Mączlik szklarniowy

1. Data: 2016-06-26 14:30:18

Temat: Mączlik szklarniowy
Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

Zna ktoś skuteczna metodę walki z tytułowym szkodnikiem? Istna plaga w
tym roku. Liście wszystkich kapustnych w moim ogrodzie przypominają
sitko, a wokół kłębią się chmary mączlika. Kilka środków skutecznych na
normalne mszyce zawiodło. Może ktoś z Was skutecznie walczył z tymi
szkodnikami?

2. Data: 2016-06-26 18:02:07

Temat: Re: Mączlik szklarniowy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jun 2016 14:30:18 +0200, Trybun napisał(a):

> [...]
> sitko, a wokół kłębią się chmary mączlika. Kilka środków skutecznych na
> normalne mszyce zawiodło. Może ktoś z Was skutecznie walczył z tymi

Mam to samo. Pierwszy raz widzę mączlika w tym wydaniu, tj na kapustnych -
zwykle obsiadał mi pomidory. Wina upałów, bo mączlik lubi cieplutko, a na
dworze obecnie ma warunki że ho ho.
Cóż, pozostaje oprysk - Mospilanem. Byle terminu karencji dochować.
http://www.sumiagro.pl/mospilan-20-sp-teraz-ponad-25
0-zastosowan-w-etykiecie/

3. Data: 2016-06-26 18:09:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jun 2016 18:02:07 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> dworze obecnie ma warunki że ho ho.
> Cóż, pozostaje oprysk - Mospilanem. Byle terminu karencji dochować.

Aha - NIE MA mączlika na kapuście wczesnej, która jest u mnie podlewana
zraszaczem. Jest tylko na późnej, do której zraszacz nie sięga i podlewana
jest konewką (lub wężem) w miski ziemne wprost pod rośliny...

4. Data: 2016-06-26 21:15:45

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <C...@j...ru> napisał w wiadomości

> Zna ktoś skuteczna metodę walki z tytułowym szkodnikiem? Istna plaga w tym
> roku. Liście wszystkich kapustnych w moim ogrodzie przypominają sitko

Hejka. Sitko to nie robota mączlików, które wysysając sok mogą powodować
deformację liści, więdnięcie roślin i zahamowanie ich wzrostu.
Pozdrawiam objawowo Ja...cki

5. Data: 2016-06-26 22:01:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 26 Jun 2016 21:15:45 +0200, Dirko napisał(a):

> [...]
>
> Hejka. Sitko to nie robota mączlików, które wysysając sok mogą powodować
> deformację liści, więdnięcie roślin i zahamowanie ich wzrostu.

Tak czy siak - na kłopoty Bedn... upsss, Mospilan 20 SP.

6. Data: 2016-06-28 12:43:19

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-26 o 18:09, Ikselka pisze:

> [...]
> zraszaczem. Jest tylko na późnej, do której zraszacz nie sięga i podlewana
> jest konewką (lub wężem) w miski ziemne wprost pod rośliny...

U mnie jest na wszystkim. Kapusta, brokuły i kalarepa. I to chyba efekt
wyjątkowo gorącego lata zeszłego roku. Wcześniej tego szkodnika
widywałem tylko pojedyncze egzemplarze na brokułach.

Dzięki za namiary na "lekarstwo" na tą plagę.

7. Data: 2016-06-28 12:43:32

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-26 o 21:15, Dirko pisze:
> [...]
>
> Hejka. Sitko to nie robota mączlików, które wysysając sok mogą
> powodować deformację liści, więdnięcie roślin i zahamowanie ich wzrostu.

Też tak pomyślałem, ale co jak nie one? Na liściach nie widać żadnych
innych szkodników...

8. Data: 2016-06-28 17:57:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Jun 2016 12:43:19 +0200, Trybun napisał(a):

0-zastosowan-w-etykiecie/

> U mnie jest na wszystkim. Kapusta, brokuły i kalarepa.

A to to oczywiscie, u mnie też. Znaczy - brokułów nie mam tym razem, ale za
to na brukwi i kalarepie jest. Wziął się też, cholera jedna, za buraki
liściowe :-(

> I to chyba efekt
> wyjątkowo gorącego lata zeszłego roku. Wcześniej tego szkodnika
> widywałem tylko pojedyncze egzemplarze na brokułach.
>
> Dzięki za namiary na "lekarstwo" na tą plagę.

Niezamaco. Tylko pamiętaj o SIEDMIU DNIACH karencji po aplikacji na
warzywka!

9. Data: 2016-06-28 18:01:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Jun 2016 17:57:29 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> liściowe :-(

> Niezamaco. Tylko pamiętaj o SIEDMIU DNIACH karencji

Sorry - O CZTERNASTU!
Aż.
Czyli jeśli chodzi np o kalarepę, to przed opryskiem zbierz duże i średnie,
bo tylko małe mają szansę po tym czasie być zdatnymi do konsumpcji.

10. Data: 2016-06-28 18:06:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Jun 2016 12:43:32 +0200, Trybun napisał(a):

> Też tak pomyślałem, ale co jak nie one? Na liściach nie widać żadnych
> innych szkodników...

Pchełki albo insze diabły.

PS. Do cieczy opryskowej warto zawsze dodać kilka kropel płynu do naczyń na
pojemnik, zwłaszcza do oprysku roślin o liściach pokrytych woskiem, jak
właśnie kapustowate.

kwiat na drzewie -identyfikacja
zadbać o glebę
Podlewanie kroplami, no może nie do końca ale jednak.
Ślimaki na papryce
Rodendron