Krenciolek

1. Data: 2002-04-02 12:19:27

Temat: Krenciolek
Od: "Krenciolek" <j...@o...mila.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
czy ktos tutaj lubi baklazany? Jak je przyrzadzacie? A moze jakies ciekawe
przepisy na greckie jedzonko???
Dzieki

1. Data: 2002-04-02 19:09:19

Temat: Re: Krenciolek
Od: "Catalina" <c...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krenciolek" <j...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
> Witajcie,
> czy ktos tutaj lubi baklazany? Jak je przyrzadzacie
baklazany ja lubie zapieczone z pomidorkiem, zoltym serkiem i ziolami

--
Catalina

1. Data: 2002-04-03 12:45:17

Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie,
> czy ktos tutaj lubi baklazany? Jak je przyrzadzacie? A moze jakies ciekawe
> przepisy na greckie jedzonko???

Witaj maniaczko greczczyzny :-)))
DominikaNM

1. Data: 2002-04-04 08:42:34

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bakłażany jadłam tylko raz w życiu czego gorąco żałuję. Moja ciocia
przyżądziła je tak jak kotlety. Pyszna panierka i na tłuszczyk.
Jeżeli chodzi o kuchnie grecką to uwielbiam wszystko czym mnie tam karmili,
niestety przepisów nie posiadam. A szkoda.
pozdrawiam
Anka

1. Data: 2002-04-04 09:02:21

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna" <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>Jeżeli chodzi o kuchnie grecką to uwielbiam wszystko czym mnie tam karmili,
>niestety przepisów nie posiadam. A szkoda.

Aniu a co tu zalowac...przepisow jest mnostwo, sa dosc latwe i
probowac, probowac i probowac...Chocby zapiekac ,smazyc,
faszerowac, dusic, piec i juz.....serio to jeden z "wdzieczniejszych
warzywuf" do oprawiania....

1. Data: 2002-04-04 09:44:02

Od: "Krenciolek" <j...@o...mila.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

CZesc Donna! NAreszcie Cie tu znalazlam!
JAk sloneczko na CIEbie wplywa?
NA mnie rewelacyjnie:)
Asia KRenciolek

1. Data: 2002-04-04 09:45:04

Od: "Krenciolek" <j...@o...mila.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poprosimy o kilka przepisikow:))

1. Data: 2002-04-04 10:37:41

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krenciolek" <j...@o...mila.edu.pl> wrote:

>Poprosimy o kilka przepisikow:))

bez proporcji , opisowo :

1. Musaka - z warstwa odsaczonych, obsmazonych i
przygniecionych usmazonym, doprawionym miesem mielonym z domieszka uduszonych
pomidorow, bialego wina i przykrytych serowym beszamelem.
Zapieczone i podane z kleksem dipu typu tzatzyk (czosnek, serek
homogenizowany ewen. smietana, czosnek, mieta, starty ogorek zielony)....

2. Baklazan odsaczony ( w plastry, posolic uczciwie i na
30minut do lodowki a jak juz sie spoci to odcisnac) i panierowany w
ciescie typy nalesnikowego ze szczypta soli badz z ciastem
piwnym...usmazonena oliwie i podane z pikantnym kleksem z sosu
pomidorowego wedlug wlasnej inwencji ewentualnie z kolejnym kleksem
typy tzatzyk

3. Baklazan w plastrach, polezakujacy w domieszce ziol typu
prowansalskie i oliwie, czosnku,soli i pieprzu. Nastepnie usmazony
na grillu, patelni w towarzystwie papryki, mlodej cukini i
pieczarek, ananasa - podane z grzankami lub bez i koniecznie
polane sosem czosnkowym na bazie smietany i pachnacych ziol...

...sa tez faszerowane kuskusem, serami ,wszystko jedno czym i
zapiekane z serem....

Ale uwaga czego by z tym warzywem nie robic - chlonie olej jak
glupi...ewentualnie ratatuilla (?) lihgt czyli bez podsmazania
baklazana ale z podduszeniem w sporej ilosci sosu jest malo
kaloryczna...

1. Data: 2002-04-04 10:58:36

Temat: Re: Krenciolek o baklazanie dlugie (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krenciolek" <j...@o...mila.edu.pl> wrote:

>Poprosimy o kilka przepisikow:))

Arcy miks....
kilka tygodni gotowania masz z głowy :)

http://puszkkka.spinacz.pl/lista.php3?sort=0&l=B&str
=4
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1749
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=932

http://www.greekspider.com/greek_recipe/default.htm

"15dag masła, mała cebula, 40dag mielonej wołowiny, pęczek
natki, 10 dag ryżu, 2 pomidory, szklanka soku pomidorowego (teraz
najlepiej puszka pomidorów), łyżeczka cukru. Bakłażanów tyle
coby dało się wykorzystać całe nadzienie. farsz usmażyć zaczynając
od cebuli z połową masła, dodać mięso (starannie rozgnieść
widelcem coby grud nie było), dalej garść pietruszki, dodać ryż,
pomidory bez zalewy soli i pieprzu. Nabić bakłażany w 3/4 zatkać
końcówką i ułożyć w żaroodpornym naczyniu, Zalać zagotowaną
zalewą z dodatkiem 1/2 szkl wody i reszty masła zakryć porywką i
piec 40 min (około) " Alex

"Oberzyna-Baklazan to krolewska jarzyna! We Wloszech
(Melanzane) sluzy do tysiaca dan. Podaje wyzej (2 kilo wiecej) przepis na
klasyczny sos "alla Norma" a teraz "involtini alla melanzane"
(zrazy zawijane z baklazana slowo "zrazy" odpowiada formie
dania a nie miesie!!!) Pokroic bakl. ze skora na dlugie plastry
wlizyc do solonej wody na 20 min na patelni (albo grilu bo daje
ladne czarne pasy..) smarzyc plastry w oliwie kilka minut az
stana sie miekie (sprawdz palcem! jak zrobisz dziure tzn za dlugo)
sol i pieprz obowiazkowy. czosnek jak kto woli. Zachowaj je na
talerzyku. Ugotuj spaghetti i sos jaki chcesz a najlepiej
prosty pomodorowy (sol, pieprz i czosnek jesli lubisz) Na talezu
poluz plaster oberzyny, na srodku maly placek ze spaghetti tak aby
wystawalo z dwoch waskich stron jarzyny, i zamknij oberzyne z
dlugich stron. Jersli sie nie trzyma uzyj wykalaczki. Teraz
polej to stopionym ale nie upiecznym serem (najlepiej parmezan
albo inny ostry ser) tak aby duza kropla sera byla jak lak na
srodku baklazana zamykajacego spaghetti. Na okolo oberzyny polej
lyzka dwie "sciezki" sosu pomodorowego To ladne i dobre danko.
Zarloczne pozdrowienia." Paul Urstein

"pamietaj że bakłażan puszcza goryczkę. Aby jš usunšc trzeba po
pokrojeniu posypać solš , zostawić kilka minut a
póżniejopólkać wodš i osuszyć" (Marek) ...., "zapomnialeme o tym wspomniec.
Zawsze robilem tak jak ty. Teraz poznalem wydajniejsza metode:
po pokrojeniu wlozyc plastry baklazana do slonej wody na 20-30
min Oplukac i wysuszyc na papierze kuchennym." (Paul )

"Baklazan zapiekany z serem i sosem pomidorowym
1 sredni baklazan ,oliwa z oliwek, 1 duza cebula, 2-3 zabki
czosnku, pol litra przecieru pomidorowego z kartonika lub srednia
puszka pomidorow bez skorki, bazylia, sol, pieprz 1 okragla
mozarella (ja uzywam Barone lub z OSM w Grodzisku), 1 szklanka
tartego parmezanu
baklazan kroje w plasterki, smaruje z obu stron oliwa i
podpiekam na grillu do miekkosci (mozna tez w piekarniku w temp ok
200oC). W miedzyczasie na oliwie podduszam do miekkosci pokrojona
cebule i posiekany czosnek, dorzucam pomidory lub przecier i
na malym ogniu gotuje az zgestnieje, dosmaczam sola, pieprzem i
bazylia. Baklazana ukladam w naczyniu zaroodpornym wysmarowanym
oliwa, na baklazanie ukladam mozarelle, polewam sosem
pomidrowym i posypuje parmezanem, potem znowy baklazan, mozarella i tak
do konca skladnikow - parmezan na wierzchu. Zapiekam calosc w
piekarniku nagrzanym do 200oC, ok 20 minut lub do
przyrumienienia sie parmezanu.

Baklazan z pieczrkami na zimno
1 baklazan pieczarek, ile kto lubi czosnku, j.w nac
pietruszki, j.w., oliwa ,sol i pieprz
baklazana kroje w plastry i obrabiam na grillu jak w powyzszym
przepisie, podgrilowane plastry kroje w kostke, wrzucam do
miski, dodaje przecisniety przez praske czosnek, pokrojone w
cieniutkie plasterki surowe pieczarki, sol, pieprz i pietruszke,
mieszam wszystko i zostawiam do ostygniecia. Osoby o silnych
nerwach i pelne samozaparcia moga sprobowac zostawic do przegryzienia
do nastepnego dnia. Ja zwykle nie wytrzymuje. Spozywam z
bagietka i czerwonym wytrawnym winem . smacznego" Kaklucha

"Danie nazywa sie Ratatouille [ratatuj] i jest z poludnia
Francji. (podane przez moja siostre).
Potrzeba Ci:
-1kg malej cukinii(jak najcienszej mozliwie)
-2 cebule( albo mniej jak nie lubisz)
-1 papryka zielona albo czerwona
-2-3 pomidory
-1 baklazan
-olej albo oliwka z oliwek dla tych co lubia (bezpieczniejszy olej)
-koncentrat pomidorowy
-sol, pieprz, przyprawy do kuchni srodziemnomorskiej
Najpierw musisz pokroic cebule w plasterki, cukinie obrana tak
samo, z papryki przekrojonej na pol trzeba wyjac ziarenka,
baklazan obrac i pokoic jak chcesz( kostka albo plastry) i
pomidory np. w cwiartki. Nastepnie rozgrzewasz w jakims garczku
olej(nieduzo na spodzie) i wrzucasz do niego cebule. Trzeba ja
zeszklic tzn. nie moze byc twarda, ani spalona tylko taka
blyszczaca.Wszystko to na wolnym ogniu.Potem do tego wrzucasz
cukinie,baklazan, papryke i pomidory( plus troche koncentratu).Solisz,
pieprzysz i dodajesz przyprawy. Lepiej zrobic najpierw niedosolone
i wrzucic mniej przypraw, sprobowac i potem dolozyc.Wszystko
przykrywasz przykrywka i gotujesz okolo30-45 min.Pijesz z tym
wino czerwone. Acha mozesz zetrzec troche zoltego sera i podac do
posypania. " Arkadiusz

" Przepraszam ze nie mowie dokladnie ile, ale najlepiej
wychodzi na oko ;-) Skladniki: baklazan - nie za duzy jajko, ew.
mleko, maka (ok 1 lyzka) ser do zapiekania pokrojony w plastry
(rodzaj i ilosc wedle uznania, ale duzo), szynka w plastrach (mniej
niz sera), ulubiony sos pomidorowy, oliwa ziola (prowansalskie,
bazylia, tymianek - co kto lubi), sol, pieprz lub papryka
Zaczynamy od pokrojenia baklazana w cienkie plastry (grubosc do 1
cm), solimy i odstawiamy na ok. 30 min do obciekniecia. Jak juz
odcieknie i wyraznie zmieknie, z jajka i maki robimy rzadkie
ciasto (jak za geste dodac mleka, ale nie za duzo), dodajemy ew.
jakies ziola i pieprz. Na patelni grzejemy olej. Suche plastry
baklazana (reczniki papierowe niodzowne) nalezy obmaczac w
ciescie i wrzucic na goraca oliwe. Smazymy z obu stron na zloty
kolor. Jak juz mamy baklazana wysmazonego przechodzimy do
kulminacji. Jesli ktos ma takie owalne naczynka zeliwne do zapiekania
jednej porcji to jest w konfortowej sytuacji (oczywiscie
potrzebuje ich tyle ilu ma gosci ;-) ). Ja to robie w zwyczanym
naczyniu zaroodpornym. Przekladac warstwami ser, szynke, ser,
baklazan, ser, szynka......na koncu ser. Polac sosem pomidorowym (po
brzegach i nie za duzo), ewentualnie popruszyc papryka i
zapiekac (w piecu chlebowym najlepiej ;-), ale jak ktos nie ma to
piekarnik sie nada). Jak sie zapiecze, czyli w chwile po tym jak
poczujemy w kuchni wspanialy zapach wyjmujemy i sie zajadamy.
Podajemy z niewielka iloscia bagietki i obowiazkowo czerwonym
winem " Grzegorz

"ja smaze misko wolowe z cebulka (zeszklona) +cynamon +
pomidorki z puszki i dusze z godzinke na wolniutkim ogniu osobno
ziemniaczki pokrojone w plasterki podsmazam cukinie w plasterki - i
podsmazam baklazany w plasterki (sole) i podsmazam (trzeba
potem tluszcz odciagnac) osobno sos beszamelowy w naczyniu
zaroodpornym ukladam ziemniaczki +sol sosem tylko smaruje miesko
cukinia + sol baklazany (posolone wczesniej) sos beszamelowy zamykam
i do piekarnika na 45 minut (190 stopni C) odkrywam i jeszcze z
10 minut pieke po wyjeciu z piekarnika zostawiam na pol
godziny..."Iza

"tzn. verdure alla griglia, czyli warzywa z grila:
skladniki: cukinia (mala, najlepiej max. 20 cm), kroimy w
plasterki* baklazan pokrojony w plasterki * (nalezy pamietac, ze aby
pozbyc sie goryczki z baklazana, kroimy go w plasterki, solimy
aby puscil soki, i przed grilowaniem mozna go jeszcze oplukac
z soli i osuszyc) ziemniaki surowe porkojone w plasterki
GRILUJEMY, czyli po 2-4 minut po kazdej ze stron; ziemniaki okolo 5
minut po kazdej ze stron. W tzw. miedzyczasie przygotowujemy
oliwke do zalewy - ja najczesciej przygotowuje oliwke z oliwek
(EXTRA Vergine) z dodatkiem swiezego czosnku i pietruszki; mozna
tez dodac peperoncino dla zaostrzenia smaku) NA ~ 1 godz. PRZED
grilowaniem przygotowujemy takze pedzelek ze swiezego ROZMARYNU
i do malej miseczki nalewamy troche oliwki z oliwek do
maczania pedzelka. Przez te godzine moczymy pedzelek w oliwie, aby
nadac jej delikatny aromat rozmarynu. Nastepnie, podczas
grilowania smarujemy warzywa odrobina oliwki pedzelkiem z kazdej strony.
GDY warzywa sa gotowe ukladamy je na pólmisku, na dno którego
wylewamy troche oliwy z czosnkiem. Warstwe ulozonych warzyw
(cukinia, baklazan) posypujemy lekko siekana pietruszka (UWAGA:
ziemniaki lepiej ulozyc na górze i nie polewac oliwa z
czosnkiem). Powtarzamy czynnosci do wyczerpania skladników. Warzywa mozna
pozostawic do calkowitego ostudzenia przez kilka godzin,
przykrywajac je, zeby nabraly aromatu czosnku i pietruchy, lub
podajemy na cieplo." Er En

" A może byc pieczony?
1 baklazan 5 dkg orzechow wloskich 1 zabek czosnku bulka tarta
1 lyzka oleju Baklazan pokroic wzdluz, polowki skropic olejem i
piec 40 min w 250 st.C, skórka w dol. Wyjac miazsz (bardzo
uwazac, aby przy tym nie rozerwac skorki), rozgniesc, mase
wymieszac z rozdrobnionymi orzechami i czosnkiem. Umiescic ja w
polowkach i posypac tarta bulka. Ponownie piec ok. 10 min. Jest to
latwe, szybkie i smaczne danie typu ciepla zakaska. Do dziela i
smacznego" Ula

1. Data: 2002-04-06 14:15:36

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krenciolek" <j...@o...mila.edu.pl> wrote:

>Witajcie,
>czy ktos tutaj lubi baklazany? Jak je przyrzadzacie? A moze jakies ciekawe
>przepisy na greckie jedzonko???

http://www.astray.com/recipes/?search=greek

Stroganof
Salatka krabowa