Kwaśne wino

11. Data: 2007-12-02 11:45:41

Temat: Re: Kwaśne wino
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Inne - dobre rozwiązanie,
> jeżeli ilość nastawu nie przekracza 30 litrów podnieść ilość alkoholu
> poprzez dodanie cukru

W jaki sposób cukier ma podnieść zawartość alkoholu, po zakpończeniu
fermentacji?Przez dosypanie cukru, podniesie się zawartość cukru.
Powtórna fermenracja nie nastąpi z powodu zawartości alkoholu.Wyjdzie
posłodzony kwas.Albo odkwaszenie, albo pozostawienie na kilka lat, aby
nastąpił samoistny proces zamiany kwasów na związki aromatyczne.
Pozdrawiam.Mirzan

12. Data: 2007-12-02 13:28:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message
> [...]
> posłodzony kwas.Albo odkwaszenie, albo pozostawienie na kilka lat, aby
> nastąpił samoistny proces zamiany kwasów na związki aromatyczne.

Nikt nie pisał, ze fermentacja się skończyła bo wino osiągnęło 16%... :-)

Bo w takikm przypadku nie potrzeba dosładzać, a ocet i tak się zrobi...

13. Data: 2007-12-02 14:34:41

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej S. pisze:

> Jesli to nie ocet, a kwas z owoców, spróbuj w małej ilości
> (sugerowałbym 5-litrowego PET-a po wodzie mineral.) lekko czymś
> dosłodzić - sokiem owocowym, cukrem, ... i niech postoi z miesiąc.
> Mało roboty, a może pomóc.

Jeśli wino jest młodziutkie tzn. dopiero co skończyło pierwszą
fermentację i niskiej mocy < 11* to lepiej jest zrobić jak mówisz, ale
dodatkowo nalezy zaszczepić szlachetnymi drożdżami i poddać ponownej
fermentacji.

> Raczej szkoda wysiłku - arcydzieła z tego nie bedzie.
> Ale, ale, ... W hipermarketach pojawiły sie interesujące maszynki
> do destylacji. Nie wolno, no ale jako ograniczony eksperyment naukowy?

A z czego wynika, że nie wolno?
Poprawili już ustawę? Czegoś nie wiem?
pozdr. Jerzy

14. Data: 2007-12-02 23:06:58

Od: "Moon" <s...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:

> Jeśli nie masz kredy pod reką, możesz użyć skorupki jajek,
> umyte, wyprzażone na wszelki wypadek, bez błonki w środku.

bo winko i błonka, to nie idzie w parze:)
moon

15. Data: 2007-12-03 03:01:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" <s...@a...com> wrote in message

> bo winko i błonka, to nie idzie w parze:)
> moon

Idzie, idzie. Jak jest dobre winko, to i błonka łatwiej idzie.

16. Data: 2007-12-03 08:40:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> posłodzony kwas.Albo odkwaszenie, albo pozostawienie na kilka lat, aby
> nastąpił samoistny proces zamiany kwasów na związki aromatyczne.

Można dolać spirtu.

17. Data: 2007-12-03 08:59:50

Od: "Andrzej S." <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak napisał:

> A z czego wynika, że nie wolno?
> Poprawili już ustawę? Czegoś nie wiem?
> pozdr. Jerzy

Niby wolno, ale amator nie przetrzyma procedury administarcyjnej.
Swieża, (dość płytka) dyskusja jest tutaj:

http://www.bimber.info/forum/viewtopic.php?t=980&hig
hlight=prawo

pozdro
--
A S

18. Data: 2007-12-03 11:03:55

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niby wolno, ale amator nie przetrzyma procedury administarcyjnej.
> Swieża, (dość płytka) dyskusja jest tutaj:
>
> http://www.bimber.info/forum/viewtopic.php?t=980&hig
hlight=prawo

Po co pytać kogoś o zgodę.Jak potrzeba to, to trzeba zrobić.
Jak na drodze napisane 80, a samochód lubi 110, to wystarczy jechać 120.
Pozdrawiam.Mirzan

19. Data: 2007-12-04 07:40:22

Od: "Andrzej S." <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Panslavista napisał:
> w balonie zatkanym tylko watą - alkohol utleni się do kwasu octowego i
> będzie dobry ocet winny - do sałatek i innych potraw...

Utleni sie, jesli bedzie enzym dostarczany przez bakterie octowe
(czyli jesli beda muszki octówki). No i stezenie alkoholu musi
byc male - kilka % max.

To chore - robić wino by dostać ocet ... Dyskretnie przepedzic.
pozdro
--
A S

20. Data: 2007-12-04 07:55:13

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej S." <a...@a...pl> wrote in message

> [...]
> byc male - kilka % max.
>
> To chore - robić wino by dostać ocet ... Dyskretnie przepedzic.

chinska roza
Kwiatek medyczny
Bielenie drzew
czy wasze róże jeszcze mają kwiaty?