Kuchnia gazowo-elektryczna ?

1. Data: 2003-09-08 21:21:23

Temat: Kuchnia gazowo-elektryczna ?
Od: "ZnakZorro" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Muszę starą kuchenkę gazową zamienić na nową.
Teraz są głównie gazowo-elektryczne i mam pytania:
1. Czy piekarnik elektryczny jest faktycznie lepszy od gazowego?
2. Czy termobieg jest przydatny do pieczeniu ciasta? (Niektóre mają
termoobieg tylko do rożna).
3. Czy faktycznie sprawdza się płyta katalityczna? Czy po kilku latach nie
straci swoich fantastycznych właściwości.
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo nie wiem czy warto wydać 1600,-
zamiast 600,- złotych.

ZZ

1. Data: 2003-09-09 13:52:22

Temat: Re: Kuchnia gazowo-elektryczna ?
Od: "sheep" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ZnakZorro" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Muszę starą kuchenkę gazową zamienić na nową.
> Teraz są głównie gazowo-elektryczne i mam pytania:
> 1. Czy piekarnik elektryczny jest faktycznie lepszy od gazowego?

moim zdaniem jest dużo lepszy, gdyż ma termostat, i dzielnie stara sie
utrzymać temperautre taką jaką mu sie narzuciło, a nie rozgrzewa sie dalej.
Na piekarnik wydaliśmy ok 1500 zł (kuchenka w zabudowie, bez zabudowy chyba
jest taniej), może to dużo, ale uważam, że było warto, bo ciasta wychodzą
rewelacyjne (ilość zakalcy dąży do 0 :) ). Co prawda nie wiem jak pieką te
tańsze, bo może zachwyca się moją niepotrzebnie, ale na pewno nie żałuje, bo
na poważnie zaczęłam pichcić jakieś pół roku temu i raczej wszystko
wychodzi.... :)

Po za tym w takiej kuchence można regulować czy ma grzać tylko z góry czy z
dołu, czy oba na raz, co sie przydaje, gdy widać że ciasto sie za bardzo
spieka (przypala) od góry, a w środku surowe :)

1. Data: 2003-09-09 13:53:42

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> straci swoich fantastycznych właściwości.
> Będę wdzięczny za wszelkie sugestie bo nie wiem czy warto wydać 1600,-

ja mam blat gazowy (korzytsam prawie codziennie jest taki jaki powinnien
byc )a piekarnik elektryczny.
czy jest dobry ?
hmmm nie wiem trudno powiedziec bo nie uzywam go namietnie ,jesli jestes
kucharzem i wiesz ze bedzisz z niego korzytsał czesto (bo lubisz czy umiesz
piec)to kup drozszy z większa możliwościa pieczenia,rozen itp dodatki.
jesli jednak piekarnik jest ci potrzebny do odgrzewania mrozonej pizzy to
szkoda wydawac tyle kasy.
pozdr.
p.

1. Data: 2003-09-09 14:09:26

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

sheep:

> moim zdaniem jest dużo lepszy, gdyż ma termostat, i dzielnie stara sie
> utrzymać temperautre taką jaką mu sie narzuciło, a nie rozgrzewa sie dalej.
gazowe też mają termostat. Elektryczne można jednak ustawić na niższe
temperatury i są stabilniejsze.

> Po za tym w takiej kuchence można regulować czy ma grzać tylko z góry czy z
> dołu, czy oba na raz, co sie przydaje, gdy widać że ciasto sie za bardzo
> spieka (przypala) od góry, a w środku surowe :)

gazowe też takie są.

Cóż, lubię gaz. Moja kuchenka (gazowa) ma jednak tą wadę, że termostat
ma dość znaczną histerezę no i nie ma "góry". Mam w niej jednak opiekacz
elektryczny (2.2kW), jednak bez regulacji. Przydałoby się.

Aha, termoobieg też ma, więc nie jest to domeną kuchenek elektrycznych.

Gdybym miał możliwość podłączenia kuchenki elektrycznej o przyzwoitej
mocy (5kW lub więcej), to pewnie wybrałbym też kombinację gaz do
gotowania i prąd do pieczenia.

Waldek

1. Data: 2003-09-09 14:39:54

Od: Jo'Asia <j...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wystukał:

> [...]

> elektryczny (2.2kW), jednak bez regulacji. Przydałoby się.

> Aha, termoobieg też ma, więc nie jest to domeną kuchenek elektrycznych.

Gdzie!?

Szukam takiego czegoś od pewnego czasu, bo nie jestem pewna czy instalacja
w domu uciągnie kuchenkę elektryczną...

Bądź człowiekiem i podaj więcej szczegółów :)

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-09-09 14:55:12

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Gdzie!?
>
> Szukam takiego czegoś od pewnego czasu, bo nie jestem pewna czy instalacja
> w domu uciągnie kuchenkę elektryczną...
>
> Bądź człowiekiem i podaj więcej szczegółów :)

napiszę z domu, bo typ mi z głowy wyskoczył. Kuchenka do zabudowy, tania
nie była. Wolnostojące są tańsze.

Waldek

1. Data: 2003-09-09 15:08:19

Temat: kuchnia gazowa szerokość 60 cm wolnostojąca
Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja szukam kuchenki jak wyżej... jeśli jest z termoobiegiem i termostatem
byłoby super.
Amica, (duży asortyment) ma jedną dużą wadę - rozstaw palników dla 60 jest
taki sam jak dla 50. Troszkę dla mnie bez sensu.
Z tego co wiem to nie ma piekarników gazowych do zabudowy (mam rację?).
Co polecicie?
Jakoś nie jestem przekonana do elektrycznego piekarnika, mam teraz gazowy i
wydaje mi się, że szybciej się grzeje niż elektryczny. I jest tańszy w
eskploatacji.
Będę wdzięczna za podpowiedzi :)
pozdrawiam
barbarella

1. Data: 2003-09-09 15:19:33

Temat: Re: kuchnia gazowa szerokość 60 cm wolnostojąca
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

BarBarella:
> [...]
bez sensu.

> Z tego co wiem to nie ma piekarników gazowych do zabudowy (mam rację?).
nie masz. Ja mam gazowy do zabudowy. Są jednak dużo droższe od
wolnostojących.

> [...]
> wydaje mi się, że szybciej się grzeje niż elektryczny. I jest tańszy w
tu masz rację, ale zobacz inne posty w tym wątku. Chyba, że masz
możliwość podłączenia kuchenki wysokiej mocy (mój szef taką ma, chyba
11kW, podłączana do sieci trójfazowej), to grzeje też bardzo szybko, ale
koszty eksploatacji wyższe, niż w gazowej.

Waldek

1. Data: 2003-09-09 15:25:26

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3F5DEF85.7090305@ukbf.fu-berlin.de...

> nie masz. Ja mam gazowy do zabudowy. Są jednak dużo droższe od
> wolnostojących.

Jejku! Jaką? Gdzie i za ile ;)?!
pozdrawiam
barbarella

1. Data: 2003-09-09 19:12:10

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> napiszę z domu, bo typ mi z głowy wyskoczył. Kuchenka do zabudowy, tania
> nie była. Wolnostojące są tańsze.

No to zobaczyłem. Moja kuchenka jest firmy juno (www.juno.de). Ma 11kW mocy
gazowej i 2.5kW promiennik elektryczny. Cena dość wysoka, jakieś 1200EUR.

Waldek

Pytanie do wielbicieli kuchni azjatyckiej.
knedle słowackie/pażaki
tort
Jak przygotować ośmiornice?
wkrótce ślub, podpowiedzcie