Lody :)

1. Data: 2005-02-02 00:12:27

Temat: Lody :)
Od: "mari" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

macie moze jakies przepisy na domowe lody?? chodzi mi przedewszystkim o
orzechowe, ale nie pogardze innymi :)

bardzo czesto robie lody o smaku waniliowym i kakaowym, takie od zawsze
robila moja mama i takie teraz robie ja :) ale tak myslalam ze moze warto
sie zastanowic nad jakims nowym smakiem :)
z tych jakichs paczek nie ma mowy zebym robila, sama nie mam inwencji wiec
wole nie :)

jezeli kogos by ineteresowalo, to podaje przepis na waniliowe i kakaowe:

jajka 4
kremówka -- 0,5 litr
cukier -- niecała szklanka
kakao - 2 łyżki - na lody kakaowe badz zamiast tego paczke cukru waniliowego
na waniliowe

Kremówkę ubić na pianę, wstawic do lodowki. W osobnej misce jajka ubic z
cukrem na piane - 1 jajko ubija sie 5 min, wiec jak sa 4 to niby powinno 20,
ale ja zazwyczaj robie do 15 minut, kiedys robilam znacznie krocej /bo nie
wiedzialam ;)/ i lodow mniej wychodzily i byly takie bardzo "zbite", przy 15
minutach sa puszyste :) Gdy juz ubijemy wtedy dodajemy cukier waniliowy i
mieszamy, ale juz nie mikserem, albo kakao /stosuje ciemne/ - najlepiej
przesiac je przez sitko - nie ma wtedy problemow z grudkami i znacznie
szybciej daje sie to wymieszac na gladziutka mase, wyciagamy kremowke i
dodajemy do niej nasza mase - chyba powinno sie dawac na odwrot, ale
zauwazylam ze gdy kremowke dodaje sie do masy wtedy nie jest to tak
dokladnie wymieszane i moze czasem powstac taki "spod", mieszamy delikatnie
/bez przesady ;)/ do uzyskania jednolitej masy, wstawiamy do zamrazarnika :)
Mi z tej polowy kremowki - 30%, wychodzi nieco ponad 2litry lodow :)

pozdrawiam :)

1. Data: 2005-02-02 00:14:32

Temat: Re: Lody :)
Od: "mari" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

cos mi ucielo ;)

> z tych jakichs paczek nie ma mowy zebym robila, sama nie mam inwencji wiec
> wole nie
eksperymentowac :)

1. Data: 2005-02-02 09:01:57

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mari napisał:
> macie moze jakies przepisy na domowe lody?? chodzi mi przedewszystkim o
> orzechowe, ale nie pogardze innymi :)

Dolci, czyli gelato z orzechów laskowych :)

Przepis toskański, przysposobiony przez Frances Mayes:
Półtorej szklanki orechów laskowych potrzymać w piecyku w średniej
temperaturze przez 5 minut, uważając, by sie nie przypaliły. Po tym
czasie otrzeć je (w ścierce) z brązowej skórki. Posiekać z grubsza. 6
zółtek ubić z półtorej szklanki cukru na puszysty kogel-mogel. Litr
mleka pół na pół ze śmietanką podgrzewać prawie do wrzenia, zdjąć z
ognia, wymieszać szybko z koglem moglem. Gotować na małym ogniu, dopóki
nie zgęstnieje tak, że pokryje kożuchem drewnianą łyżke. Ochłodzić w
lodówce. Domieszać dwie stołowe łyżki Fra Angelico (likier orzechowy),
dodać orzechy i sok z jednej cytryny. Ubic wszystko w maszynce do lodów.
Otrzymamy ok. 2 litry lodów.
--
pa, Basiabjk

1. Data: 2005-02-02 10:25:44

Od: "balta" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

jajka 4
kremówka -- 0,5 litr
itd....

Mi z tej polowy kremowki - 30%, wychodzi nieco ponad 2litry lodow :)

kurde dzis robie lody :)
juz wysłałem sms do ojca z poleceniem zakupu kremówki .. rozumiem za 30 % ?

--
Balta
Mirek (GG 22777)

1. Data: 2005-02-02 10:29:20

Od: "balta" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze cos .. jestem troszke laikiem w sprawach smietan ..
kremkowa ma byc słodka ? czy kwasna ?

1. Data: 2005-02-02 11:14:39

Od: "mari" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> i jeszcze cos .. jestem troszke laikiem w sprawach smietan ..
> kremkowa ma byc słodka ? czy kwasna ?

tak słodka, 30% kremówka, ja kupuje te w kartonikach, ma niebieski kolor,
ale firmy nie pamietam, jest ich kilka i wszystkie sa dobre :) byle 30%

>Basiabjk
dzieki za ten przepis :)
nie myslalam ze tyle roboty moze byc przy tym :)

1. Data: 2005-02-03 11:17:17

Od: "balta" <b...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

no i stało sie ... zamiast lodów zrobiłem masło czosnkowe z ziołami...
zapytacie dlaczego ... daltego ze smietana była nie z lodówki czyli nie
zimna i wyszło swojskie masełko .. aby nie było zwykłe dałem gnieciony
czoasnei i zioła .. i jest pyszne

co nie zmienia faktu ze lodów nie jadłem .. a na czosnkowe nie miałem ochoty
:)

Użytkownik "mari" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> cos mi ucielo ;)

> eksperymentowac :)