Łydka boli, nie mogę chodzić.

1. Data: 2008-09-29 07:03:01

Temat: Łydka boli, nie mogę chodzić.
Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łydka boli, nie mogę chodzić.
A było tak. Wczoraj, w czasie biegu nagle
poczułem w prawej łydce nagły i niezwykle silny ból, o mało się nie
przewróciłem.
Pierwsza myśl, to była taka, że potrącił mnie samochód. Rozejrzałem się, ale
wokoło nie było
niczego. Pomyślałem, że prawdopodobnie zdarzył mi się w czasie biegu silny
skurcz
łydki. W momencie skurczu naciągnąłem sobie prawdopodobnie ścięgna albo
przyczepy. W każdym razie obecnie objawy mam następujące:
- bardzo duża bolesność z tyłu 10-15 cm pod kolanem, właściwie uniemożliwiająca
chodzenie,
- wyraźne spuchnięcie całej łydki.
- łydka jest zimna.
Poradźcie, co to może być i co mam z tym zrobić? Rozgrzewać, masować, czy
zostawić w spokoju? Ile czasu będę przychodził do siebie?
Dzięki za ew. rady.
jangr

2. Data: 2008-09-29 07:37:20

Temat: Re: Łydka boli, nie mogę chodzić.
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - bardzo duża bolesność z tyłu 10-15 cm pod kolanem, właściwie
> uniemożliwiająca
> chodzenie,
To może być brak magnezu.

> - wyraźne spuchnięcie całej łydki.
Nie znam się, ale od braku magnezu myślę , że nie powinno puhnąć.

> - łydka jest zimna.
jw.

> Poradźcie, co to może być i co mam z tym zrobić?
Poczekaj, może ktoś ci tu odpowie lepiej.

--
Nie jestem medykiem.
(tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->ż lub sz, -ii-> -i)

3. Data: 2008-09-29 08:11:58

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr pisze:
> Łydka boli, nie mogę chodzić.
> A było tak. Wczoraj, w czasie biegu nagle

Ile dni w tygodniu biegasz i po ile km? Ile ważysz i w jakim wieku jesteś?

> [...]
> przewróciłem.
> Pierwsza myśl, to była taka, że potrącił mnie samochód. Rozejrzałem się,

Groźny objaw. Coś zerwałeś prawdopodobnie. Miałem podobny objaw gdy
naderwałem sobie więzadło kolanowe kiedyś.
Pocieszające jest to, że to się w końcu zagoi i znowu będziesz mógł
biegać, ale na razie długa przymusowa przerwa w treningach.

> Pomyślałem, że prawdopodobnie zdarzył mi się w czasie biegu
> silny skurcz
> łydki.

Przetrenowanie? Naderwanie albo nawet zerwanie przetrenowanego mięśnia
lub przyczepów.

> [...]
> przyczepy. W każdym razie obecnie objawy mam następujące:
> - bardzo duża bolesność z tyłu 10-15 cm pod kolanem, właściwie

Spuchnięcie, więc jest wylew wewnętrzny, był jakiś uraz i rozlała się
krew... Na samym początku urazu trzeba było mocno schładzać nogę, żeby
ograniczyć wylew i dalsze uszkodzenie tkanek z powodu opuchlizny.

> - łydka jest zimna.

Jak to zimna? Powinna mieć temp ciała. Skoro jest zimna tzn że nie ma
krążenia, a to groźne i grozi martwicą ;>
Na pogotowie zasuwaj skoro jest ZIMNA!

> Poradźcie, co to może być i co mam z tym zrobić? Rozgrzewać, masować, czy
> zostawić w spokoju? Ile czasu będę przychodził do siebie?

Zostawić w spokoju, leżeć, wypoczywać, pić płyny. Zarejestrować się u
ortopedy w przychodni dla sportowców, bo zwykły ortopeda ma w 4 literach
sportowców i zwykle każe im rezygnować ze sportu, czyli "nie biegać i
nie chodzić przez 3 miesiące". Ponadto zwykły ortopeda ignoruje potrzebę
szybkiego usprawnienia nogi, żeby znowu trenować, zwykły ortopeda
koncentruje się na tym, żeby pacjent mógł ewentualnie chodzić, ale
biegać już nie musi... Znam to z autopsji. Tylko ortopedzi
specjalizujący się w urazach sportowych w takim przypadku.

STranger

4. Data: 2008-09-29 08:34:04

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr wrote:

> Poradźcie, co to może być i co mam z tym zrobić? Rozgrzewać, masować, czy
> zostawić w spokoju? Ile czasu będę przychodził do siebie?

najważniejsze - nie trenować, nawet nie chodzić. Jeśli to naderwanie mięśnia
(zdarza się, jeśli występuje jednocześnie silne rozciągnięcie mięśnia i
duże napięcie, np przy wbieganiu pod górę albo silnym biegu), to treningi i
rozgrzewania tylko pogłębia kontuzję.

No i najważniejsze, do specjalisty jak kolega polecał.

Ile będziesz do siebie dochodził? Ja po naderwaniu dwójki 10 lat temu dalej
ją czasami czuję :D Ale nie przeszkadza w biegach. Z treningami pożegnasz
się na dłuuugie miesiące, jeśli to jest to.

Jeśli to skurcz, po kilku dniach nie będzie już problemu.

Po zakazie aborcji - zakaz antykoncepcji ? ( z serii "a nie mówiłem?" )
marynaty a cholesterol
zaświadczenie
czy ludzie sa kretynami ?!
Kim jest embrion?