Majonez

1. Data: 2002-12-23 20:35:14

Temat: Re: Majonez
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zuczek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:au7s4p$c1d$1@news.onet.pl...
> Pliiiiiiisssssssssss, dajcie ten cudny przepis na majonez (wg. M.
Gessler),
> bo szperam po archiwum juz z kwadrans i d....
> help
> ita
kilka dni temu podawalam przepis Marty Gessler na majonez robiony metoda
niekonwencjonalna, ktory mozna kroic nozem:)))
zrobilam go w sloiku takim 3/4 litra , po konserwowych- idealny rozmiarowo,
cala radosc robienia tego majonezu jest w tym, ze nie dawkuje sie olej po
kropelce- aby sie nie zwarzyl, tylko tak jak jest w przepisie- daje sie
wszystkie skladniki hurtem, oprocz 4 lyzek mleka .i faktycznie wychodzi
super.
Uwagi:
tam bylo sok z 2 cytryn, ja dalam z 1,5 a mozna smialo z 1 cytryny
oprocz tego dodalam przyprawy o ktorych nie bylo w tekscie
czyli lyzeczka plaska cukru, sol i bialy pieprz, jednakowoz na starcie
zrobilam bez cukru i troche soli za malo, dominowal smak soku, ale po
uzupelnieniu juz na koniec- majonez wyszedl idealny
Zrobilam nie ze slonecznikowego oleju -tylko akurat w sklepie byl
uniwersalny o nazwie "wyborny", bo jak mnie naszlo na majonez wieczorem a w
chacie tylko olej po frytkach- to kupilam jaki byl. Troche sie zagrzewa
podczas miksowania nozem, ale to nc nie szkodzi jakosci- po odwroceniu
sloika do gory nogami- skubany trzyma sie kurczowo:)))Dla mnie bomba. Wyszlo
3/4 tegoz duzego sloika
Podsumowujac:
smak i konsystencja super, a 2 jajca i 2 szklanki oleju - to circa 2-
2,5zlociszow wychodzi a winiary- to z 8 zl taka pojemnosc...
Jola L-L
wkleje dla modemowcow przepis uprzedajac...

"Majonez najlzejszy i najszybszy
To nieprawdopodobne, jak lekki moze byc majonez. Jest jeden warunek: trzeba
miec mikser z czescia, ktora sluzy do rozdrabniania warzyw - nazwijmy ja,
dla uproszczenia, krajarka. Nam bedzie sluzyla do ubicia majonezu. Potrzebne
tez jest naczynie troche wyzsze od krajarki, o przekroju niewiele wiekszym
od kolka, w ktorym osadzony jest nozyk do rozdrabniania. Dobrze nadaja sie
do tego niektore sloiki po konfiturach.

2 duze jaja bardzo swieze
2 szklanki oleju slonecznikowego
sok z 2 cytryn
musztarda z gorczyca (polska)
4 lyzki zimnego mleka
Do naczynia wbijamy cale jajka, dolewamy olej, sok z cytryn, lyzke musztardy
i sol (wszystkie skladniki powinny miec temperature pokojowa).Wkladamy
krajarke, tak by dotykala dna naczynia. Wlaczamy mikser na najszybszy bieg i
nie odrywamy krajarki od dna przez 3 min. Gdy zobaczymy, ze majonez zaczyna
sie formowac, tzn. idzie ku gorze, delikatnie podnosimy krajarke do polowy
naczynia i z powrotem rownie delikatnie opuszczamy do dna - i tak bez
przerwy, az cale naczynie wypelni sie majonezem. Wowczas dolewamy powoli
zimne mleko i znowu w podobny sposob poruszamy krajarka. Majonez jest
gotowy, gdy mleko zniknie.
Jest tak gesty i puszysty, ze mozna go kroic nozem.Marta Gessler"

pozdrawiam Jola L-L

1. Data: 2002-12-23 20:45:36

Temat: Re: Majonez [P]
Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Gessler),
> bo szperam po archiwum juz z kwadrans i d....

majonez (wg. M. Gessler)
------------------------------
2 duże jaja bardzo swieze
[...]

z życzeniami świątecznymi
Kasia

1. Data: 2002-12-24 12:07:00

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Śliczniaście dziękuję i życzę nie tylko cudownych ale i smacznych Świąt
Ita

helpmi!!! popieprzony....barszcz
paczki z serka homogenizowanego
po katastrofach przychodzą lepsze chwile:-)
Re: Czy mozna dac lukier na zimne ciasteczka?
grzane wino