusic. Dodac obrane i pokrojone w
kostke ziemniaki. Gdy ziemniaki sie rozpadna, zmielic zupe w blenderze
lub przetrzec przez sito. Wlac do garnka i polaczyc z 3/4 smietanki,
dodac soli, pieprzu i galki muszkatolowej do smaku. Dorowadzic do
wrzenia na malym ogniu. Zdjac z ognia. Zoltko rozbeltac z reszta
smietanki i polaczyc z zupa. Podawac z groszkiem ptysiowym lub grzankami
z chleba.

Groszek ptysiowy
1/2 szklanki wody
50 gr masla
1/2 lyzeczki soli
1/2 szklanki maki
2 jaja
Rozgrzac piec do 180C/350F. W malym garnku zagotowac wode z mlekiem i
sola, gdy wrzaca dodac jednym rochem make i ucierac drewniana lyzka az
bedzie odstawac od garnka, okolo pol minuty. Zdjac z ognia, poczekac
minute, dodac jaja i ucierac lyzka, az polaczone w kleista mase.
Posmarowac blache maslem, przelozyc ciasto do woreczka plastikowego lub
do rekawa cukierniczego, wyciskac bezposrednio na blache male kulki (ja
wyciskam cienka kluske, ktora tne nozyczkami jak wychodzi z woreczka na
krotkie, kwadratowe kluseczki). Ciasto podwoi sie w objetosci podczas
pieczenia. Piec 10 minut, otworzyc piec na chwile, zeby wypuscic pare i
piec dalej, az zlote. Mozna podawac jak jest lub podgrzac na patelni z
maslem polaczonym z ziolami prowansalskimi czy ostrym pieprzem. Do
ciasta tez mozna dodac szczypte ostrego pieprzu jak kto lubi, lub
szczypte papryki dla koloru.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-09-29 18:25:26

Od: "dap" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

2 litry rosołu??
chyba troszki rzadkie to wyjdzie....

--
pozdr
dap

Użytkownik Anna <a...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:an7e83$qr0$...@n...onet.pl...

1. Data: 2002-09-29 18:26:09

Od: "dap" <d...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki.
Wypróbuje oba (obydwa) przepisy mam jeszcze troszki czasu...

--
pozdr
dap

Użytkownik dap <d...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:an7deo$fkv$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-10-01 06:28:35

Temat: Re: Krem z potworów
Od: "_" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czy ktoś zna jakiś DOBRY przepis ??
>
> Z góry dziękuję za odp. typu "ugotuj zwykłą i zmiksuj"

Najpierw potwory zmiksuj potem gotuj, trzeba
bez przerwy mieszać bo się zgrudzą, przypalą
lub zrekrystalizują.

Dżem z zielonych pomidorów
Witam wszystkich
Re: tak nieśmiało tu zaglądam