Krzewy ozdobne

1. Data: 2017-03-08 19:41:35

Temat: Krzewy ozdobne
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

Znacie jakieś krzewy ozdobne, wysokość na 2-3m, z ozdobnym ulistnieniem
i ładnie kwitnące? Mają służyć za luźny żywopłot ograniczający widok z
drogi na teren posesji z drogi. W necie znalazłem coś ciekawego
(Pęcherznica żółta i czerwona), jednak w okolicznych sklepach i
szkółkach nie sposób ich kupić.

2. Data: 2017-03-08 20:47:39

Temat: Odp: Krzewy ozdobne
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości grup
a.pl...

> [...]
> na teren posesji z drogi. W necie znalazłem coś ciekawego (Pęcherznica
> żółta i czerwona), jednak w okolicznych sklepach i szkółkach nie sposób

Pęcherznice, zarówno o żółtym jak i ciemnoczerwonym ulistnieniu, są bardzo
popularne i dostępne bez większych problemów. To nie jakiś rarytas. Co do
ozdobności krzewu... z liści taka większa porzeczka ;-) Kwiaty są średnio
efektowne, roślina ozdobna jest ze względu na ulistnienie, nie kwiaty. Na
żywopłot? Kwestia gustu, ale według mnie o wiele lepsze byłyby na przykład
berberysy, a najlepiej te zimozielone - i kolce mają, zatem stanowią jakąś
tam przeszkodę, ulistnienie od czerwonych, żółtych po pstrokate, no i kwitną
delikatnie na żółto.

Pozdrawiam Johnny

3. Data: 2017-03-08 21:02:01

Temat: Re: Odp: Krzewy ozdobne
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Johnny radzi:

> [...]
> tam przeszkodę, ulistnienie od czerwonych, żółtych po pstrokate, no i kwitną

Ale pewnie też ich nie ma w okolicznych sklepach i szkółkach.

--
Jarek

4. Data: 2017-03-09 08:54:19

Temat: Re: Krzewy ozdobne
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-08 o 20:47, Johnny pisze:
> [...]
> - i kolce mają, zatem stanowią jakąś tam przeszkodę, ulistnienie od
> czerwonych, żółtych po pstrokate, no i kwitną delikatnie na żółto.

Jednak tylko na papierze, w moim rejonie nawet nie trafiłem na ich ślad.
Może i nie jest jakimś okazem urody, ale ma parę cech których oczekuję -
ot choćby szybki wzrost, czy to że nie wymaga jakichś szczególnych i
częstych zabiegów pielęgnacyjnych.

A mógłbyś polecić jakąś konkretną odmianę Berberysu, podobno jest ich aż
450 odmian, tak że nie jestem w stanie sprawdzić cech u wszystkich.
Odmiana "Pospolity" wydaje się być w porządku do moich celów, ale może
są jeszcze lepsze?

5. Data: 2017-03-09 09:04:33

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 9 marca 2017 08:53:53 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:

> Odmiana "Pospolity" wydaje się być w porządku do moich celów, ale może
> są jeszcze lepsze?
Mam żywopłot z kilku odmian berberysu. ładnie wygląda, szczególnych wymagań nie ma.
Wada taka że powoli rośnie- 7-8 lat u mnie i ma dopiero niecałe 2metry. Ten go dwa
razy w roku
Z drugiej strony mam żywopłot z ałyczy- brzydszy ale rośnie jak szalony, ten ze 3-4
razy do roku zatrzymałem go na ok 2,5-2,8 metra
Po-2-3 latach już ładnie ogradzał posesje.
Zarówno berberys jak i ałycze kupiłem w nadleśnictwie- u nas mają szkółki leśne i
wiosną sprzedają sadzonki. Cena w 2008roku jakaś śmieszna była kilka groszy za
sadzonkę+3%vat.

6. Data: 2017-03-09 09:22:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> [...]
> drogi na teren posesji z drogi. W necie znalazłem coś ciekawego
> (Pęcherznica żółta i czerwona), jednak w okolicznych sklepach i

Forsycja.
Forsycja.
Forsycja.

--
XL

7. Data: 2017-03-09 11:33:59

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znacie jakieś krzewy ozdobne, wysokość na 2-3m, z ozdobnym ulistnieniem i
> ładnie kwitnące? Mają służyć za luźny żywopłot ograniczający widok z drogi
> na teren posesji z drogi.

Hejka. Krzewy liściaste nie ograniczą widoku posesji od jesieni do
wiosny czyli w okresie bezlistnym.
Pozdrawiam intymnie Ja...cki

8. Data: 2017-03-09 11:55:00

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Krzewy liściaste nie ograniczą widoku posesji
> od jesieni do wiosny czyli w okresie bezlistnym.
> Pozdrawiam intymnie Ja...cki

Ograniczają, lecz nie eliminują całkiem (chyba że zimozielone).

--
Jarek (dokładnie)

9. Data: 2017-03-09 14:46:31

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-09 o 09:04, Kris pisze:

> [...]
wiosną sprzedają sadzonki. Cena w 2008roku jakaś śmieszna była kilka groszy za

Może żywopłot to za wiele powiedziane. Ot chciałem tylko czymś ładnym i
szybko rosnącym zapchać lukę (po 3ech drzewach) w szpalerze rosnących
wzdłuż ogrodzenia iglaków.. Ałycza to raczej za gruby kaliber na tak
małą przestrzeń, ale berberys warto wziąć pod uwagą.. Może są odmiany
szybciej rosnące?

10. Data: 2017-03-09 14:47:14

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-03-09 o 09:22, XL pisze:

> Forsycja.
> Forsycja.
> Forsycja.

Urokliwie kwitnie,, ale czy po kwitnieniu ma wystarczająco gęste i duże
liście aby wizualnie odgrodzić ogród od drogi?

tuja - kopane z gruntu...
jak sie tresuje rolnika
Dobra zmiana
U Was też Armagedon?