Strona główna Grupy pl.sci.psychologia LGBT są bogaci. LGBT są bogaci.

Grupy

Szukaj w grupach

 

LGBT są bogaci.

X-Received: by 10.49.0.81 with SMTP id 17mr627213qec.16.1370904377598; Mon, 10 Jun
2013 15:46:17 -0700 (PDT)
MIME-Version: 1.0
X-Received: by 10.49.0.81 with SMTP id 17mr627213qec.16.1370904377598; Mon, 10 Jun
2013 15:46:17 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!mf3no2999744wib.1!news-out.google.com!hv6ni
12796wib.1!nntp.google.com!ch1no3458331qab.0!postnews.google.com!fv8g2000vbb.go
oglegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Mon, 10 Jun 2013 15:46:17 -0700 (PDT)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: fv8g2000vbb.googlegroups.com; posting-host=77.114.87.118;
posting-account=teC2YQoAAAAZN05u4G3GCZPXcOhpjJci
NNTP-Posting-Host: 77.114.87.118
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Opera/9.80 (Android 4.1.1; Linux; Opera Mobi/ADR-1305251841)
Presto/2.11.355 Version/12.10,gzip(gfe)
Message-ID: <d...@f...googlegroups.com>
Subject: LGBT są bogaci.
From: Andromeda <6...@m...pl>
Injection-Date: Mon, 10 Jun 2013 22:46:17 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:661545
Ukryj nagłówki

Co to są różowe pieniądze?
Tak nazywany jest cały rynek towarów i usług przeznaczonych dla gejów
i lesbijek. Różnego rodzaju ośrodki badania postaw konsumenckich
prowadzą analizy, z których wynika, że geje i lesbijki mają większe od
przeciętnych dochody i przez to wydają więcej pieniędzy. Wynikać to
może z kilku przyczyn: osoby o bardzo stabilnej i samodzielnej
sytuacji materialnej odważniej ujawniają swoją orientację seksualną,
indywidualizm jawnego życia jako gej lub lesbijka wymusza na nich
większy nacisk na samodzielność finansową, czyli cięższą pracę, a
także rzadziej posiadając potomstwo mogą bardziej poświęcić się
karierze oraz mniej wydawać na ich utrzymanie.
Dla przykładu, wśród polskich internatutów LGBT powyżej 19 roku życia
prawie połowa pracuje na stałe, a kolejne 14 procent dorywczo,
najczęściej jednocześnie studiując. Bezrobotnych nie-studentów jest
tylko 3 proc., a niepracujących studentów - 25 proc. Tylko niecałe 2
proc. deklaruje utrzymanie się z renty lub emerytury. 7 proc.
ankietowanych prowadzi własną firmę, a 45 proc. pracowników LGBT
kieruje pracą innych osób - to 1/3 więcej niż wśród internautów
heteroseksualnych.
Dzisiaj amerykański rynek LGBT jest szacowany na 660 mld dol.,
podczas gdy jego wartość w Polsce wynosi 4,3 mld dol., a w 2016 r.
powinien osiągnąć 16, 9 mld dol. Średnie dochody internautów
identyfikujących się jako LGBT w Polsce są wyższe o 40 proc. w
porównaniu ze średnią dla internautów heteroseksualnych lub nie
przyznających się do swojej nieheteroseksualności. Badania wskazują
także, że przeciętnie mniejszość gejowsko-lesbijska przeznacza więcej
niż osoby heteroseksualne na kategorie związane z dobrym wyglądem, np.
uprawianie sportu (o +53 proc.), ubrania (+42 proc.), kosmetyki i
higienę osobistą (+30 proc.), zdrowie (+23 proc.) oraz spędzanie
wolnego czasu i kontakty towarzyskie, tj. wyjścia na miasto (+30
proc.), turystykę (+45 proc.) czy Internet (+18 proc.). Zdecydowanie
mniej natomist osoby homoseksualne wydają na cele związane z rodziną
(zabawki - 71 proc., ubezpieczenia - 5 proc.) czy używki (np.
papierosy). [...]
Ta specyfika sprawia, że w 2004 r. już 36 proc. amerykańskich
korporacji z listy największych 100 magazynu Fortune prowadziło
działania reklamowe bezpośrednio na rynku gejów i lesbijek, a same
amerykańskie koncerny wydają według Gay Press Report na taką reklamę
prasową 212 mln rocznie.
W Polsce spośród najbardziej znanych firm na rynek LGBT na stałe
weszła w 2006 r. Coca-Cola Poland z marką Burn energy drink, która w
ciągu 9 miesięcy zwiększyła swój udział wśród kupujących ją gejów i
lesbijek z 1 proc. do 17 proc. Incydentalnie w związku z globalną
strategią pojawił się także koncern Procter & Gamble. Wśród mniejszych
firm znaleźć można Norwegian Air, Ceneo.pl., Travelplanet.pl oraz
francuski Sygma Bank. Powoli powstają także kolejne firmy lub produkty
całkowicie nakierowane na społeczność gejowsko-lesbijską albo
prowadzone przez jawnych gejów i lesbijki głównie w branży mediowej,
gastronomicznej, rozrywkowej, marketingowej oraz finansowej.
Według agencji marketingowej Out Now wartość gejowskiego rynku
turystycznego w Wielkiej Brytanii szacowana jest na trzy miliardy
funtów. To suma porównywalna z PKB Mongolii. Z kolei badania
austriackie wykazały, że geje częściej niż mężczyźni heteroseksualni
wybierają droższe usługi. Zgodnie z badaniami międzynarodowego
instytutu badawczego Tourism Intelligence International w 2000 r. homo-
turystyka stanowi blisko 10 proc. światowego rynku turystycznego,
obejmując ponad 70 milionów podróży gejów i lesbijek po całym świecie.
Dziś GLTA (Gay and Lesbian Travel Association) mówi już o ponad 12
proc. rynku.
Dlatego też wiele firm - także o światowym zasięgu, takich jak Ikea,
Heineken, Sony BMG, Volvo - kieruje swoje reklamy specjalnie do gejów
i lesbijek. Na świecie nie dziwią już nikogo takie reklamy, Chociaż w
Polsce są nadal rzadkością.

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
Sztuka Edukacji wer. 6462
Próbna wiadomość
Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6