Lody domowe

171. Data: 2017-09-07 22:05:37

Temat: Re: Lody domowe
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.09.2017 o 21:50, Trefniś pisze:

> Jaki ból, współczuję praktykantko...

Mistrzu! Choć raz upiecz _jakikolwiek_ piernik.

Ewa

172. Data: 2017-09-07 22:12:21

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.09.2017 o 22:01, t...@g...com pisze:
> Porozmawiajmy zatem o grzybie herbacianym. To chyba niedaleko octu z jabłek ze
względu na "gumkę"... Co o tym sądzisz ? Zdrowe czy też nie.

Co to ten grzyb to nie wiem, ale m.in. o occie tutaj fajnie facet gada:
https://www.youtube.com/watch?v=vcklCy1VrPo

Ewa

173. Data: 2017-09-07 22:17:01

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.09.2017 o 17:57, t...@g...com pisze:

> ale wybacz ja mam słabość do Ewy i jej pierników.

Niewybaczalne! ;)
Piernik dojrzewający upiekłam jak na razie tylko raz. Wcześniej co roku
wypiekałam pierniczki.

> Co do kapusty to miałem rzeczywiście problemy, ale ja mam ze wszystkim
problemy...)) .

Ja nie mam ręki do kiszonek, zwłaszcza ogórków. Ale akurat kisi mi się
kapusta w słoiku (pierwsza od dawna) i chyba nabiera dobrego smaku.

Ewa

174. Data: 2017-09-07 22:35:46

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 22:05 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Mistrzu! Choć raz upiecz _jakikolwiek_ piernik.

I widzisz tandoori, coś narobił? Ewa pogrąża się bezrozumnie...
Ale w "dobrym" towarzystwie. Kucharki z XXI wieku okazują się większymi
ignorantkami od gospodyń z połowy XIX wieku - Gessler i inne "ksero
kuchty".

Mimo wszystko dziecku radzę kupić piernik w sklepie!

--
Trefniś

175. Data: 2017-09-07 22:36:45

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 7 września 2017 22:12:22 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:
względu na "gumkę"... Co o tym sądzisz ? Zdrowe czy też nie.

> Co to ten grzyb to nie wiem, ale m.in. o occie tutaj fajnie facet gada:
> https://www.youtube.com/watch?v=vcklCy1VrPo
>
> Ewa

Facet nie wygląda na specjalnie zdrowego i dlatego nie przekonuje mnie.))
To jest moje subiektywne odczucie.
O tym grzybie dowiedziałem się od kogoś z Syberii kogo z początku podejrzewałem o
szamanizm..)) Okazało się jednak później, że Japończycy też to znają.
Coś w tym jest....Za dużo na ten temat jednak nie wiem.

176. Data: 2017-09-07 22:39:26

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 22:01 <t...@g...com> pisze:

> OK. Niech będzie EOD chociaż w twoim myśleniu nie ma mocnych argumentów
> na korzyść mody. Ambiwalencja jest ogromna. EOD-2.
> (Mam nadzieję jednak że oświecisz mnie kiedyś co wspólnego ma kiszenie
> kapusty z fazą księżyca).
>
> Porozmawiajmy zatem o grzybie herbacianym. To chyba niedaleko octu z
> jabłek ze względu na "gumkę"... Co o tym sądzisz ? Zdrowe czy też nie.

Pisałem - End Of Discussion.
Boś się trollowaty zrobił jak Pszemol.

--
Trefniś

177. Data: 2017-09-07 22:41:27

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Niewybaczalne! ;)
> Piernik dojrzewający upiekłam jak na razie tylko raz. Wcześniej co roku
> wypiekałam pierniczki.
OK. no comments...)

> Ja nie mam ręki do kiszonek, zwłaszcza ogórków. Ale akurat kisi mi się
> kapusta w słoiku (pierwsza od dawna) i chyba nabiera dobrego smaku.

Musisz zrobić we wschodzącej kwarcie bo wtedy bakterie gnilne szaleją.))
Szczerze mówiąc to myślę ...eeeee.. nie powiem co o tym myślę, ale raczej tak jak
Ty.pz

178. Data: 2017-09-07 22:47:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.09.2017 o 22:35, Trefniś pisze:

> Mimo wszystko dziecku radzę kupić piernik w sklepie!

Radzę zapoznać się z działaniem cukru i lodówki.

Ewa

179. Data: 2017-09-07 22:51:22

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 22:47 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Radzę zapoznać się z działaniem cukru i lodówki.

Widzę, że wiara czyni cuda :)
Zawsze zazdrościłem osobom wierzącym!

Ale wierzyć w cudowne działanie lodówki???
:O

--
Trefniś

180. Data: 2017-09-08 01:46:15

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-07 o 18:45, Trefniś pisze:
> W dniu .09.2017 o 18:18 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:
>
> (...)
>
> :)
> Zacznij od słoika, ustawionego w ciemnym i niezbyt ciepłym pomieszczeniu.
> Niewielki nakład pracy (szatkowanie), łatwiej kontrolować postęp kiszenia.
Dzięki za dobry pomysł :-)
Ile czasu kapusta się kisi?

> Jeśli coś się nie uda (to prawdziwa rzadkość, kapustę ukisić łatwiej
> niż ogórki, czy buraki), mniej żal pracy i kosztów.
> Od dawien dawna z obrzydzeniem odwracam wzrok od kapusty i ogórków
> kiszonych "fabrycznie".

Ja także nie kupuję już, bo to jest niby kiszenie, a raczej zakwaszanie.

--
animka

Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!