Lekarstwa

1. Data: 2003-09-10 06:47:52

Temat: Lekarstwa
Od: SnIFeR <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczów,
mam krotkie pytanko: czy można jakoś odliczać koszt leków - wydaje na
lekarstwa około 500-600 zł miesięcznie i będę to robił dłuższy czas -
stad moje pytanie.

Pozdrawiam
MaR

2. Data: 2003-09-10 09:30:32

Temat: Re: Lekarstwa
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SnIFeR" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
na
> lekarstwa około 500-600 zł miesięcznie i będę to robił dłuższy
Od dochodu do opodatkowania możesz odliczyć za 2003 rok kwoty
przekraczajace miesięcznie 152 zł. Dobrze jest więc zrobić miesięczne
zestawienie wydatków na leki dla potrzeb ew. kontroli US i obliczenia
kwoty odliczenia.
Warunki jakie należy spełaniać, żeby móc skorzystać z tego odliczenia:
1. Posiadać orzeczenie o zaliczeniu do jednego ze stopni
niepełnosprawności określonych prawem, lub równowazny jeden ze stopni
inwalidztwa (jeśli orzeczony wcześniej przed zmianą terminologii i
trybu przyznawania).
2. Posiadać rachunki zakupu leków.
3. Uzyskać zaświadczenie lekarza (najczęściej POZ), że przyjmowanie
zakupionych leków było konieczne stale lub okresowo.
Poza kwotą 152 zł, którą trzeba w każdym miesiącu odliczyć od sumy
zakupów leków, wysokość kwoty odliczenia nie jest limitowana. Jeśli w
danym miesiącu leków nie kupowałeś, to pomniejszenie w kwocie 152 zł
nie obciąża zakupu leków w innych miesiącach, innymi słowami: o 152 zł
pomniejszamy kwoty zakupu leków tylko w tych miesiącach, w których
leki były kupowane. Jeśli w danym miesiącu zakupiono leki za kwotę
mniejszą niż 152 zł, to odliczenie za ten miesiąc nie przysługuje, ale
wartość ujemna nie pomniejsza wielkości odliczeń za inne miesiące, w
których zakupiono leki powyżej 152 zł.
Mam nadzieję, że objaśnilem tę kwestię wyczerpująco.
Zbig A G

3. Data: 2003-09-11 21:11:53

Od: "J200" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli w danym miesiącu zakupiono leki za kwotę
> mniejszą niż 152 zł, to odliczenie za ten miesiąc nie przysługuje

Dlatego jeżeli możesz( stałe leki, wystarczające środki) to kupuj leki na
kilka miesięcy w jednym miesiącu - tylko raz odliczasz 152 zł od kwoty
zakupu.

Jacek

haracz
Kiedy bedzie tu Kanada
To agonia czy epidemia?
W piaskownicy
AGH - polsanatorium, bylo:Re: Uczelnie wyższe a ON