Lidia

1. Data: 2003-05-30 08:35:38

Temat: Lidia
Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to za odmiana winorośli?
Czym się charakteryzuje?
Bo mam takie 2 krzaki.

Jacek
GG 2998829

2. Data: 2003-05-30 12:24:34

Temat: Re: Lidia
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co to za odmiana winorośli?
> Czym się charakteryzuje?
> Jacek

Lidia - zaliczana do odm. tzw. altanowych, jagody - ciemny róż,
mrozoodporność - 30 *C, pora dojrzewania 25.09.
Dane wg Aleksander Wąsikowski, Warszawa.

Lidia- barwa jagód ciemnoróżowa, przeznaczenie owoców ogólnoużytkowe,
plenność średnia, wytrzym. na mróz duża, odp. na choroby grzybowe duża, odm.
zaliczana do grupy późnych.
Dane wg "Amatorska uprawa winorośli" dr Jery Lisek.

Pozdrawiam
PP.

3. Data: 2003-06-02 09:52:18

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 May 2003, 1stgreen wrote:

> [...]
> zaliczana do grupy późnych.
> Dane wg "Amatorska uprawa winorośli" dr Jery Lisek.

Z mojej praktyki musze jeszcze dodac:
Grona male, jagody sredniej wielkosci, sredniosmaczne.
Pod kazdym wzgledem lepsze od niej sa Elmer i Fredonia.

Pozdr.
D.P.

4. Data: 2003-06-02 11:52:10

Temat: Odp: Lidia
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agent 0700 <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bb74mf$plg$...@a...news.tpi.pl...
> Co to za odmiana winorośli?
> Czym się charakteryzuje?
> Bo mam takie 2 krzaki.

Lidia (klasyczna Vitis labrusca) - bladoróżowy mutant klasycznej Isabelli.
Isabella - kiepska. Lidia jeszcze gorsza - bardziej miękkie owoce z silnym
posmakiem labrusca.
Zalety: wysoka mrozoodporność i silny wzrost - przez to odmiana do
pokrywania altan, pergoli, ścian - kiedy zależy na "zaliścieniu", a nie na
przyzwoitych owocach.
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2003-06-02 13:12:06

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pokrywania altan, pergoli, œcian - kiedy zależy na "zaliœcieniu", a nie na
> przyzwoitych owocach.
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Toś mnie pocieszył,
Ja tak bardziej konsumpcyjnie.
Jacek

6. Data: 2003-06-02 18:26:31

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: ...
>Zalety: wysoka mrozoodporność i silny wzrost - przez to odmiana do
>pokrywania altan, pergoli, ścian [...]

Jak dla mnie super. Jesli bede mial wiecej miejsca na winorosle, wezme tez
Lidie :)

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2003-06-02 21:01:05

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Grona male, jagody sredniej wielkosci, sredniosmaczne.
> Pod kazdym wzgledem lepsze od niej sa Elmer i Fredonia.

A 'Elmer' to co to ? Cos ciekawego ?

Pozdrawiam
PP.

8. Data: 2003-06-02 21:24:22

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik 1stgreen <1...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bbge5i$30g$...@n...news.tpi.pl...

> A 'Elmer' to co to ? Cos ciekawego ?

Popularna wśród polskich szkólkarzy synonimiczna nazwa odmiany Swenson Red.
Silnie rośnie. Mój w ubiegłym roku miał przyrosty rzędu 5m. Jagody b.
słodkie, smaczne. Grona nierównomiernie wypełnione - "przestrzelone" podobno
ze względu na genetyczny defekt zapylania; podobno hormonizacją to można
poprawić, ale tego nie próbowałem.
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2003-06-03 06:43:48

Od: "Jactro" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
podobno
> ze względu na genetyczny defekt zapylania; podobno hormonizacją to można

Janusz napisz proszę co to jest hormonizacja ?
Jacek Dacka "Jactro"
j...@b...com.pl
<<<wytnij bezspamu>>>

10. Data: 2003-06-03 06:44:20

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jactro <j...@b...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bbhfrr$s2u$...@n...news.tpi.pl...

> Janusz napisz proszę co to jest hormonizacja ?

Hm! Nie wiem czy wypada na tej grupie Cię demoralizować bo hormonizacja jest
przez wiele osób uważana za niemoralną.
Jeżeli jednak grupa wyrazi zgodę to Ci napiszę. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

truskawka ozdobna
Mam pytanie - pozwolicie?
Fauna ogrodów-odc.3
[Ogłoszenie] Zapraszamy na Ogólnopolskie Seminarium nt. "Techniczne Aspekty Ochrony Środowiska"
bez-jak go ciąć?