Kuchenka gazowa pod szkłem

1. Data: 2017-04-10 08:34:24

Temat: Kuchenka gazowa pod szkłem
Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czy ktoś ma/używa takiej kuchenki?

https://solgaz.eu/plyty-gazowe-bez-plomieni/

Jak one się sprawdzają? Czy mają jakieś wady o jakich producent oczywiście
przemilczy? Czy rzeczywiście są energooszczędne?

Dzięki za opinie.

ps. nie jestem związany z tą firmą i nie reklamuję, po prostu to jeden z
linków z googla, nie chodzi mi o markę tylko typ kuchenki

Roman Tyczka

2. Data: 2017-04-10 12:05:34

Temat: Re: Kuchenka gazowa pod szkłem
Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 10.04.2017 um 08:34 schrieb Roman Tyczka:
> [...]
>
> ps. nie jestem związany z tą firmą i nie reklamuję, po prostu to jeden z
> linków z googla, nie chodzi mi o markę tylko typ kuchenki
Podchodzę do tego cośniecoś sceptycznie.
1. Polski wynalazek? Możliwe, ale tego typu kuchenki widziałem jakieś 25
lat temu w niemieckim sklepie, jak szukałem kuchenki dla siebie. Za
straszne pieniądze (jakieś 5x wypasiona normalna kuchenka gazowa).
2. 7 lat gwarancji na palniki ma też moja kuchenka za 150EUR
3. w te 50% mniej gazu po prostu nie wierzę. Używając dobranych
wielkością do palnika garnków i nie ogrzewając po drodze płyty mam zużyć
więcej, niż ogrzewanie pośrednie?

Plusem jest, że naprawdę łatwiej czyścić. Ale musisz czyścić często,
inaczej niedoczyścisz. Problemy takie same, jak z elektrycznymi. Moja
ówczesna kuchenka, którą kupiłem, także dobrze się czyściła. Płyta
gazowa wpuszczona w blat, ale z normalnymi palnikami.

Jak zadziała prawo selektywnej grawitacji (Murphy: każde ciało spada
tak, by wyrządzić największą szkodę) i płyta pęknie, to masz wydatek
rzędu 800-1000EUR. Kuchenka wtedy nie działa.

Suma sumarum: ani bym nie kupił, ani nie chciałbym mieć takiej w prezencie.

Waldek

3. Data: 2017-04-10 13:12:12

Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 10 Apr 2017 12:05:34 +0200, Waldemar wrote:

> Podchodzę do tego cośniecoś sceptycznie.

[...]

> Suma sumarum: ani bym nie kupił, ani nie chciałbym mieć takiej w prezencie.
>
> Waldek

Pytanie pomocnicze: czyścisz klasyczną kuchenkę osobiście czy robi to np.
małżonka? ;-)

A serio to dzięki za opinię :-)

Roman Tyczka

4. Data: 2017-04-10 13:50:08

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-10 o 08:34, Roman Tyczka pisze:
> [...]
>
> ps. nie jestem związany z tą firmą i nie reklamuję, po prostu to jeden z
> linków z googla, nie chodzi mi o markę tylko typ kuchenki

też się nad tym wynalazkiem zastanawiałem.
Wątpliwości budzi wylot spalin w postaci dwóch prostokątnych kratek
zlokalizowanych blisko ściany. Czyli spaliny (wysoka temperatura) są
kumulowane w jednym miejscu. Jeżeli masz na ścianie coś nie
żaroodpornego to może być poważny problem.

5. Data: 2017-04-10 14:07:57

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-10 o 13:50, Roman Rogóż pisze:

> [...]
> kumulowane w jednym miejscu. Jeżeli masz na ścianie coś nie
> żaroodpornego to może być poważny problem.
http://www.fakt.pl/forum/to-urzadzenie-samo-gotuje-m
aklowicz-zachwycony,2,3120344,0,czytaj-najnowsze.htm

6. Data: 2017-04-10 16:38:51

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 10.04.2017 um 13:12 schrieb Roman Tyczka:

> [...]
>
> Pytanie pomocnicze: czyścisz klasyczną kuchenkę osobiście czy robi to np.
> małżonka? ;-)
>
> A serio to dzięki za opinię :-)

Ze względu na brak małżonki i wrodzoną niechęć syna do jakichkolwiek
prac domowych, robię to na ogół sam. Przyznaję, że czasem za rzadko.

Waldek

7. Data: 2017-04-10 16:45:45

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 10.04.2017 um 14:07 schrieb Roman Rogóż:

> http://www.fakt.pl/forum/to-urzadzenie-samo-gotuje-m
aklowicz-zachwycony,2,3120344,0,czytaj-najnowsze.htm

Makłowicz dostał kasę i pieprzy głupoty. Jak już pisałem, tego typu
płyty istnieją już od lat. Cena tej polskiej jest niższa od tych, które
widziałem (coś koło 1500EUR za samą płytę), ale nawet sprzedawca w
sklepie mi jej nie polecał.

Waldek

odżywanie a charakter człowieka
Sai Baba o odżywianiu