Lee Strobel: ksiazka i film "Sprawa Chrystusa" oraz "Dochodzenie w sprawie Stwórcy"

1. Data: 2019-12-03 02:01:51

Temat: Lee Strobel: ksiazka i film "Sprawa Chrystusa" oraz "Dochodzenie w sprawie Stwórcy"
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

"Film ,,Sprawa Chrystusa"(2017r) jest oparty na autobiograficznej historii Lee
Strobla laureata Nagrody Pulitzera i autora bestsellerowej książki o tym samym
tytule, na podstawie której oparto scenariusz. Strobel był w latach 70-tych XX wieku
wojującym ateistą i chciał udowodnić świeżo nawróconej żonie brak racjonalności
Zmartwychwstania Jezusa, bez ktorego nie ma chrześcijaństwa, więc postanowił jako
rasowy reporter wykazać, że nie miało ono miejsca. Po rozmowach z teologami,
lekarzami, psychologami i antropologami zrozumiał, że..."

"Lee Strobel, uznany dziennikarz śledczy "Chicago Tribune", podejmuje dziennikarskie
śledztwo na temat zmartwychwstania Jezusa. Jako ateista jest przekonany, że obali
centralny punkt chrześcijańskiej nauki. Swoje działania prowadzi uczciwie, zgodnie ze
sztuką, wykorzystując te same metody, których używał przy tworzeniu najważniejszych
reportaży, przynoszących mu uznanie i prestiżowe nagrody. Im głębiej postępuje w
swoim dochodzeniu, tym bliżej jest szokującej dla niego prawdy..."

https://www.empik.com/sprawa-chrystusa-lee-strobel,p
1183837953,ksiazka-p
https://www.filmweb.pl/film/Sprawa+Chrystusa-2017-77
7884
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Lee_Strobel

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Dochodzenie_w_sprawi
e_Stw%C3%B3rcy
Dochodzenie w sprawie Stwórcy (ang. The Case for a Creator) - chrześcijańska książka
apologetyczna napisana przez amerykańskiego dziennikarza Lee Strobela. Została
przetłumaczona na wiele języków. W Polsce wydana w 2006 roku przez wydawnictwo Credo.
Była na liście bestsellerów ,,New York Timesa" (New York Times Best Seller)

Autor podejmuje próbę skomentowania stanowiska współczesnej nauki co do kwestii
pochodzenia wszechświata i człowieka z perspektywy religijnej (inteligentnego
projektu). Rozważa problem, czy koncepcja inteligentnego projektu może być naukową
alternatywą dla naturalistycznej wizji świata.

Książka jest zbiorem wywiadów - zapisem spotkań z wybranymi naukowcami i dyskusji na
konkretne tematy z dziedziny kosmologii, matematyki, fizyki, chemii, biologii,
archeologii, filozofii i metodologii nauk. Wśród naukowców są: Stephen C. Meyer,
William Lane Craig, Jonathan Wells, Robin Collins, Guillermo Gonzalez, Jay Richards,
Michael Behe i J.P. Moreland[2][3]

Na podstawie książki w 2006 roku zrealizowano film o tym samym tytule. Film jest
dostępny także w wersji DVD, wraz z dodatkowym materiałem.

2. Data: 2019-12-03 17:42:26

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03/12/2019 o 01:01, m...@g...com pisze:

> [...]
Im głębiej postępuje w swoim dochodzeniu, tym bliżej jest szokującej dla niego

ksiazki, przyznaje, sa bardzo interesujace, pamietam taka jedna, czarno
na bialym, pewna pani wykazala, ze wszystko jest do dupy z datami, jak
go chcieli zabic, Jezusa mam na mysli, ten co chcial zabic to chyba w
czasie sie przenosil, podobnie bylo z szukaniem grobu Jezusa, niby go
znalezli, a i tak to ciagle jest mit, nikt im nie pozwolil grzebac
glebiej, to akurat byl film przyrodniczy

--
gazebo

Syn Polki z Wysp ma trafić do adopcji do pary gejów. Kobieta protestuje
Zwolniony za wyklad "Zdrowie a homoseksualizm"
Nawet Miller przeciw LGBT...
KObito! POzwol mi byc Ojcem TWOICH dzieci...
Slonski emeryt-POlicjant o POlpsychice, wierze i ekologii ;)