Labilnosc psychyczna ??? Potrzebna porada.

1. Data: 2006-10-20 15:56:28

Temat: Labilnosc psychyczna ??? Potrzebna porada.
Od: "kinky" <w...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Szukam informacji o dziwnej chorobie, która ujawnila sie po udarze
mózgu. Moja matka miala udar niedokrwienny mózgu w 2004 roku.
Nastapily miejscowe zmiany w lewej pólkuli mózgu. Cierpi na
afazje ruchowa, czyli ma problemy z mowa.
Nie ma problemu z poruszaniem sie, lekki niedowlad prawej reki
szybko sie cofnal.
Po ustabilizowaniu sie spraw zwiazanych z napadowym migotaniem
przedsionków, od 2005 roku zaczelo sie cos co ja potocznie nazywam
powerem.

Nie umiem okreslic tego zadnym terminem medycznym. Pytalem sie
lekarzy, w tym neurologów i mam wrazenie, ze nie bardzo wiedza co z
tym zrobic.

Matka brala lek pod nazwa Cipramil (20 mg). Teraz od miesiaca bierze
po 1/2 tabletki leku Zoloft (40mg). O ile na co dzien matka jest
raczej przygaszona, placzliwa i dosc bezradna, to w tych dniach ma
bardzo pozytywny nastrój i przyplyw energii. Wzrasta optymizm, bierze
sie za porzadkowanie swoich spraw, sprzata, gotuje, piecze ciasta,
robi zakupy i czesto zaczyna zbyt wiele rzeczy na raz. Nie jest w
stanie ich skonczyc w ciagu jednego dnia, bo tyle wlasnie trwa
wspomniany power.

Po tym przychodzi kryzys. Pierwszy dzien kryzysu jest krytyczny. Matka
pozostaje w lózku, nie ma sil wstac. Z trudem jest w stanie
pójsc do toalety. Pózniej powoli sily odbudowuja sie i
trzeciego dnia jest normalnie. Chce zaznaczyc, ze na samopoczucie
matki wplywaja bardzo wszelkie czynniki zewnetrzne. Nawet ogladanie
telewizji, a szczególne wszelkie debaty polityczne odbijaja sie na
jej psychice i to nie od razu, lecz po 12-24 godzinach. Na poczatku
trudno skojarzyc jej gorszy stan psychiczny z jakims kryminalnym
programem telewizyjnym z dnia poprzedniego. Takze kazde moje gorsze
samopoczucie odbija sie po kilkunastu godzinach na jaj psychice. Staje
sie dziecinna, nie potrafi zrobic najprostszych rzeczy kolo siebie.
Zrobienie sobie kanapki czy herbaty moze wtedy przerastac jej
mozliwosci.

Co to moze byc?

Pozdrawiam
Wojciech

2. Data: 2006-10-20 16:23:00

Temat: Re: Labilnosc psychyczna ??? Potrzebna porada.
Od: "Jarek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chlopie! Gdzie Ty pytasz... jeszcze nie zauwazyles, ze tu same konowaly
siedza?
Zreszta zobaczysz zaraz pewnie tutaj wiele postów. Ale nie beda odpowiedzia
na Twe pytanie, lecz krytyka mojego postu ;-)

J.

3. Data: 2006-10-20 23:41:17

Od: "Piotr Potapiński" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

kinky napisał(a):
> [...]
> sie dziecinna, nie potrafi zrobic najprostszych rzeczy kolo siebie.
> Zrobienie sobie kanapki czy herbaty moze wtedy przerastac jej

Szczerze powiedziawszy diagnoza via internet jest niemożliwa do
postawienia. Najlepiej byłoby wybrać się z mamą do psychiatry.
Na pierwszy rzut oka, to, co opisujesz wygląda na organiczną
chwiejność afektywną, bądź organiczne zaburzenia nastroju.
Leczenie jest trudne, długie i wymaga dużo cierpilwości od
pacjentki, rodziny i lekarza. Trudne, ale nie beznadziejne.
Naprawdę trzeba iść do dobrego psychiatry.
Pozdrawiam.

4. Data: 2006-10-20 23:41:43

Od: "Piotr Potapiński" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2006-10-21 20:14:24

Od: "Piotr Potapiński" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jarek wrote:
> [...]
> Zreszta zobaczysz zaraz pewnie tutaj wiele postów. Ale nie beda odpowiedzia
> na Twe pytanie, lecz krytyka mojego postu ;-)

odpuść sobie

pytanie o lek
Guzy przy dializowaniu!!!!!!
krztusiec u 3-latki-wynik badania