Lekarskie przepisy

1. Data: 2004-06-06 12:12:54

Temat: Lekarskie przepisy
Od: "borkow" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie prawo, przepisy obowiązują lekarzy w kontakcie (leczeniu) z pacjentem.
Chodzi mi dokładnie o to na co się powoływać jeśli lekarz coś spieprzy.
Dziękuję
Andrzej

2. Data: 2004-06-06 14:12:03

Temat: Re: Lekarskie przepisy
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Jun 2004 14:12:54 +0200, borkow wrote:

> Jakie prawo, przepisy obowiązują lekarzy w kontakcie (leczeniu) z pacjentem.
> Chodzi mi dokładnie o to na co się powoływać jeśli lekarz coś spieprzy.

To zależy co spieprzy.

Lekarza, tak jak każdego obywatela obowiązują zapisy kodeksu karnego i
cywilnego. Obowiązują go również zapisy ustawy o zawodzie lekarza i
farmaceuty (o ile dobrze pamiętam), zapisy ustawy o ZOZach, a także
regulamin i zakres obowiązków wynikający z zajmowanego stanowiska i
potencjalnie jeszcze wiele innych zapisów i aktów prawnych.

Zatem zorientuj się co ów hipotetyczny lekarz "spieprzył" i poszukaj w
odpowiednich przepisach. A jeśli nie umiesz sam, to zatrudnij prawnika.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

3. Data: 2004-06-06 16:17:25

Od: "borkow" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

:

> [...]
>
> Zatem zorientuj się co ów hipotetyczny lekarz "spieprzył" i poszukaj w
> odpowiednich przepisach. A jeśli nie umiesz sam, to zatrudnij prawnika.

W moim wypadku lekarze schrzanili parę rzeczy począwszy do złej diagnozy
dzięki której przez pół roku nie wiedziałem, że mam nowotwór złośliwy a on w
tym czasie się pięknie rozwijał przez co teraz mam d.mniejsze szanse i
d.gorsze leczenie, przez źle wykonany zabieg i inne jeszcze różne sprawy np
próbki guza pobrane przez torakotomię zostały wysłane zwykłą pocztą i
niestety uległy zniszczeniu przez co musiałem przejść jeszcze jedną
torakotomię.

4. Data: 2004-06-06 18:47:53

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Jun 2004 18:17:25 +0200, borkow wrote:

> [...]
> próbki guza pobrane przez torakotomię zostały wysłane zwykłą pocztą i
> niestety uległy zniszczeniu przez co musiałem przejść jeszcze jedną

Nic zatem innego Ci nie pozostaje, tylko skonsultować się z prawnikiem.

Pisze poważnie.

5. Data: 2004-06-07 07:55:30

Od: "borkow" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic zatem innego Ci nie pozostaje, tylko skonsultować się z prawnikiem.
>
> Pisze poważnie.
>
>Ne stać mnie na prawnika i chcę sam sobie poradzić chociażby na początku,
ale nie wiem co mam czytać.
Liczyłem na odpowiedź w stylu: to - to, te rzeczy - to, a z kolei takie
sprawy - tam patrz.
Andrzej

6. Data: 2004-06-07 10:12:23

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Jun 2004 09:55:30 +0200, borkow wrote:

> Ne stać mnie na prawnika i chcę sam sobie poradzić chociażby na początku,
> ale nie wiem co mam czytać.
> Liczyłem na odpowiedź w stylu: to - to, te rzeczy - to, a z kolei takie
> sprawy - tam patrz.

W takim razie spróbuj na grupie, gdzie rozmawia się o prawie. Jestem
lekarzem, nie prawnikiem.

7. Data: 2004-06-07 11:02:36

Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello Marek,

[...]

> W takim razie spróbuj na grupie, gdzie rozmawia się o prawie. Jestem
> lekarzem, nie prawnikiem.

Zupełnie off-topicznie - skoro jesteś lekarzem i widzę, że chcesz
uporzadkować trochę grupę, to może Ty mi odpowiesz, czy pytając na tej
grupie o związek pomiędzy poziomem żelaza we krwi i skurczami mięśni
walnąłem aż taką głupotę, że nikt mi nie chce odpowiedzeć? Czy też
temat jest wałkowany tak często, że może znajdzie się w Twoim FAQ?

Jeśli masz siłę i ochotę odpowiedzieć na tamto pytanie - będę
wdzięczny. Jeśli trafiłem z diagnoża i zadałem złe pytanie - też
napisz mi to - schowam się pod kamyczek i trollować nie będę :'(

--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl

8. Data: 2004-06-07 12:43:44

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Jun 2004 13:02:36 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

> [...]
> grupie o związek pomiędzy poziomem żelaza we krwi i skurczami mięśni
> walnąłem aż taką głupotę, że nikt mi nie chce odpowiedzeć?

Według mojej obecnej wiedzy (która bynajmniej doskonała nie jest) nie ma
żadnego logicznego związku między poziomem żelaza we kwei a skurczami
mięśni (przynajmniej takimi, o jakich Ty piszesz, a o "skurczach mieśni"
co nieco wiem, bo w neurologii tego trochę jest).

Podejrzewam, że pozostali bywalcy albo też nie widzieli związku, albo w
ogóle nic na ten temat nie wiedzieli.

Ale oczywiście mogę się mylić:)

9. Data: 2004-06-07 13:25:32

Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello Marek,

Monday, June 7, 2004, 2:43:44 PM, you wrote:

> [...]
> mięśni (przynajmniej takimi, o jakich Ty piszesz, a o "skurczach mieśni"
> co nieco wiem, bo w neurologii tego trochę jest).

Dzięki za odpowiedź - zasmuciłeś mnie trochę, bo liczyłem na proste
rozwiązanie dokuczliwego problemu. A kurcze - szczególnie
międzyżebrowe - naprawdę coraz mocniej dają mi popalić :-(

> Podejrzewam, że pozostali bywalcy albo też nie widzieli związku, albo w
> ogóle nic na ten temat nie wiedzieli.

A na drugie pytanie jesteś w stanie odpowiedzieć (wpływ długotrwałego
zazywania theophyliny na poziom żelaza)?

> Ale oczywiście mogę się mylić:)

Lepiej się nie myl, proszę ;-)

--
Best regards,