Majonez

91. Data: 2016-12-21 09:17:51

Temat: Re: Majonez
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:
> [...]
/oleje-ktory-olej-jest-najzdrowszy-i-jak-uzywac-olej
ow_34969.html

> [...]
> napisała w gazecie artykuł o kawie, że rzekomo jest szkodliwa dla
> zdrowia, a szczególnie na serce. a okazało się, że jest zupełnie odwrotnie.
> Mundrzy naulowcy dla szmalu napisali, że margaryna jest zdrowa i przez
> tę margarynę i pochodne masła mamy masę upasionych kobiet, wręcz
> potworów. Trzeba jeść nieprzetworzone masełko i spożywać prawdziwego
> nierakotwórczego oleju (nie rzepakowego). To jest moje zdanie. Jak
> jutro albo za 50 lat umrę to znaczy, że takie było moje przeznaczennie.
> Wszyscy kiedyś umrą. Jedni na to inni na tamto i mnie to za

A ja uważam, że ludzie powinni jeść to, co rosło od wieków na ich terenie -
bo na tym ukształtowały się ich geny i tylko to jest dla nich zdrowe.
Dlatego jeśli chodzi o tłuszcze jem masło, olej rzepakowy i słoninę/smalec.
Oliwę rzadko - tylko z pomidorami i w winegrecie. Generalnie średnio mi
smakuje, więc jem gdy ewidentnie wypada, żeby nie profanować jakiegoś
"południowego" dania.

A wiesz, dlaczego Turcy jedzą olej słonecznikowy? Bo jest u nich tani, a
drogą oliwę eksportują. Ponieważ więc gremialnie jedzą ten słonecznikowy,
tj. także smażą na nim, to mają mnóstwo raków z tego powodu i ta zależność
była przedmiotem badań. Tylko że to nie jest nagłaśniane, bo by
słonecznikowego nie jedli. I kółko się kręci. Gdzieś o tym czytałam z 5 lat
temu.

--
XL

92. Data: 2016-12-21 21:15:27

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-21 o 09:17, Ikselka pisze:

> [...]
>>
> A ja uważam, że ludzie powinni jeść to, co rosło od wieków na ich terenie -
> bo na tym ukształtowały się ich geny i tylko to jest dla nich zdrowe.
Moja koleżanka kupiła sobie z mężem działkę w Wyszkowie. Maja tam też
domek 2-pokojowy.
Zapraszała mnie, ale nie chciało mi się jechać.
Ostatnio pokazała mi zdjęcia w telefonie z tej działki. Całe olbrzymie
pole z krzakami pomidorów!
Pytam jej dlaczego o mnie zapomniela, przeciez kupiłabym od niej ze 2
kg. chociaż. Powiedziała, ze przecież prosiła, żebym przyjechała, bo
teraz to ona te pomidory poprzerabiała na weeki. Mogła przywieźć i
odebrałabym w Warszawie. Mieszka na drugim końcu W-wy i też daleko tam
ode mnie, ale jakbyśmy się gdzieś umówiły to by było fajnie. A tak mi
się chciało tych pomidorów z jej działki (nie wiedziałam, że taka
olbrzymia ta działka).
Ostatnie pomidory z malego ogródka za domem moich rodziców jadlam wiele
lat temu. Jak dojrzały to ojciec już nie zył niestety. Jedząc te
pomidory (były przepyszne) cały czas mialam przed oczami ojca.
> [...]
> Oliwę rzadko - tylko z pomidorami i w winegrecie. Generalnie średnio mi
> smakuje, więc jem gdy ewidentnie wypada, żeby nie profanować jakiegoś
Oiwy z oliwek nie kupuję, bo jako mi nie smakuje.
Do surówek dodaję olej słonecznikowy.
Kupilam olej kokosowy (do smarowania buzi), ale nie sprawdza się, bo nie
natłuszcza skóry, a niby to taka rewelacja.
Raz dodałam do surówki. Dobra była nawet, bez smaku kokosa, ale jednak
wolę olej słonecznikowy.
> [...]
> była przedmiotem badań. Tylko że to nie jest nagłaśniane, bo by
> słonecznikowego nie jedli. I kółko się kręci. Gdzieś o tym czytałam z 5 lat

Jeszcze nie słyszalam o tym, żeby Turcy na raka umierali. Jakoś mi się
taka informacja nie napatoczyła.

--
animka

93. Data: 2016-12-30 20:40:26

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.12.2016 o 19:16, Ikselka pisze:

> Pitolisz. Co to za majonez na cytrynie. Nie ma lepszego niż Kielecki.

Dałem się podpuścić. Poleciłem żonie zakup kilku słoików.
Spróbowałem i chciałem wywalić - niesmaczny, kwaśny i śmierdzi olej. Ale
musiałbym przed żoną przyznać się do błędu, więc robiłem dobrą minę do
złej gry i udało się zużyć wszystko do sałatki jarzynowej. Dobrze, że
warzywa się gotowały po zakupie majonezu, więc można było namówić żonę
do ugotowania większej ilości. ;)
Pozostaje robić samemu, ewentualnie kupować Mikado w Lidlu.

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

94. Data: 2016-12-30 21:06:55

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.12.2016 o 20:40, Akarm pisze:

> [...]
> do ugotowania większej ilości. ;)
> Pozostaje robić samemu, ewentualnie kupować Mikado w Lidlu.

Wszystko to jest wiadomo kwestią gustu. w życiu nie przełknąłbym kanapki
czy też jajka na twardo z Kieleckim, ale dla odmiany nie wyobrażam sobie
lepszego niż Kielecki właśnie do sałatek :)
Na kromkach preferuję Dekoracyjny Winiarów.

GA

95. Data: 2016-12-30 21:14:05

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dobrze, że warzywa się gotowały po zakupie majonezu, więc można było
> namówić żonę do ugotowania większej ilości. ;)

A czy zakupione przez Ciebie słoiki także były źle (niehermetycznie)
zamknięte? Ja kupiłam 3 i wszystkie dały się otworzyć małym palcem,
niemal bez użycia siły. Może tu jest pies pogrzebany?

> Pozostaje robić samemu, ewentualnie kupować Mikado w Lidlu.

A ja wracam do dekoracyjnego z Winiar.

Ewa

96. Data: 2016-12-30 21:14:35

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.12.2016 o 21:06, GalAnonim pisze:

> Na kromkach preferuję Dekoracyjny Winiarów.

Zdecydowanie! I do sałatek też.

Ewa

97. Data: 2016-12-30 21:54:24

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> A czy zakupione przez Ciebie słoiki także były źle (niehermetycznie)
> zamknięte? Ja kupiłam 3 i wszystkie dały się otworzyć małym palcem,
> niemal bez użycia siły. Może tu jest pies pogrzebany?

W słoiku?!

Jarek

--
Tylko że mię coś podkusiło. Staropolszczyzne sie mnie zachciało. Sęk, sęk,
równie dobrze mogłem powiedzieć, ja wiem... -- tu leży pies pochowany...

98. Data: 2016-12-30 21:56:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm <a...@w...pl> wrote:

> Dałem się podpuścić. Poleciłem żonie zakup kilku słoików.
> Spróbowałem i chciałem wywalić - niesmaczny, kwaśny i śmierdzi olej.

Nie pomyliłeś chęci zakupu majonezu z chęcią zakupu budyniu aby?
No i - trudno dziś polecać coś, co nie zawiera wora konserwantów, gumy guar
i kilograma cukru, jak widzę...

--
XL

99. Data: 2016-12-30 22:01:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> W słoiku?!

No. Skoro zawartość śmierdziała...

Ewa

100. Data: 2016-12-30 22:04:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> No. Skoro zawartość śmierdziała...

A byłże to aby majonez, a nie owa słynna "kiełbasa w słoiku?"

--
Jarek

Młynek do zboża
Watch tv shows online free | Free episodes online
Wkładka dystsnsowa Zelmer do maszynki
Skarzy sie ze mu w PRL-bisie pomidory nie smakuja
Facet skarzy sie ze w PRL-bisie pomidory mu nie smakuja