Krew (pęknięte naczyńko?) w oku - wygląda niepokojąco

1. Data: 2008-01-26 18:47:04

Temat: Krew (pęknięte naczyńko?) w oku - wygląda niepokojąco
Od: "Krzysztof" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Proszę o pomoc - opinie, przedstawię krótko problem:
Mamie pękło coś (chyba naczyńko) w oku, wygląda to tak że mi ciarki
przechodzą po plecha. Jest to drugi raz w przeciągu paru miesięcy. Okulista
zapisał tylko sztuczne łzy i niestety mama nie chce iść skonsultować tego do
innego specjalisty. Mama skarży się na piasek w oku i silniejsze pojedyncze
ukłucia. Tutaj są dwa zdjęcia oka, które udało mi się wykonać:
http://aycu24.webshots.com/image/40463/2002242254630
737552_rs.jpg
http://aycu27.webshots.com/image/39826/2002270624966
961044_rs.jpg

Proszę powiedzcie czy powinienem się tym martwić i gdzie dalej z tym iść ?

Pozdrawiam
Krzysztof

2. Data: 2008-01-26 20:51:06

Od: LL <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof pisze:
> [...]
961044_rs.jpg

> Proszę powiedzcie czy powinienem się tym martwić i gdzie dalej z tym iść ?

A czy przy tych dolegliwościach ma problemy z widzeniem tzn. przy tych
kłuciach i bólu, lub ma w oczach mroczki(takie czrne mety latajace przed
oczami), lub inne objawy????I kiedy te bóle i kłucia maja miejsce, czy w
nocy czy w dzień przy lub po wysiłku???Zreszta twoja mama powinna
zgłościć sie jak najszybciej do okulisty lub najlepiej na ostry dyżur
okulistyczny.Poza tym sztuczne łzy to nie lekarstwo.Moze to być jaskra,
osłabienie naczyń krwionośnych w siatkówce itp rzeczy a wyglada to
naprawde paskudnie i nie powinno sie tego bagatelizować.
pzdr
LL

3. Data: 2008-01-26 21:32:15

Od: "Krzysztof" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mama nie ma przy tym szczególnych problemów z widzeniem, nie przyznaje się
też do innych objawów. Ma za to stale silne bóle głowy, które były na długo
wcześniej (i raczej od kręgosłupa, karku).

Kłucia, piasek mają miejsce w ciągu dnia, nie wiadomo czy po wysiłku ale
Mama ma bardzo stresującą pracę z papierami i przy komputerze więc oczy
pewnie są zmęczone.

Okulista, u którego mama była zbadał dość dokładnie, wykluczył jaskrę,
sprawdził ciśnienie, pole widzenia, dno oka. Mama ma wadę +3, która bardzo
powoli się powiększa, co podobno jest normalne w tym wieku. (57lat)

Dziś widziałem mamę (niestety to pytanie wysłałem z dwoma dniami poślizgu
:-/) i wygląda to już znacznie lepiej, ale będę namawiał mamę na kontrolę u
okulisty, a jak sytuacja się powtórzy na dyżur okulistyczny.

pozdrawiam
Krzysztof

4. Data: 2008-01-26 22:29:18

Od: LL <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof pisze:
> [...]
> poślizgu :-/) i wygląda to już znacznie lepiej, ale będę namawiał mamę
> na kontrolę u okulisty, a jak sytuacja się powtórzy na dyżur okulistyczny.

Najlepiej niech odwiedzi jescze innego okuliste bo trzymac sie opinii
jednego nie ma co-bo wiadomo jak to z lekarzami w naszym kraju i napewno
nie powinna tego bagatelizować.To moze ale nie musi być cos poważnego.
pzdr.
ll

5. Data: 2008-01-26 23:08:11

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
961044_rs.jpg

> Proszę powiedzcie czy powinienem się tym martwić i gdzie dalej z tym iść ?

Zwykle pęknięte naczynie twardówki nie stanowi problemu większego niż
kosmetyczny. Takie same naczynia są jednak w innych , ważniejszych
narządach - tylko ich nie widać. Stąd też poza okulistą konieczna jest
wizyta u lekarza rodzinnego - on po zbadaniu zdecyduje czy i jak leczyć.

Pozdrawiam
regen

avastin
stan ciagłego napiecia