Lonnie Athens i teoria rozwoju agresji/przemocy

1. Data: 2006-11-14 16:05:50

Temat: Lonnie Athens i teoria rozwoju agresji/przemocy
Od: "maciek_" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam informacji po polsku na temat teorii Lonniego Athensa dotyczącej
rozwoju agresji/przemocy.
Konkretnie chodzi o "violent socialization process" i jego poszczególne
etapy:
- brutalization
-belligerency
-violent performances
-virulency
Najbardziej potrzebuję w zasadzie tych nazw po polsku do pewnego
tłumaczenia - za wszelkie sugestie, gdzie w polskiej literaturze znajdę
odniesienia do prac Athensa, będę wdzięczny. Oczywiście jeśli ktoś z Was zna
te terminy, lub podobne dotyczące rozwoju agresji/ przemocy (właśnie!), to
za ich podpowiedzenie będę jeszcze bardziej wdzięczny.
Pozdrawiam
maciek

2. Data: 2006-11-15 10:46:28

Od: "Hania " <v...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

maciek_ <m...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> rozwoju agresji/przemocy.
> Konkretnie chodzi o "violent socialization process" i jego poszczególne

brutalizacja

> -belligerency

kłótliwość, postawa agresywna

> -violent performances

tu: ataki złości mi najbardziej pasują. (to jeszcze sprawdź)

> -virulency

jadowitość, złośliwość

> Najbardziej potrzebuję w zasadzie tych nazw po polsku do pewnego
> tłumaczenia

h.

3. Data: 2006-11-15 12:02:05

Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Możesz jeszcze spróbowac na pl.hum.tlumaczenia

Pozdrawiam
Vicky

4. Data: 2006-11-15 12:53:57

Od: "maciek_" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za sugestie, zarówno tłumaczeniowe, jak i poszukiwawcze.
Na pl.hum.tlumaczenia też pytałem i też się sporo dowiedziałem.
maciek

Nierzetelne media?
Kary na psp (część III)
Jak poprawic/cwiczyc pamiec?
Jak tam Duchu Twoje wyborcze prognozy i zdemaskowany spisek sondarzowni?
cześć hóje