Krzywica

1. Data: 2001-08-19 20:24:10

Temat: Krzywica
Od: "Gosia K" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Proszę pomóżcie, od trzech tygodni Ada ma rozpoznaną krzywicę, której
jedynym objawem są ogniska rozmiękkania potylicy (innych objawów nie ma -
np. pocenia się główki itp.). Od 3 tyg. podaję jej po 3 tys. Vigantoletten i
pół łyżeczki Calcium. Dziś kontrolowałam jej główkę i niestety nadal ma
gdzieniegdzie miękkie. Proszę powiedzcie, czy ten objaw już powinien
zniknąć. Dużo przeczytałam na ten temat, ale dalej niewiele wiem. Nigdzie za
dużo nie jest napisane o krzywicy witaminoD-opornej. Jakie jest leczenie i
jakie rozpoznanie? Bardzo proszę o radę, bo strasznie się zamartwiam
(pediatra na urlopie)

P.S. Jak jeszcze można zapobiegać krzywicy? Podawałam Adusi 2 krople
Vigantolu dziennie i codziennie chodzimy na spacerki. Nie wystawiam jej
jednak na działanie słoneczka - może źle robię?

--
Pozdrawiam serdecznie
GosiaK i Ada (23.04.2001)