Mączlik szklarniowy

1. Data: 2004-05-09 10:59:23

Temat: Mączlik szklarniowy
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sobie z nim poradzić opryski mało są skuteczne najbardziej atakują
fuksje ale nie gardzą też innymi roślinami za rady bardzo dziękuje
Pozdrawia Teresa

2. Data: 2004-05-11 10:47:22

Temat: Re: Mączlik szklarniowy
Od: "andia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawia Teresa
>
>Niedawno pytałam o to samo i niestety nie dostałam odpowiedzi,wiem ,że
cholernie trudno sie go pozbyć,przyniosłam go jesienią z zarażoną fuksją i
poprzenosiło się toto na wiele roślin w domu.Pryskałam "super" środkami na
mączlika,w ziemie wkładałam tabletki na niegi i nic,kompletnie nic .Teraz
wyniosłam zaatakowane rosliny na ogród i jakoś w ogrodzie będzę z nim
walczyć .Powtórnie dołączam się do prośby

pozdrówka Agnieszka

3. Data: 2004-05-11 11:22:30

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c7l338$oer$1@nemesis.news.tpi.pl Teresa
<t...@o...pl> napisał(a):

> Jak sobie z nim poradzić opryski mało są skuteczne najbardziej
> atakują fuksje ale nie gardzą też innymi roślinami...

Hejka. Do zwalczania mączlika szklarniowego (Trialeurodes
vaporariorum), który objawia się w postaci żółtych plamek na górnej
stronie liści oraz kropli tzw. rosy miodowej wydalanej przez żerujace
owalne, płaskie larwy i białych owadów dł. 1 - 1,5 mm. z dachówkowato
złożonymi skrzydłami na dolnej stronie liści, stosujemy:
- Admiral 100 EC 0,025 - 0,05%
- Juwentox 040 SL 0,05 - 0,1%
- Todome 24 SC 0,075 - 0,1%
- Methomex 200 SL 0,2%
- Confidor 200 SL 0,08%
- Mospilan 20 SP 0.04 %
Po wykryciu pierwszych osobników dorosłych opryskać rośliny
dwukrotnie co 7 - 14 dni. Wyższe stężenia stosować w przypadku dużej
liczebności szkodnika.
Pozdrawiam programowo Ja...cki

4. Data: 2004-05-11 13:00:26

Od: "Piotr Szuta" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W ubiegłym roku miałem mączlika, pomogł dopiero oprysk Mosiplanem ( i nie
spalil roslin).

Piotr

Schnące (przy pniu) tuje i cyprysy
Jak wyeksmitowac nornice?