Ktoś kopie płytkie tonele

1. Data: 2014-07-27 13:43:55

Temat: Ktoś kopie płytkie tonele
Od: p...@k...org szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ktoś bardzo aktywny kopie na mojej działce bardzo płytkie tunele w darninie - długie
na kilka metrów. Czasami trafiają się otwory o średnicy ok. 3 cm. Brak jest krecich
kup, tylko wybrzuszona ziemia, ponadto nigdy nie widziałem, żeby krety kopały w taki
sposób. Robi się tego coraz więcej wygląda to raczej brzydko. Czy ktoś wie kto to
może być i jak go zniechęcić? Tu są zdjęcia:

http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
d/Tomczyce/T_2014-07_20.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
d/Tomczyce/T_2014-07_19.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
d/Tomczyce/T_2014-07_21.jpg
http://i178.photobucket.com/albums/w272/pkozar/Polan
d/Tomczyce/T_2014-07_22.jpg

Pozdrawiam,

Piotr (UnclePete)

2. Data: 2014-07-27 14:40:07

Temat: Re: Ktoś kopie płytkie tonele
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.07.14 13:43, p...@k...org pisze:

> Ktoś bardzo aktywny kopie na mojej działce bardzo płytkie tunele w darninie -
długie na kilka metrów.

Nornice. Polubić. ;-)

--
collie

3. Data: 2014-07-27 19:19:48

Od: p...@k...org szukaj wiadomości tego autora

> Nornice. Polubiďż˝. ;-)

A jak się nie uda polubić? Bo straty większe, niż od kretów...

4. Data: 2014-07-27 21:22:08

Od: Jacek <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-27 13:43, p...@k...org pisze:
> Witam,
>
> Ktoś bardzo aktywny kopie na mojej działce
Jest jeszcze opcja, że to karczownik ziemnowodny.
Polubić możesz, ale niekoniecznie. Możesz złapać - patrz wątek z 6.07
Jacek

5. Data: 2014-07-27 21:27:29

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.07.14 19:19, p...@k...org pisze:

> A jak się nie uda polubić? Bo straty większe, niż od kretów...

Tego już nie wiem. Ale poczekaj chwilę, na pewno niebawem odezwie się
wikipedyczna Ikselka, która wyczyta gdzie trzeba, jakiego zajzajeru
trzeba użyć, by pogonić z ogrodu i nornice. Ma w tym wprawę. ;-)

--
collie

6. Data: 2014-07-27 22:26:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-27 21:27, collie pisze:

> Tego już nie wiem. Ale poczekaj chwilę, na pewno niebawem odezwie się
> wikipedyczna Ikselka, która wyczyta gdzie trzeba, jakiego zajzajeru
> trzeba użyć, by pogonić z ogrodu i nornice. Ma w tym wprawę. ;-)

U mnie nornice znikły wraz z kretami - psy pogoniły. Ale Ty możesz
gnojówką - masz w tym wprawę.

7. Data: 2014-07-27 22:32:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-07-27 13:43, p...@k...org pisze:
> Ktoś bardzo aktywny kopie

http://poradnikogrodniczy.pl/kret.php
"(...)Krety, nornice, karczownik czy myszy - jak je odróżnić?
Dokładne przyjrzenie się powstałym zniszczeniom pozwoli nam określić,
które zwierze wyrządziło szkody i wybrać właściwą metodę na pozbycie się
go z ogrodu.

Najłatwiejsza do rozpoznania będzie mysz polna, gdyż nie usypuje ona
kopczyków na powierzchni ziemi, a jedynie drąży podziemne korytarze.
Korytarze wygrzebane przez mysz polną mają przekrój kołowy, średnicę w
granicach 3 do 4 cm i połączone są licznymi pionowymi wyjściami na
powierzchnię.

krety zwalczanie - kopce
Wczesną wiosną może nas spotkać niemiłe zaskoczenie, gdy po stopnieniu
śniegu zobaczymy nasz trawnik oszpecony licznymi kopcami.

krety zwalczanie - jak rozpoznać kreta
Efekty działalności kreta jest łatwo rozpoznać. Kopce ziemi, tworzone
podczas wypychania gleby z podziemnych korytarzy, są regularne i mogą
być także dość wysokie.

krety zwalczanie - butelki
Samodzielnie możemy na działce zbudować odstraszacz z umieszczonych na
drewnianym paliku butelek z tworzyw sztucznych oraz aluminiowych puszek
po napojach. Poruszane przez wiatr, spowodują drgania, których krety
bardzo nie lubią.

Z myszami bywają mylone nornice lub norniki. Mają one mniejsze uszy,
krótszy ogon i krótsze łapy. W przeciwieństwie do myszy norniki
najchętniej jedzą zieloną trawę, a zimą kłącza różnych roślin. Zdarza
się czasem, że kiedy nie mogą znaleźć nic innego do jedzenia, ogryzają
korę. Nornice występują w lasach, a norniki na polach i na wilgotnych
łąkach.

Jeżeli widoczne są kopczyki, sprawcą zniszczeń będzie kret lub
karczownik. Tunele kopane przez karczownika mają przekrój jajowaty (są
bardziej szerokie) i szerokość około 5 cm. Kopczyki usypane z ziemi
usuniętej z tunelu są płaskie. Krety natomiast usypują kopczyki nieco
bardziej "czubate", a wydrążone przez nie tunele mają większą wysokość
niż szerokość. Aby mieć stuprocentową pewność, możemy na próbę
rozgrzebać około metrowy odcinek korytarza wydrążonego przez zwierzę. Po
około 6-ciu godzinach lub następnego dnia sprawdzamy stan zniszczonego
tunelu. Jeżeli został on odbudowany, to mamy do czynienia z
karczownikiem, gdyż krety nigdy nie odtwarzają zniszczonego chodnika.(...)"

http://poradnikogrodniczy.pl/jak-pozbyc-sie-nornic-z
-ogrodu.php

8. Data: 2014-07-27 23:07:35

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.07.14 22:26, Ikselka pisze:

> U mnie nornice znikły wraz z kretami - psy pogoniły. Ale Ty możesz gnojówką - masz
> w tym wprawę.

A nie mówiłem? Po cichu liczyłem jednak, że wystąpisz z tą tzw. gnojówką, którą
robisz z pokrzywy. Piotr pewnie też będzie zawiedziony, bo przecież dla paru
głupich nornic nie będzie szukał pary krwiożerczych psów, prawda?

--
collie

9. Data: 2014-07-27 23:14:49

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.07.14 22:32, Ikselka pisze:

> http://poradnikogrodniczy.pl/jak-pozbyc-sie-nornic-z
-ogrodu.php

No nie, zdradziłaś online Wikipedię? Nieładnie... :-(

--
collie

10. Data: 2014-07-28 09:02:39

Od: "t-1" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@k...org> napisał

>Ktoś bardzo aktywny kopie na mojej działce

Jeśli ktoś, to może sąsiad.

gnojówki
rzad cos zamierza zrobic z plaga?
Przycinanie bzów