METOCLOPRAMID - dzialania uboczne

1. Data: 2004-06-24 09:56:51

Temat: METOCLOPRAMID - dzialania uboczne
Od: "antonina" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos orientuje sie jakie działania uboczne moze wywołac METOCLOPRAMID -
podobno jakies dot. gruczołów piersiowych u kobiet?

A.

2. Data: 2004-06-24 10:21:17

Temat: Re: METOCLOPRAMID - dzialania uboczne
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Jun 2004 11:56:51 +0200, antonina wrote:

> Czy ktos orientuje sie jakie działania uboczne moze wywołac METOCLOPRAMID -
> podobno jakies dot. gruczołów piersiowych u kobiet?

Metoklopramid ma wiele działań niepożądanych (przy okazji chciałem
napisać, ze już na studiach (a było to jakiś czas temu:) ) uczono mnie,
że nie ma "działań ubocznych" - są za to działania niepożądane) - w tym
między innymi powoduje wzmożone wydzielanie prolaktyny, co może
powodować objawy ze strony sutków, nie tylko u kobiet zresztą.
Działanie metoklopramidu jako 'liberatora prolaktyny' wykorzystywane
jest nawet w diagnostyce hiperprolaktynemii.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-06-24 11:26:18

Od: "antonina" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid> wrote in message

> [...]
> Działanie metoklopramidu jako 'liberatora prolaktyny' wykorzystywane
> jest nawet w diagnostyce hiperprolaktynemii.

Usunieto niewielkie zmiany włóknisto - torbielowate w obu sutkach kilka lat
temu, obecnie stwierdzono mastopatię. Czy byłóby to bezwzgledne
przeciwskazanie do zażywania METOCLOPRAMIDU?
Po jak długim okresie zażywania leku te działania niepożądane moga wystapić?
Lekarstwo to bardzo dobrze dziala na główne schorzenie - zaburzenia
przełykania wywołane najprawdopodobniej refluksem.
Dziękuje
A.

4. Data: 2004-06-24 11:39:33

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 24 Jun 2004 13:26:18 +0200, antonina wrote:

> Usunieto niewielkie zmiany włóknisto - torbielowate w obu sutkach kilka lat
> temu, obecnie stwierdzono mastopatię. Czy byłóby to bezwzgledne
> przeciwskazanie do zażywania METOCLOPRAMIDU?

Raczej nie bezwzględnym, jeśli w ogóle. Nie znam się na dysplazji
torbielowo - włóknistej sutków, więc proponuje zapytać lekarza, który
usuwał w/w zmiany.

> Po jak długim okresie zażywania leku te działania niepożądane moga wystapić?

Bardzo różnie, i zależnie od tego jakie działania mamy na myśli. Czasem
w ciągu godzin, czasem w ciągu miesięcy.

> Lekarstwo to bardzo dobrze dziala na główne schorzenie - zaburzenia
> przełykania wywołane najprawdopodobniej refluksem.

Można też spytać lekarza "prowadzącego refluks", czy nie widzi
możliwości ewentualnej zmiany leczenia.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

Re: operacja kręgosłupa - usunięcie jądra miazdzystego
alkohol a niedobor witamin
Chirurg naczyniowy.
Rezonans magnetyczny kręgosłupa w Poznaniu
przewialo mnie