Kret, ale pozytywnie

31. Data: 2003-03-14 08:21:20

Temat: Re: Kret, ale pozytywnie
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:00f701c2ea00$ce387020$8501a8c0@gk.incochg.pl...
> rokiem kreta!

> niestety zakomunikowanie czegokolowiek czemukolwiek co porusza sie z
> predkoscia swiatla moze byc trudne.

Wyślę mu wiadomośc na maila, albo tradycyjną pocztą;-)

Nie twierdze jednak ze to niemozliwe,
> ale nie musi sie udac za pierwszym razem :-)

Kiedyś widziałam na drodze martwego kreta... brrr. Wyglądało, że ktoś go załatwił
ludowym
sposobem.
Nie wyobrażam sobie, żebym mogła uszkodzić tak miłe stworzonko.
Ja ze swoim mam układ, ryje wszesną wiosną i zamieszkuje moją działeczkę. Kiedy
zaczyna
się lato, kret dyskretnie się wynosi. Ale zawsze wraca. Dlatego postanowiłam go
polubić:-)

Pozdrawiam

Marta

32. Data: 2003-03-14 08:22:31

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
czny.pl...

> Poczuł się dowartościowany :-)

Najwyraźniej:-)
W tym roku jest wyjątkowo aktywny.
A może więcej niż jedna sztuka???

Pozdrawiam śnieżnie
Marta

33. Data: 2003-03-14 08:25:45

Temat: Kret, ale pozytywnie-long story
Od: "Paweł L." <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do przemyślenia (dla mnie też) !
Wybudowałem nowy dom.Fudamenty (także wzdłuż piwnic-głębokie na 2.5m) są
perfekcyjnie suche, drenaż działający doskonale itd. Ziemia przy domu sucha
jak pieprz, nawet trawa nie podchodzi do ścian. I co?
W tamtym roku pojawiły się tam mrówki. Tylko na zewnątrz, ale to przecież
uparte zwierzaki i potrafią zdziałać cuda. Walczyłem.
Potem pojawiły się kopczyki kretów,dokładnie wzdłuż ścian domu. Myśle sobie:
następny problem. Zastosowałem jakiś tam śmierdzący płyn na kreta.
Odsunął się 20 cm od ściany i przeszedł wzdłuż całego obwodu domu (jakieś 70
m). Zastosowałem łapki. Amerykańskie nożycowe nie sprawdziły się tutaj
(kiedyś pomogły mi złapać dwa), ale na takie proste rurkowe złapałem 3 i
jednego podtopiwszy zadeptałem własnym butem. Musiała to być cała rodzina i
złapałem chyba tylko te młode. To ostatnie przeżycie zakończyło moje
intensywne zwalczanie kreta.W ferworze walki nie pomyślałem, że przecież on
musi tak łapczywie polować na te mrówki. Ale było już za późno.
Później zauważyłem, że na trawniku pojawiały się tam, gdzie trawa zaczynała
marnieć (pędraki?).
Faktycznie lepiej mieć kreta niż Basudin.
Tydzień temu na całej długości ścian domu pojawiły się śliczne kopczyki.
Rok kreta.
Paweł L.

34. Data: 2003-03-15 22:54:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

35. Data: 2003-03-16 10:32:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> [...]
> rozwin prosze temat trocin
> pare razy gdzies czytalem
> ze dosypanie trocin do ziemi sprzyja siewka

Świeżych trocin na pewno nie - "wyciągają" azot z podłoża, no i potrafią
zagniwać. Drobny żwirek, taki jak dla kaktusów, będzie na pewno lepszy. Albo
perlit ogrodniczy, jeśli ma być to coś "ciepłego":-)

Pozdrawiam, Basia.

36. Data: 2003-03-16 15:50:09

Temat: Re: Kret, ale pozytywnie-long story
Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Rok kreta.
> Paweł L.
>
> Jeśli trawę wykańcza szkodnik to może być Bibio ssp.
Na mrówki dabra sól kuchenna,ale uwaga!niszczy także
roslinki.Krety na Twej żyznej działce chyba nie
uganiają się za maleńkimi mrówkami:-)))
Poważnie co do mrówek-są zioła,których zapach może
je zmusić do emigracji np.do sąsiada:-)))

Pozdrawia boletus

37. Data: 2003-03-16 16:20:18

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message

> Świeżych trocin na pewno nie - "wyciągają" azot z podłoża, no i potrafią
> zagniwać.

Kiedyś trociny wysypałą moja mama pod truskawki. Tylko raz:-(

Drobny żwirek, taki jak dla kaktusów, będzie na pewno lepszy. Albo
> perlit ogrodniczy, jeśli ma być to coś "ciepłego":-)

Ja całą niedzielę prażyłam ziemię.
Na szczęście za radą Basi w każdej torebce zostawiłam połowę nasion.
Dzięki Basiu, może coś z tego będzie:-)

Pozdrawiam

Marta

38. Data: 2003-03-16 18:35:35

Temat: Odp: Kret, ale pozytywnie-long story
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

:-)))
> Poważnie co do mrówek-są zioła,których zapach może
> je zmusić do emigracji np.do sąsiada:-)))

Jakie zioła?
Kaśka

39. Data: 2003-03-16 19:49:08

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> :-)))
> >
> Jakie zioła?
> Kaśka
>
> Różne ziółka.Odsyłam do pracy chociażby prof.Kazimierza Wilka
z zespołem pt."Ochrona roślin bez chemi"-wydawnictwo
"działkowiec" str.82.Podano kilka przepisów na wywary
z ziół przeciwko min. mrówkom.
Zioła dobre na wszystko!

Pozdrawia boletus

40. Data: 2003-03-16 20:04:40