Lody domowe

51. Data: 2017-08-19 01:21:06

Temat: Re: Lody domowe
Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-18 o 20:50, XL pisze:
> Ależ jedz sobie te swoje lody-nie-lody. Z niespecjalnych serków i innych
> wynalazków. I z niespecjalnego zamrażalnika, wyciągane z niego i chowane
> zupełnie niespecjalnie i niespecjalnie mieszane pińcet razy.

Ixi oddychaj... :D
Nie pińcet tylko 2, to raz a dwa jest takie, że serek możesz a nie
musisz - ja dałam, bo go lubię. Zamrażalnik faktycznie mam zwykły ;)
--
Pozdrówki
Anai

52. Data: 2017-08-19 01:28:16

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-18 o 20:40, Trefniś pisze:

> Brzmi świetnie i zapewne tak smakuje.

Smakuje zdecydowanie lepiej niż jakiekolwiek inne lody ze sklepu.

> Ja przedstawiłem swój przepis dlatego, że nie wymaga
> mieszania/miksowania w trakcie mrożenia.
> A konsystencja jest prawdziwie lodowa i wiele osób woli takie od kupnej
> chemii.
No i ok - wyglądają pięknie :)
W moich natomiast nie ma jajec...

> Ikselką się nie przejmuj :)

Jam tu nie pierwszy raz ;)

> Sorbet zmiksowany ze żmietanką przez kilka sekund lodami może być tylko
> dla kogoś, kto ma _specjalne_ owoce, zamrożone w _specjalnym_
> zamrażalniku, dysponuje _specjalną_ śmietanką, używa _specjalnego_
> blendera itd.

Zrobiłabym i takie, ale j/w - zamrażalnik mam zwykły (w lodówce),
blendera (specjalnego) też nie mam - używam zwykłej końcówki blendującej
do jak najbardziej zwykłego miksera ;)
...ale nie zakładam z góry, że są złe i nie wykluczam, że może kiedyś :)

53. Data: 2017-08-19 06:49:10

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2017 o 01:28 Anai <a...@g...pl> pisze:

> Smakuje zdecydowanie lepiej niż jakiekolwiek inne lody ze sklepu.

> No i ok - wyglądają pięknie :)
> W moich natomiast nie ma jajec...

Nie zwróciłem uwagi, ze względu na salmonellę brak jajek to duża zaleta.

Ciekawostka - w latach dziewięćdziesiątych dotarłem do jakiejś żydowskiej
książki kucharskiej sprzed II wojny światowej, gdzie lody były robione z
ubitych na pianę białek wymieszanych z musem owocowym (np. śliwkowym).
Również nie trzeba było mieszać/miksować w czasie mrożenia.
Szybko wprowadziłem do tego przepisu bitą śmietankę i takie lody są u mnie
jadane od dawna.
W kuchni koszernej mleko/śmietanka ma specjalne względy i w niektórych
zestawieniach wystąpić nie może, ale w naszej tradycji łatwo było poprawić
ten przepis.

> Jam tu nie pierwszy raz ;)

Oczywiście, pamiętamy.
Szkoda, że wiele osób bywa coraz rzadziej.

(...)

> ...ale nie zakładam z góry, że są złe i nie wykluczam, że może kiedyś :)

Ale to jest zupełnie inna jakość w porównaniu z "mój lód zmiksowany ze
śmietanką jest najlepszy".
Różnica klas.

--
Trefniś

54. Data: 2017-08-19 11:22:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai <a...@g...pl> wrote:

> Ixi oddychaj... :D

Ufff ufff ?

> Nie pińcet tylko 2, to raz a dwa jest takie, że serek możesz a nie
> musisz - ja dałam, bo go lubię. Zamrażalnik faktycznie mam zwykły ;)

Mi ten serek ewidentnie bruździ - lody to lody, a nie mrożony serek...
Reszta może być.

55. Data: 2017-08-19 11:31:33

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anai <a...@g...pl> wrote:

> ...ale nie zakładam z góry, że są złe i nie wykluczam, że może kiedyś :)

Polecam mój sposób nawet nie dlatego, żebym uważała go za absolutnie
najlepszy (bo przecież żaden z tu podanych taki nie jest, skoro w żadnym
nie są to prawdziwe lody ze śmietanki i jajek), lecz jest coś, co daje mu
absolutna przewagę: zawsze mam w szafce cukier, w zamrażarce owoce, a w
lodówce kartonik kremówki - i kiedy wpadnie miły a niespodziewany gość (a
nic słodkiego w domu prócz cukru...) albo nagle najdzie mnie samą
nieposkromiona chętka na lody, to naprawdę! nawet pięciu minut nie zajmuje
ich przygotowanie. Zdziwienie i zachwyt wielu gości pysznymi domowymi
lodami powstałymi ad hoc, w niecałe pięć minut od ich wejścia do domu -
wprost nieocenione :-))

56. Data: 2017-08-27 13:35:12

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.08.2017 o 01:28, Anai pisze:

> Smakuje zdecydowanie lepiej niż jakiekolwiek inne lody ze sklepu.

Tak odmrażając temat... ;)

Zwykłym blenderem i ze zwykłego zamrażalnika można zrobić lody
wegańskie, bananowo-mangowe. Pokrojone zamrożone banany (2 szt.) miksuje
się ze świeżym mango i gotowe. Kremowa konsystencja, pyszne, a co
najważniejsze - bez dodatku cukru. Można też spróbować zamiast mango dać
inne owoce, np. brzoskwinie, ale banan musi zostać, bo to on daje
kremowo-słodką bazę.

Ewa

57. Data: 2017-08-28 13:07:55

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłabym odwrotnie - zamrożone mango i świeżo obrane banany. Banany obrane i
pokrojone szybko ciemnieją, zanim zamarzną w zamrażarce - są potem nieapetycznie
bure.
Chyba że by je przed zamrożeniem skropić sokiem z cytryny i wymieszać - ale nie
sprawdzałam tego.

58. Data: 2017-08-28 17:08:52

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-27 o 13:35, FEniks pisze:
> [...]
> najważniejsze - bez dodatku cukru. Można też spróbować zamiast mango dać
> inne owoce, np. brzoskwinie, ale banan musi zostać, bo to on daje

Robiłam bananowo - śliwkowe zeszłego lata, jakoś mnie nie urzekły ;)

59. Data: 2017-08-28 17:51:31

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.08.2017 o 17:08, Anai pisze:

> Robiłam bananowo - śliwkowe zeszłego lata, jakoś mnie nie urzekły ;)

A bo śliwka jakoś mało pasuje chyba. Z mango jest bingo. ;)

Ewa

60. Data: 2017-08-29 18:31:58

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Papatucha z tychże musi być nijaka w smaku i paskudna w widoku. Zrób z nich sałatkę
owocową (półplasterki bananów skrop sokiem z cytryny i wymieszaj, dodaj ósemki
śliwek) - z ajerkoniakiem i śmietaną tortową, dodawanymi osobno, w międzyczasie
mieszając sałatkę). Docenisz :-)

Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!