L-KARNITYNA

następny post »
From: "Jarkor" <jarkor[antyspam]@autograf.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: L-KARNITYNA
Date: Tue, 26 Oct 2004 23:19:08 +0200
Sender: j...@a...pl@81.210.16.188

Witam,

Od pewnego czasu regularnie ćwiczę na siłowni. Głównie ćwiczenia aerobowe.
Mam parę kilo nadwagi, których chcę się pozbyć (181 cm, 97 kg). Wyczytałem
ostatnio w książce o odżywianiu w sporcie, że L-karnityna stosowana podczas
wysiłku aerobowaego pomaga szybciej spalać tłuszcz. Zależy mi na tym gdyż od
miesiąca mój obwód pasa się nie zmienia (110 cm). Autor poradnika pisał, że
nie są znane skutki uboczne stosowania L-karnityny. Czy zakładając dawkę
około 1000 mg w dni treningowe (3-5 dni w tygodniu) oraz 500 mg w pozostałe
mogę spowodować zagrożenie dla swojego zdrowia? Będę wdzięczny za konkretne
argumenty.

PS. Nie mam problemu ze zrozumieniem skomplikowanych wywodów natury
chemicznej i biologicznej gdyby ktoś pytał :-)

Pozdrawiam,

Jarkor.