Krotkowzrocznosc a silownia

1. Data: 1999-12-22 18:03:52

Temat: Krotkowzrocznosc a silownia
Od: "MCS" <m...@k...ozzl.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie do obecnych na liscie lekarzy okulistow. Jestem studentem
medycyny, krotkowidz P: -11 D, L: -4 D, prawa galka oczna po skleroplastyce
w 95 r. Wiem, ze wykonywanie wysilku fizycznego jest przeciwskazane ze
wzgledu na mozliwosc odwarstwienia siatkowki. Jednak czesto wylaczenie
takiej aktywnosci jest czesto niemozliwe. Jaki wplyw na ta mozliwosc
odwarstwienia ma skleroplastyka? Jaki jest patomechanizm tego odwarstwienia
(wzrost cisnienia srodgalkowego, a moze wzrost napiecia miesni galki lub
wzrost cisnienia w naczyniach siatkowki)? Czy mozna czasowo farmakologicznie
spowodowac zmniejszenie lub wyeliminowanie takiego ryzyka przez stosowanie
np. krotkotrwalego leku obnizajacego cisnienie srodgalkowe?
Wszystkie pomocne maile prosze na priv.

Pozdrawiam

MCS
m...@k...ozzl.org.pl