Lektury w gimnazjum

61. Data: 2011-09-25 07:23:31

Temat: Re: Lektury w gimnazjum
Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Sep 2011 21:04:21 +0200, Nixe napisał(a):

> Za szczyt męki do dziś uważam "Nie-boską komedię", "Kordiana" i "Konrada
> Wallenroda" - kolejność dowolna.

Wallenrod był super
--
w_e

62. Data: 2011-09-25 07:28:11

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Sep 2011 22:49:44 +0200, Lolalny Lemur napisał(a):

> Mnie wykończył Żeromski

Nooooo, ja w życiu nie przeszłam do końca przez "szklane domy", skutecznie
usypiało. Drugą pozycją nad którą zasnęłam był Relatywizm moralny napisany
przez mojego wykładowcę, więc musieliśmy przeczytać brrrr.

Tak więc z lekturami raczej nie da się dogodzić wszystkim na raz, więc
czasem trzeba przebrnąć przez Antygonę, a z przyjemnością przeczytać
Żeromskiego i na odwrót.
--
w_e

63. Data: 2011-09-25 07:29:46

Od: w_e <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Sep 2011 22:52:17 +0200, Lolalny Lemur napisał(a):

> Mnie ciekawi jak długo ona musiała się uczyć pisać w ten sposób :) A
> może siedzi nad każdym postem i poprawia za każdym razem wschód na fshut? ;)

To już lepiej zainwestować w słownik niż się tak męczyć, chyba bym więcej
błędów robiła w tej nowej ortografii niż w tradycyjnej.
--
w_e

64. Data: 2011-09-25 08:52:44

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie też był Jan z Czarnolasu, ale ja akurat pisałam z pokolenia
> Kolumbów '20. Jaśka pokochałam później, czytując go dla przyjemności.

Pisałaś w '89? Nie pamiętam, co było na maturze, bo jak zobaczyłam II WŚ, to
inne tematy mogły nie istnieć :-).
J.

65. Data: 2011-09-25 17:22:57

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Mnie ciekawi jak długo ona musiała się uczyć pisać w ten sposób :) A
>może siedzi nad każdym postem i poprawia za każdym razem wschód na fshut?
>;)

Około 10 minut.

Natomiast sztuką trudną jest pisanie w nowej, uproszczonej ortografi tak,
by w tekście nie było odstępstw od ortografi tradycyjnej.
Da się tak napisać prawie każdy tekst,
ale tej sztuki należy sie uczyć długo,
i jeśli ustawimy "limit odstępstw" zbyt ostro, jest to zadanie naprawdę
trudne.
Jednak i wtedy tekst pisze się w zasdzie normalnie, ciągiem,
tyle, że używam słownika tradycyjnego i komputerowego.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

66. Data: 2011-09-25 19:51:08

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-25 09:28, w_e pisze:

> [...]
>
> Tak więc z lekturami raczej nie da się dogodzić wszystkim na raz, więc
> czasem trzeba przebrnąć przez Antygonę, a z przyjemnością przeczytać

Pocieszcie się, że nie tylko my nie potrafiliśmy przebrnąć przez
niektóre arcydzieła. ;)

http://www.polityka.pl/kultura/aktualnoscikulturalne
/1518376,1,arcydziela-literackie-ktore-omijalismy-z-
daleka.read

Ewa

67. Data: 2011-09-25 20:18:23

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> [...]
> niektóre arcydzieła. ;)
>
> http://www.polityka.pl/kultura/aktualnoscikulturalne
/1518376,1,arcydziela-literackie-ktore-omijalismy-z-

Nie czytałam 'Quo vadis', ba nie widziałam nawet filmu ;)
BTW fajny artykuł :)

--

Paulinka

niedoszła absolwentka filologii polskiej (tak, zaliczyłam pierwszy rok
na UW we Wrocławiu ;-))

68. Data: 2011-09-25 20:20:50

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> Eee, polemizowałabym :)
> Nie uważam się za osobę o jakoś wyjątkowo ograniczonych horyzontach
> myślowych, pomimo tego, że czytając część lektur szkolnych cierpiałam
> okrutnie, nie podobały mi się, nie rozumiałam ich i szybko o nich
> zapomniałam.
> Za szczyt męki do dziś uważam "Nie-boską komedię", "Kordiana" i "Konrada
> Wallenroda" - kolejność dowolna.

Uogólniłam bardzo, wiem. Tych obowiązkowych lektur nie ma aż tak dużo.
Gorzej jak się czyta tylko bryki.

--

Paulinka

69. Data: 2011-09-25 20:37:36

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-25 22:18, Paulinka pisze:

/1518376,1,arcydziela-literackie-ktore-omijalismy-z-
daleka.read

> Nie czytałam 'Quo vadis', ba nie widziałam nawet filmu ;)

Ja nie mam na tyle siły, żeby się przyznawać do swoich słabości. ;)

Ewa

70. Data: 2011-09-25 20:45:05

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

/1518376,1,arcydziela-literackie-ktore-omijalismy-z-
daleka.read

> Ja nie mam na tyle siły, żeby się przyznawać do swoich słabości. ;)

Oj tam, oj tam, ale artykuł wygrzebałaś przedni.
Zresztą biorąc pod uwagę postępujący analfabetyzm w Polsce, to moja
nieznajomość wiekopomnego dzieła Sienkiewicza, za jakiś czas nie będzie
nawet ujmą. Tylko teraz to nie wiem, czy się z siebie śmiać, czy nad
sobą płakać.

--

Paulinka

Na nowy rok szkolny (link)