Kruszenie lodu - czym?

1. Data: 2003-05-23 11:31:03

Temat: Kruszenie lodu - czym?
Od: Przemysław Maciuszko <s...@m...hell.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Naszła mnie ochota na zrobienie smoothie. Niestety okazało się, że robot
Philipsa, którego zanabyłem nie umożliwia kruszenia lodu :(
Czy macie jakiś sposób na to jak odpowiednio i czym przygotować taki lód na
smoothie?
Słyszałem, że są specjalne szklane Blendery, które umożliwiają kruszenie
lodu itp.

--
Przemysław Maciuszko

1. Data: 2003-05-23 11:42:17

Temat: Re: Kruszenie lodu - czym?
Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@m...hell.pl> napisał w wiadomości

> [...]
na
> smoothie?
> Słyszałem, że są specjalne szklane Blendery, które umożliwiają kruszenie

Są.
A jeśli chodzi o pierwsze pytanie - miałam kiedyś znajomego barmana -
niezwykle utalentowanego i utytułowanego (jakie on mieszał drinki -mmmm, w
głowie też potrafił namieszać ;-))) - głównie, oczywiście, przy pomocy
drinków). On nigdy nie używał żadnych sprzętów do kruszenia lodu. Brał
czystą ściereczkę (raczej sporą), wysypywał na nią pożadaną ilość kostek
lodu, zawijał tak, żeby móc złapać za końce ściereczki i żeby jednocześnie
kostki nie wypadały (taki węzełek włóczykija robił). Następnie wychodził na
zaplecze, gdzie była solidna dębowa poręcz od schodów, i walił tym węzełkiem
w tę poręcz, aż się lód pięknie, drobniutko pokruszył. Taki to był sposób.
Prosty, aczkolwiek trochę hałaśliwy. Ale za to tani. Pozdrawiam, Agata. Ps.
A co to te smoothie? Brzmi smakowicie...

1. Data: 2003-05-23 12:28:40

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Przemysław Maciuszko" <s...@m...hell.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
na
> smoothie?
> Słyszałem, że są specjalne szklane Blendery, które umożliwiają kruszenie

Przemyslawie,

wielki pisarz polski Sienkiewicz Henryk rozpisujac sie nad zaletami polskich
panien w usta jednego ze swoich bohaterow wlozyl jakby te slowa, ze zadkami
orzechy na lawie rozbijaja. Poszukaj Przemus', takiej panny to jeszcze
taniej bedzie, bo skoro orzech rozgniecie, to lod pokruszy a uciecha przy
tym, ze hej!

Irek kochany

1. Data: 2003-05-24 08:29:47

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Irek Zablocki <i...@w...de> wrote:

> [...]
> orzechy na lawie rozbijaja. Poszukaj Przemus', takiej panny to jeszcze
> taniej bedzie, bo skoro orzech rozgniecie, to lod pokruszy a uciecha przy

Przyrzekles, ze wiecej nie bedziesz! Tak wyglada Twoje slowo?

Wladyslaw

1. Data: 2003-05-24 08:57:12

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Do czasu ,az dostalismy specjalny "mlynek do lodu" taki na korbke (sa tez
elektryczne) bralam scierke (podobnie jak ten barman), kladlam to na deske i
walilam tluczkiem do miesa (lepszy niz mlotek).

Monika

1. Data: 2003-05-24 09:20:22

Od: Michał Kowalewski <M...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemysław Maciuszko wrote:

> [...]
> Philipsa, którego zanabyłem nie umożliwia kruszenia lodu :(
> Czy macie jakiś sposób na to jak odpowiednio i czym przygotować taki lód na

Ja mam przystawke (nasadke?) do kruszenia lodu do recznego wyciskacza do
cytrusow. Takiego dzwigniowego. Nie wiem, czy do wszystkich jest taka dodawana,
dostalem wyciskacz w prezencie.
Pozdrawiam,
Michal

1. Data: 2003-05-26 11:19:50

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Przyrzekles, ze wiecej nie bedziesz! Tak wyglada Twoje slowo?
>
> Wladyslaw

Tobie przyrzekalem, Wladyslawie. Reszte P.T. Towarzystwa bede w miare
mozliwosci rozbawial nawiazywal do tematow kulinarno-literackich. Poczym np.
mozna bylo poznac, ze Zbyszko z Bogdanca darzy sympatia swoja luba?

Irek kochany

1. Data: 2003-05-27 17:50:16

Od: "Agata N." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisał w wiadomości

> [...]
np.
> mozna bylo poznac, ze Zbyszko z Bogdanca darzy sympatia swoja luba?

No, po czym? :-)

1. Data: 2003-05-27 19:07:57

Temat: Re: Kruszenie lodu - a zwiazki z literatura
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Agata N." <a...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Użytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisał w wiadomości

> np.
>
> No, po czym? :-)

To Agatka lektur szkolnych nie czytala?! Nie do pomyslenia!!! Idziemy do
Unii... znaczy sie, krotko przed anszlusem a Agatka nic "ku pokrzepieniu
serc" nie czyta?! Czeka az nas zgermania i zfrancuzia?! No dobrze, musze
sobie jakos na sympatie zasluzyc: Zbyszko odcinal ...(no wlasnie Danusce czy
Jagience?), co tlusciejsze kawalki kielbasy czy czegos tam. Tak to wowczas
milosc sie wyrazala! Ach! Jakie to romantyczne! Tak u Zablockich patriotyzmu
Pan Ojciec uczyl. Jak juz jako tako czytalem dostalem do reki "Krzyzakow".
Mialem przeczytac a potem nastepowalo odpytywanie. Wszystkich podlecow
komturow znalem, wszystkich naszych sympatycznych rycerzow a jednak mnie
Tatus tym pytaniem zagial. Agatka do czytania Krzyzakow a Irek odlewania
nallewki malinowej.

Irek kochany

1. Data: 2003-05-28 02:26:03

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora