Kuchniologia szczęścia :-)

1. Data: 2014-11-17 01:20:45

Temat: Kuchniologia szczęścia :-)
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Olson - skończyła nauki polityczne i miała zostać prawniczką, ale gdy
zauważyła, że zamiast skupiać się na pracy w banku, wędruje po
restauracjach i targowiskach w poszukiwaniu smaków - zupełnie zmieniła
swoje życie.

(...)A.K.: Każdego dnia był tort lub ciasto na deser?

A.O.: Jako dziecko kompletnie nie zdawałam sobie sprawy z tego, że inne
dzieci tak nie mają - dla nas to była najbardziej naturalna rzecz na
świecie. Zresztą słodycze pojawiały się zawsze w cudowny sposób tam, gdzie
akurat krzątała się babcia. W Bratysławie, z której pochodziła jej rodzina,
bardzo silne były wpływy wiedeńskiego cukiernictwa: przepisy na tamtejszą
klasykę i szacunek do niej przejęłam właśnie od niej. Do tej pory uwielbiam
desery w tym stylu - szczególnie te z wiśniami, truskawkami czy jagodami.

A jeśli już wspominamy Słowację, która leży blisko Polski, to mam
przyjaciół Polaków w Kanadzie. Jem u nich wiele pysznych potraw i to oni
przypomnieli mi o pierogach, które lepiłam w dzieciństwie z babcią.
Niesamowite, ile ciepła i poczucia bezpieczeństwa wnosiło w nasze życie
jedzenie przez nią przyrządzane.

Szczególnie te codzienne desery. Może uznasz, że to, co powiem, wynika z
mojego łakomstwa, ale jeśli odżywiasz się właściwie, a twoja dieta jest
zrównoważona, to deser jest po prostu jednym z posiłków.

Problem ze słodyczami pojawia się wtedy, gdy traktujesz je jakoś
specjalnie: np. zaczynasz idealizować albo sobie odmawiać, czujesz się
pokrzywdzona, kiedy ich nie dostaniesz. Zazwyczaj rzucasz się wtedy
łapczywie na to, co słodkie, i starasz się nadrabiać. A na deser trzeba
sobie pozwolić! I lepiej zjeść niewielki kawałek takiego, który ma w sobie
prawdziwe masło i śmietanę niż dużo czegoś, co nazywa się "dietetycznym".
To ostatnie po prostu nie sprawi ci prawdziwej przyjemności!(...)"

http://magazyn-kuchnia.pl/magazyn-kuchnia/1,139803,1
6698624,Jak_prace_w_banku_zamienic_na_kuchnie_i_jak_
zostac.html#TRrelSST

2. Data: 2014-11-17 10:05:55

Temat: Re: Kuchniologia szczęścia :-)
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Lubię jej programy i jej przepisy - a to nie zawsze idzie w parze :-)

Ania

3. Data: 2014-11-17 22:46:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Nov 2014 01:05:55 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> Lubię jej programy i jej przepisy - a to nie zawsze idzie w parze :-)

Ja też; aktualnie jestem zauroczona tym ciastem - nie piekłam, ale wygląda,
że będzie przesmaczne, a już sam pomysł (ganache zapieczone w środku - no
łał po prostu!) jest super:
http://durszlak.pl/przepis/czekoladowe-ciasto-z-gana
che?c=tag&t=ciasto-czekoladowe-anny-olson
A jaki wygląd!
Zrobię na weekend, jednak z porządną, 36-procentową kremówką, żeby nie trzeba było
jakoś specjalnie go schładzać, coby zawartość nie wypłynęła :-)

Patelnie (trochę spamująco)
Meliskę sobie...
Wszyscy mają Biedę...
Przez żołądek do...?