Lekko i latwo oraz przyjemnie

1. Data: 2000-12-11 07:52:49

Temat: Lekko i latwo oraz przyjemnie
Od: "\(Na\)Lesnik" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma to jak "Kasztelan" na ugaszenie pragnienia... Do tego nadaje się on
idealnie, ale smakowo jest dalekie od ideału. Trochę się ostatnio
rozleniwiłem i nie przesłałem żadnego przepisu. Dlatego zaproponuję dzisiaj
coś z kuchni arabskiej (ale szumna nazwa), mianowicie jajka w koszulkach po
turecku (dziwny to związek, a jednak). Przygotowujemy 6 jaj, 1 łyżka octu,
sól, 1 1/4 do 1 3/4 szklanki naturalnego jogurtu (mnie najlepiej smakuje
jogurt "własnoręcznie" zrobiony), 3 łyżki masła, 1 łyżka papryki w proszku.
Wodę wlać do głębokiej patelni (ja używam rondel), osolić, zakwasić octem,
doprowadzić do wrzenia, wkładać ostrożnie jaja wybite ze skorupek, trzymając
je tuż nad powierzchnią wody (lub wbić jaja na oddzielne talerzyki i zsuwać
je ostrożnie do wody, co osobiście polecam). Gdy białko lekko zetnie się,
zestawić patelnię z ognia, przykryć, odstawić na 4 min. Wyjąć jajka łyżką
cedzakową, włożyć do gorącej salaterki. Jogurt ubić z solą, zalać nim jaja.
Masło stopić, wymieszać z papryką, cienkim strumieniem polać jaja starając
się ułożyć jakiś deseń (np. Mona Lisę). W książce piszą, że to porcja dla
3-6 osób. Fikcja! Zjadaliśmy to we dwójkę, dodając świeżą bagietkę lub
bułki. I czasami było mało, ale niezwykle smakowicie.

--
(Na)Leśnik

PS.
Jola żyjesz? Może też coś podrzucisz na śniadanko? Mogą być grzanki Misia
Puchatka, filiżanka kawy i to wszystko poproszę po otwarciu patrzałek...
(hi, hi, hi)

1. Data: 2000-12-13 10:03:00

Temat: Re: Lekko i latwo oraz przyjemnie
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Puchatka, filiżanka kawy i to wszystko poproszę po otwarciu patrzałek...

Żyjesz, żyjesz...
Na sniadanko to Ci (Na)Lesniczku nie podrzuce, bo jestes ździebko
podpadniety "inaczej":)))
mozesz jedynie liczyc na skromny podwieczorek a do tego filizanka kawy
oslodzona 10 lyzeczkami cukru!!
Po odbyciu w/w pokuty mozesz sprobowac zrobic suflet po szwajcarsku,
ktory nigdy nie opada. Podam go w osobnym poscie.

Jola L-L :))

1. Data: 2000-12-19 07:41:13

Od: "\(Na\)Lesnik" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

Misia

> Żyjesz, żyjesz...
> Na sniadanko to Ci (Na)Lesniczku nie podrzuce, bo jestes ździebko
> podpadniety "inaczej":)))

Ja? Podpadnięty? Jola, no coś TY? Nie znasz mnie, a takie rzeczy do (i o)
mnie piszesz.

> mozesz jedynie liczyc na skromny podwieczorek a do tego filizanka kawy
> oslodzona 10 lyzeczkami cukru!!

Czy ja już coś pisałem o inteligentnych i o tych, co słodzą kawę?;))) Słodka
kawa... Matko Boska Elektryczna!!! Ale tak swoją drogą: mogę czuć się
zaproszony? Jak się dogadamy i zejdziesz do pięciu łyżeczek, to jestem w
stanie się poświęcić...

> Po odbyciu w/w pokuty mozesz sprobowac zrobic suflet po szwajcarsku,
> ktory nigdy nie opada. Podam go w osobnym poscie.
>
> Jola L-L :))

Czekam...

Pozdrowionka z Buszlandiii

--
(Na)Leśnik

Watrobka wieprzowa.
Awokado
Prosba o salatke
Serwis Makaron i przepis na 50* tydzień br.
Olej lniany