Leczenie kanałowe i otwarty ząb

1. Data: 2007-02-15 12:20:53

Temat: Leczenie kanałowe i otwarty ząb
Od: "palik" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Bolał mnie ząb pod plombą. Poszedłem do dentysty i rozwiercono mi tą
plombę.Spod plomby wydostała się ropa z krwią. Dentystka powiedziała
mi że to może coś być od korzenia. I skierowała mnie na rtg. Miała
rację. Na zdjęciu wyszła jakaś tam obwoluta ale niewielka.
Kazała chodzić z otwartym zębem przez miesiąc bo to ma się goić (są
tam bakterie beztlenowe). Dziura jest bardzo głęboka. Po miesiącu ma
być leczenie kanałowe.
Czy z otwartym zębem można chodzić tak długo - miesiąc (czasem boli
mnie jak coś zjem) ?

2. Data: 2007-02-15 14:27:38

Temat: Re: Leczenie kanałowe i otwarty ząb
Od: Katarzyna Żmuda <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-02-2007 o 13:20:53 palik <p...@g...com> napisał(a):

> [...]
> być leczenie kanałowe.
> Czy z otwartym zębem można chodzić tak długo - miesiąc (czasem boli

Nie jestem dentystą .. ale moim zdaniem nie powinna tak zęba zostawić,
powinna założyć jakieś wypełnienie tymczasowe.
A tak wogóle, jeżeli bolał Cię ząb pod plombą to najpierw powinna Cię
wysłać na RTG i ocenić sytuację, wówczas nie doszłoby do rozwiercenia tego
zęba i zostawienia go otwartego. Może się mylę, przypadki są różne.

PS. Dostałeś antybiotyk?

3. Data: 2007-02-15 14:30:08

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"palik" <p...@g...com> wrote in message
s.com...
(...)Czy z otwartym zębem można chodzić tak długo - miesiąc (czasem boli
mnie jak coś zjem) ?

srednio powazna decyzja. jesli juz sie stosuje metode
z otawrtym zebem to zostawia sie otwary na czas kilku dniu, kiedy
sa objawy typu spuchniecie, obrzek, duzy wysiek z zeba itp.i jak
najwczesniej trzeba leczyc
zab kanalowo. wykonano porownawcze badania i okazuje sie, ze
metoda kiedy od razu zaczyna sie leczenie kanalowe,i zab zamyka
daje zdecydowanie lepsze rezultaty. jednym slowem idz do innego dentsyty
i zacznij leczyc zab kanalowo.

iwon(K)a

4. Data: 2007-02-15 16:46:02

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

palik napisał(a):
> [...]
> być leczenie kanałowe.
> Czy z otwartym zębem można chodzić tak długo - miesiąc (czasem boli

Ja miałam podobną sytuację z zębem , ale dentystka postąpiła inaczej.
Ząb został znieczulony, a korzenie rozwiercone. Został założony
opatrunek, w którym pani doktor zrobiła szpikulcem dziurkę, aby ropa
mogła tamtędy wyciekać. Po 10 dniach korzenie zostały oczyszczone i
wypełnione, ząb zaplombowany.

Życzę powodzenia
Alkmina

5. Data: 2007-02-16 10:29:19

Od: "Adam" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Mi w otwartym zebie po takim czasie zrobil sie zgorzel. Zgadzam sie z
przedmowcami - zmien dentyste.

6. Data: 2007-02-18 11:55:58

Od: "palik" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chyba macie Państwo rację. Ząb zaczął mnie boleć i dodatkowo pojawiło
się lekkie opuchnięcie.

Mam jeszcze pytanie do doświadczonych :

ak długo trwa leczenie kanałowe? jak przebiega ono w praktyce?

POZDRAWIAM !!!!

7. Data: 2007-02-18 19:55:41

Od: Alkmina <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

palik napisał(a):
> jak długo trwa leczenie kanałowe? jak przebiega ono w praktyce?
>

> POZDRAWIAM !!!!

Witam.
W moim przypadku były to trzy wizyty. Ponieważ ząb podczas pierwszego
borowania i założenia trutki był znieczulony, nie czułam więc żadnego bólu.
Przy drugiej wizycie kanały zostały oczyszczone, a na ząb założono
opatrunek.
Podczas trzeciej ostatniej wizyty kanały zostały wypełnione, a ząb
zaplombowany.
Cale leczenie trwało trzy tygodnie.

Pozdrawiam
Alkmina

8. Data: 2007-02-19 10:57:50

Od: "palik" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za informację.

Ja dziś byłem u dentysty z tym bolącym zębem. Dentystka wzięła
igiełkę i przeczyściła kanał. Wypłynęła ropa z krwią. Dosyć mocno
uciskała lekką opuchliznę aby wypłynęły resztki płynów. Na moje
pytanie : czy nie powinno to być zatkane, ona odpowiedziała że wtedy
dopiero bym puchł oraz że antybiotykami nie ma się co truć.
Dała igiełkę do domu i mam sam sobie to czyścić po jedzeniu aby kanał
był drożny oraz płukać szałwią,rumiankiem i wodą utlenioną.
Dopiero 13 marca mam oficjalną wizytę i wtedy zacznie się leczenie
kanałowe.
Powiedziała że trzeba się uzbroić w cierpliwość bo to może trwać nawet
pół roku.

POZDRAWIAM !!!

9. Data: 2007-02-19 11:18:29

Od: LM <p...@n...sig> szukaj wiadomości tego autora

palik pisze 19-02-2007 11:57:
> Dzięki za informację.
>
> Ja dziś byłem u dentysty z tym bolącym zębem. [...]

Zaprawdę, powiadam Ci - zmień lekarza. Leczenie kanałowe powinno być
zrobione (poza mocno skomplikowanym przypadkami - typu złamane
narzędzia, pancerne stare wypełnienie czy zobliterowane kanały) na
jednej, góra dwóch wizytach.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk

10. Data: 2007-02-19 13:39:03

Od: "shia" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alkmina" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> opatrunek.
> Podczas trzeciej ostatniej wizyty kanały zostały wypełnione, a ząb

hmm, a u mnie trwało ok 3 miesiące, wizyty byly stopniowo coraz rzadziej, co
tydzien, dwa, miesiąc, póltora... w sumie jakies 5-6 wizyt mysle... I sie
zastanawiam, czy to tak normalnie, czy mnie nie naciagnieto przypadkiem...
Przy leczeniu drugiego zeba bylo podobnie, choc moze ciutke krócej. Nie
wiem, moze fakt, że byly to zeby martwe mial jakies znaczenie, ale w kazdym
razie jakos strasznie długo to wszystko trwalo...

pozdrawiam, shia

Plwocina z krwią
PILNIE szukam dobrego szpitala kardiologicznego w Polsce/Niemcy/Austria
Szukam chirurga na G.Śląsku (okolice Bytomia, Katowic, Sosnowca)
Re: Pić albo nie pić (mleko) - oto jest pytanie
Spirometr Lungtest 500